Avatar billede maxsten Nybegynder
30. september 2003 - 13:21 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

nyt hver dag.

Hej er der nogen som kan lave et script til mig som viser nyt tekst hver dag.
for en måned, så jeg skal opdatere den hver måned.

Maxsten
Avatar billede nicklasb Nybegynder
30. september 2003 - 13:36 #1
er det til dette spørgsmål du skal bruge alle de point du er ved at skrabe sammen?

Du kan bare lave et variabel-array, og så ligge dem deri..
Altså noget ligende:

<?
$var = array();
$var[] = 'Teksten for den første!';
$var[] = 'Teksten for den anden!';
$var[] = 'Teksten for den tredje!';
$var[] = 'Teksten for den fjere!';
$var[] = 'osv..';
$var[] = 'osv osv osv..';

echo $var[date(d, time())];
?>
Avatar billede nicklasb Nybegynder
30. september 2003 - 13:37 #2
hov.. selvøfølgelig '-er rundt om d'et.. altså:

echo $var[date('d', time())];
som sidste linie
Avatar billede nicklasb Nybegynder
30. september 2003 - 13:40 #3
og hvis den så heller ikke skal vise noget den 0 ;D skal du også lige have trukket en enkelt fra.. :D

Altså noget ligende :

echo $var[date('d', time()) - 1];

Men det er jo bare et spørgsmål om at huske det med at der også er et nulte element.. :D
Avatar billede fangel Nybegynder
30. september 2003 - 13:56 #4
nicklas -> date() behøves ikke det 2. parameter, hvis det ikke findes tages bare time() som parameter

Morten
Avatar billede nicklasb Nybegynder
30. september 2003 - 13:58 #5
i know.. men bare en vane at skrive det.. tror det kommer af at jeg tit bruger det i forbindelse med timestamp fra database.. Og så er det meget rart at vide hvornår en date er reseveret af "nu!" .. Altså så jeg ikke bag efter sidder ikke og kan finde ud af hvad den dato egentligt skal vise.. :D
Avatar billede maxsten Nybegynder
30. september 2003 - 14:11 #6
okay
Avatar billede fangel Nybegynder
30. september 2003 - 14:15 #7
MAXSTEN -> du SKAL udele point for rigtigt svar, såfrem at personen kun har lagt en kommentar bedes om et svar, og så lægger denne person ofte et svar!

hvis jeg ser denne opførsel igen (eller umotiveret svaring som 'prøv selv' lagt som svar - eller udtalelse om ting du intet ved om / reklame for edbguru.dk) bliver du andmeldt! (og snowball (coadmin) kigger allerede efter dig)

Morten
Avatar billede nicklasb Nybegynder
30. september 2003 - 14:22 #8
er meget tæt på at rulle op på siden igen, og klikke på linket "anmeld misbrug"..
En ting KAN dog hindre det, og er rimlig sikker på du ved hvad det er?!? (giver det 15 min..!) (Og tag dig dog sammen frem over.. Tror ikke det er den eneste gang jeg fortæller dig det, inde for den sidste halve time!! INGEN kan lide en opførsel som din. Så hvis du vil have nogle venner at gå sammen med når du skal til at starte i skole, vil det nok være en ide at ligge stilen lidt om!)
Avatar billede nicklasb Nybegynder
30. september 2003 - 15:13 #9
skal jeg tolke det som om du endnu ikke har set min kommentar den 30/09-2003 kl 14:22:05 ?? Eller vil du bare ikke svare herpå?
Du må meget gerne lige kommetere vores kommentare engang.. Venter spændt.. For bruger da så vidt muligt helst ikke Anmeld funktionen, hvis dette ikke er nødvendigt..

Du bedes venligst oprette et spørgsmål i samme kategori, med link hertil, og nogle point og et tak!
Avatar billede nicklasb Nybegynder
30. september 2003 - 16:13 #10
tak for dit syn på sagen, eller mangel på samme!

Du har anmeldt nedenstående brugere :
1. maxsten
Avatar billede maxsten Nybegynder
30. september 2003 - 20:16 #11
hvorfor er jeg andmeldt??
hvad har jeg gjordt??
Avatar billede maxsten Nybegynder
30. september 2003 - 20:17 #12
bare fordi jeg ikke er den bedste i php og html, skal jeg så meldes?
Hvor lamt.
virkelig lat.
Avatar billede maxsten Nybegynder
30. september 2003 - 20:17 #13
ellers ville jeg ikke lave denne spørgsmål.
Avatar billede gil-galad Nybegynder
30. september 2003 - 20:21 #14
Kommentar: maxsten
30/09-2003 20:17:02    bare fordi jeg ikke er den bedste i php og html, skal jeg så meldes?
Hvor lamt.
virkelig lat.

^^hvor er du sjov hva'?
Avatar billede fangel Nybegynder
30. september 2003 - 20:27 #15
prøv at læse vores kommentare (14:15:20 og de næste 3) og du vil forstå hvorfor mig og nicklas handler som vi gør!

jeg vil til et hvert tidspunkt bakke om omkring Nicklas i denne sag!

---

resume:

du er blev advaret p.g.a. forkert pointudeling (14:15:20)
nicklas gav dig en chance for at gøre det godt igen (14:22:05)
nicklas gav dig endnu en chance (15:13:17)

da du stadig ikke svarede / gjode som bedt blev du andmeldt (16:14:59) - så simpelt er det!

Morten