Avatar billede kac Nybegynder
30. september 2003 - 09:19 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Hvor tilmelder jeg søgeord

Hejsa jeg har en hjemmeside og nu vil jeg gerne at folk kan finde den når de søger i ex. jubii, men hvor tilmelder jeg disse søgeord og koster det noget?
På forhånd tak.
Avatar billede donhulk Nybegynder
30. september 2003 - 09:22 #1
Avatar billede kac Nybegynder
30. september 2003 - 09:30 #2
donhulk> Tak for det...Kender du andre steder, da der er en ventetid på 6-24 måneder:-)
Avatar billede donhulk Nybegynder
30. september 2003 - 09:38 #3
Hey kac... Personligt ville jeg blot nøjes med at tilføje mit site til:

http://www.google.dk/add_url.html
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2003 - 09:39 #4
her er nogle stykker både til danske og udenlanske søgemaskiner: http://www.urltilmelding.tk/
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. september 2003 - 10:04 #5
Søgeord er ofte ikke et spørgsmål om tilmelding, men om at sørge for at de enkelte søgemaskiner opfatter hvilke søgeord der er væsentlige for dit site. her er hvad du bør gøre

1. Først skal ordene/sætningerne identificeres, herunder er det væsentlig at ordene er relevante og realistiske. Relevante ord, er ord der faktisk bruges i søgemaskinerne, dette kan testes på www.joyzone.dk. Realistiske ord er ord hvor du har en chanche for at opnå en ordentlig placering i de væsentlige søgemaskiner

2. Inhold er noget af det vigtigste, du kan ikke opsitionere er website uden indhold. Dit indhold skal selvfølgelig ligge op ad dine søgeord, og naturligvis også indeholde søgeordene.

3. Links er især vigtige i google, jo flere der linker til dig jo bedre placering vil du få. Et relevant link er et link fra et site der handler om det samme som dit site, og gerne har et søgeord i linkteksten.

4. De interne links er ogsp væsentlige, alle dine sider skal kunne nås med max tre klik med musen, og alle dine sider skal have mindst tre andre sider der linker til dem.

5. optimer dine sider til dine søgeord. normalt kan en side max optimeres til tre søgeord, men det er bedst med kun et søgeord pr. side. optimering indebære. søgeord i title tagen, overskrifter, sideteksten, hyperlink teksten, i alt tags, title attributter, og meta.

Når dette er gjort vender du tilbage, så tager vi fat på andet afsnidt
Avatar billede kac Nybegynder
30. september 2003 - 10:07 #6
bufferzone> Alt det der er jeg med på, jeg ville bare gerne vide hvor folk synes det var bedst at ligge sine søgeord:-)
Avatar billede helmersen Nybegynder
05. oktober 2003 - 18:50 #7
Google er nok den bedste søgemaskine online. Men du kan jo tilføje alverdens søgeord i din egen hjemmeside. Hvis du kigger i sourcen (html koden), så kan tilføje en linie under <head> der hedder følgende:

<meta name="keywords" content="fodbold beer chips fest fiskeri OSV" />

Så går søgemaskinerne ud fra de "keywords" du har skrevet der.

Jeg håber det hjælper på det. :-)

/Helmersen
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. oktober 2003 - 19:22 #8
Helmersen>jeg er da´ked af at være den der fortæller dig det, men det er 3 år siden tricket med Meta var hot, i dag er der ingen af de store søgemaskiner der lægger vægt på metatag, og du kan oven i købet skade din side hvis du fylder det forkerte i meta.

Hvis du læser min tekst ser du at meta står til sidst, det er med vilje og der må ikke fyldes ord i meta der ikke også står i teksten, dette vil søgemaskinen opfatte som spam og straffe.

Sorry!!;-)
Avatar billede chorn Nybegynder
05. oktober 2003 - 23:59 #9
du kan gå ind på www.onix.dk her er der både en danske og udenlanske søgemaskiner du hurtigt og nemt kan til melde dig
Avatar billede helmersen Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:53 #10
Damn .. Det er faktisk også 3 år siden jeg var webdesigner. Der kan man se .. verden ændrer sig. Tak :-)
Avatar billede theprofessor Nybegynder
10. oktober 2003 - 17:42 #11
normalt placere man søgeord (keywords) i den førte 10-20 linier af sitet. Så vil de fleste søgerobotter indekserer sitet for dig automatisk...
en alternativ er at udarbejde en "metatag" i toppen af siden, hvor du angiver de keywords du vil bruge....

Hvis du ikke ved hvordan man submitter sites til f.eks. 200 søgemaskiner på en gang eller skrive metatags,kan du få hjælp her...iøvrigt for at liste en site hos en DK søgemaskine SKAL det være en .dk domæne!