Avatar billede elmar Nybegynder
29. september 2003 - 22:15 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Disable taster (C og V og højreklik)

Kan i lave et script til mig hvor man har disablet funktionen af højreklik og V og C?
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2003 - 12:02 #1
Du kan aldrig disable en funktion helt, selv om du kan gøre meget for det.
Højreklikket finder du her:
http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex9/noright3.htm

Men du skal lige vide, at når jeg kommer ind på en side, der forhindrer mig i at bruge mine sædvanlige funktioner, så surfer jeg hurtigt videre til et andet (og venligere) site. Og jeg er ikke den eneste med den indstilling.
Avatar billede skovenborg Nybegynder
30. september 2003 - 17:05 #2
enig...
desuden kun du aldrig sørge for at dit indhold er 100% beskyttet. Man vil altid kunne få fat på din kildekode, billeder og tekst hvis man har lyst - så hvorfor overhovedet prøve på at forhindre det.
Avatar billede elmar Nybegynder
30. september 2003 - 17:14 #3
Hej det drejer sig om en side af 20 og kun i 4 timer 2 gange om ugen
ved det godt med kilde koden men dem der bruger siden og kopierer det for at lave balade andre steder kan ikke lave det på 4 timer :-)
ville være glad hvis i ville lave mig sådan et
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2003 - 18:05 #4
Jeg har lige givet dig et script. Og hvorfor vil du disable V og C?
I øvrigt er der fri adgang til kildekoden via Vis > Kilde fra menuen i toppen af IE.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
30. september 2003 - 18:32 #5
elmar> skulle du ikke give nogle points her?: http://www.eksperten.dk/spm/405930
Avatar billede elmar Nybegynder
30. september 2003 - 18:41 #6
The surfer > Give point? Igen lavede det script? Derfor jeg vidersendte hertil?

Phoenixv > De kan jo ikke se at C og V er disablet? Og de skal jo alligevel ikke bruge det til noget..

skovenborg > Skal heller ikke have den 100% beskyttet.. Og de er for dumme til at kunne trykke Vis > Kildekode..

Phoenixv > C skal disables pga nogle folk bruger Ctrl + C til a kopiere.. Kan ikke huske hvorfor V skal.. Den skal vist ikke disables.. Højreklikke er pga at de trykke "Kopier" .. Så for dem burde det være næsten umuligt..

Alle > Men kan i lave det script til at disable C ?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
30. september 2003 - 18:54 #7
spm 405930, oprettet af elmar:
---
"jeg har en side med tekst som jeg ikke vil have andre at kopiere men de må godt se den bare ikke kopiere den fra min side hvad gør jeg ?????????"
---

afvist svar af thesurfer (25/09-2003 22:33:14):
---
intet.. du kan på ingen måde forhindre at folk stjæler dine tekster..

her er et par metoder til at kopiere teksten..:

* siderne bliver cachet på computeren
* copy & paste
* sourcecode/kildekoden
---

afvist svar af superanden (25/09-2003 22:57:36):
---
Nope der er ikke det store at gøre altså [, jeg kan lave et script til dig der disabler keyboard tasterne C og V og retjreklik med musen, men de vil så kunne hente det fra din kildekode.. men så er det i hvertfald ret sikret..]
---

superanden og jeg fortæller dig at du ikke kan sikre teksten så folk ikke kan få adgang til den.. og det var jo det du spurgte efter (se spm øverst).

nu har du så lukket spm'et (405930) og taget alle pointsne, for derefter at oprette et nyt spm (407549) med informationer du fik fra det tidligere spm (405930).. synes du selv at det er fair?
Avatar billede elmar Nybegynder
30. september 2003 - 19:23 #8
Nu når du skriver det på den måde syns jeg selv det lyder MEGET unfair.. Jeg udtrykker mig meget dårligt.. Det må du MEGET undskylde.. Kan du ikke lave et svar så for du de 100 point som du skulle ha' haft.. (Tilføjede 100 da jeg bedte om selve scriptet).. Er det så ok?

Men mangler nu stadig det script
Avatar billede thesurfer Nybegynder
30. september 2003 - 19:39 #9
Din undskyldning/indrømmelse er vigtigere end points, da det viser at du har forstået hvad du har gjort forkert.. i modsætning til hvad andre gør..

Du kan bare beholde min del af pointsne.

Uden at have kontaktet superanden, vil jeg tro at han/hun synes det samme.

Der er mange der bare snupper pointsne selv.. og du var tæt på en anmeldelse.. folk der tager pointsne selv, får en chance for at give pointsne tilbage.. hvis de ikke gør det, bliver de deaktiveret.

/theSurfer.
Avatar billede casper_skovgaard Nybegynder
30. september 2003 - 23:03 #10
jeg vil give de andre ret i at den bliver svær at lave, men her er et stykke kode som kan give dig lidt inspiration.

du kan evt. lave et check på evt.keyCode istedet for altid at returnere false

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

<html>
<head>
    <title></title>
    <script type="text/javascript" >
    function handleKeyDown(evt){
        evt = (evt) ? evt : ((window.event) ? event : null);

//        alert(evt.keyCode)
//        window.status = evt.keyCode;
        return false;
    }
    document.onkeydown = handleKeyDown;
    </script>
</head>

<body>

some text some more text

</body>
</html>
Avatar billede elmar Nybegynder
01. oktober 2003 - 17:04 #11
Casper Skovgaard > Den virker jo perfekt? ..

Phoenix > Et svar tak? (Du gav jo højreklik)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. december 2003 - 03:49 #12
Dette spørgsmål mangler input.
Det kan f.eks. være at spørgeren mangler at acceptere/afvise svar/komme med feedback, eller af en svarer mangler at lægge et svar/komme med feedback.