Avatar billede rodding Juniormester
30. september 2003 - 08:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fra fast til dhcp.

Kan man lave et script eller ??? som automatisk ændrer clienter fra fast ip-adressering til dhcp opslag?
Avatar billede zeled Nybegynder
30. september 2003 - 09:04 #1
Det er en ændring af registry på pcerne
Avatar billede zeled Nybegynder
30. september 2003 - 09:08 #2
Men, det er umiddelbart en besværlig process da det ligger på netkortdriveren og ikke som en generel system indstilling
Avatar billede zeled Nybegynder
30. september 2003 - 09:11 #3
kig på denne key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\{xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx}\Parameters\tcpip

her finder du en EnableDHCP som skal være 1
Avatar billede pzycho Nybegynder
30. september 2003 - 09:37 #4
Avatar billede rodding Juniormester
30. september 2003 - 14:48 #5
pzycho - jeg kan godt fyre en kommando af fra en kommandolinie så en fast adresse bliver ændret til dhcp, men det virker ikke når det ligger i et Novell logon script.
Nogen ideer.
Avatar billede zeled Nybegynder
30. september 2003 - 16:40 #6
husker du @ eller # foran kommandoen?

Prøv evt. at bruge ZenWorks til det. Den kan starte processen efter at der er logget ind.
Avatar billede rodding Juniormester
01. oktober 2003 - 10:31 #7
Det lykkes ikke!
Avatar billede zooldk Nybegynder
02. oktober 2003 - 15:08 #8
Prøv at lægge din kommando i en .bat eller .cmd fil - og kør så den fil fra loginscriptet.

Held&lykke
ZoolDK
Avatar billede rodding Juniormester
19. oktober 2003 - 17:13 #9
Spørgsmålet er ikke længere aktuelt.