Avatar billede gnuffel Nybegynder
29. september 2003 - 16:58 Der er 17 kommentarer

Variabler til info i ASP??

Hey!

Jeg har undret mig lidt over når de der sikkerheds firmaer såsom Evdence Eliminator får med IE lavet deres standard site.. så skriver den en masse om mig, jeg ved godt det er serveren ser skriver det, men er det muligt i asp? Og hvilke variabler skal jeg bruge..

Her er de ting jeg gerne vil vide:

Your ISP: WEBSPEED
You are using: Microsoft Internet Explorer v6
Your computer is: Windows XP

og så skriver de hvilket land jeg er fra...

URGENT NEWSFLASH MONDAY 29 SEPTEMBER 2003 - YOUR INTERNET TRAFFIC IS BEING ROUTED THROUGH THE DANISH ISP WEBSPEED AND ODDER, ARHUS DENMARK - YOU ARE AT VERY HIGH RISK OF INVESTIGATION!

Hvad skal man så skrive for at den henter Byen frem? (ved godt det er byen på den central jeg er koblet på, men alligevel)

Altså vil jeg gerne vide hvordan man får ASP til at hente:
ISP navn
Browser type
WIndows version
Land
By på central

\\Over and out
Avatar billede drago Nybegynder
29. september 2003 - 17:05 #1
Hey!
Browser type, windows type, landet(sproget?) - Kan vist godt lade sig gøre via Request.ServerVariables -

Dog er resten vist noget med WHOIS og du skal connecte med siden via querystrings, vil jeg mene - Men lad os se på andre kommentare/svar... :)

-Drago
Avatar billede netro Nybegynder
29. september 2003 - 17:19 #2
Servervariabler:
http://www.opfinderen.dk/sites/?id=40

Brugerens browser og opløsning kan du finde tonsvis af eksempler på i Javascript-kategorien.
Avatar billede -master-d- Nybegynder
29. september 2003 - 17:21 #3
Du skal have fat i et komponent som kan har egenskaben "trace route", jeg kender ikke lige nogen umiddelbart.
Det de gør er at de har en stor database hvor de så kan slå dig din route tabel op i.

eks.

http://www.cse.bris.ac.uk/cgi-bin/troute?query=eksperten.dk

Her vil de kunne slå disse op i en database og kunne fastslå din udbyders position.

Det er dog ikke muligt at fastslå din computers specifikke position, men kun udbyderens.
Avatar billede netro Nybegynder
29. september 2003 - 17:23 #4
Avatar billede gnuffel Nybegynder
29. september 2003 - 17:30 #5
Jeg er godt klar over at jeg kan bruge request.servervariables. men det er variablerne..

Det med at hante det fra whois databasen har jeg tænkt over, men hvordan henter jeg en enkelt linie istedet for hele lortet??
Avatar billede netro Nybegynder
29. september 2003 - 17:42 #6
Således f.eks.:

Set oServerXMLHTTPRequest = Server.CreateObject("Msxml2.ServerXMLHTTP")
URL = "http://www.ripe.net/perl/whois?form_type=simple&full_query_string=&searchtext=" & Request.ServerVariables("Remote_Addr") & "&do_search=Search"
oServerXMLHTTPRequest.open "GET", URL, False
oServerXMLHTTPRequest.Send
Kilde = LCase(oServerXMLHTTPRequest.ResponseText)

Arr_Kilde = Split(Kilde, "country:      ")
Land = Left(Arr_Kilde(1), 2)
Avatar billede netro Nybegynder
29. september 2003 - 17:44 #7
Du kan også benytte AspHTTP-komponenten, hvis du har adgang til den.
Avatar billede netro Nybegynder
29. september 2003 - 18:18 #8
Har lavet et lille eksempel til dig:

http://www.opfinderen.dk/info.asp
Avatar billede gnuffel Nybegynder
29. september 2003 - 18:50 #9
Ja ok! Men hvad med by f.eks.
Avatar billede netro Nybegynder
29. september 2003 - 19:09 #10
Reload link.
Avatar billede c Nybegynder
29. september 2003 - 23:06 #11
sjovt nok, sidder jeg pt. på sjælland, og får at vide at min by er varde... godt nok er gym. elevernes geografi dårlig... men er det bare mig, eller er varde i jylland?
Avatar billede drago Nybegynder
29. september 2003 - 23:36 #12
Hey!
Som førnævnt er det jo ikke selve byen hvor du selv befinder dig, men hvor main serveren står...

-Drago
Avatar billede gnuffel Nybegynder
30. september 2003 - 09:43 #13
Kan jeg få sourcen til den side der??
Avatar billede gnuffel Nybegynder
30. september 2003 - 09:44 #14
Eller, der mangler lige en ting.. Den med ISP.. Da den med ISP og den med by er de vigtigste
Avatar billede netro Nybegynder
01. oktober 2003 - 02:47 #15
Ja, den er på vej.
Avatar billede netro Nybegynder
01. oktober 2003 - 03:10 #16
Der er sikkert tilfælde, hvor den ikke vil fungere (ikke mindst hvis www.ripe.net ændrer opsætningen af deres infoside). Jeg har kun testet med et par enkelte IP'er.

************************************

<%
Info = LCase(Request.ServerVariables("HTTP_USER_AGENT"))
IP = Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")

If Instr(Info, "opera") then
    Browser = "Opera"
ElseIf Instr(Info, "netscape") Then
    Browser = "Netscape"
ElseIf Instr(Info, "msie") Then
    Browser = "Internet Explorer"
Else
    Browser = "Ukendt"
End If

If Instr(Info, "95") Then
    Platform = "Win95"
ElseIf Instr(Info, "98") Then
    Platform = "Win98"
ElseIf Instr(Info, "win 9x") Then
    Platform = "WinME"
ElseIf Instr(Info, "nt") Then
    Platform = "WinNT"
ElseIf Instr(Info, "nt 5.0") Then
    Platform = "Win2K"
ElseIf Instr(Info, "linux") Then
    Platform = "Linux"
ElseIf Instr(Info, "mac") Then
    Platform = "Mac"
Else
    Platform = "Ukendt"
End If

Set oServerXMLHTTPRequest = Server.CreateObject("Msxml2.ServerXMLHTTP")
URL = "http://www.ripe.net/perl/whois?form_type=simple&full_query_string=&searchtext=" & IP & "&do_search=Search"
oServerXMLHTTPRequest.open "GET", URL, False
oServerXMLHTTPRequest.Send
Kilde = LCase(oServerXMLHTTPRequest.ResponseText)

Arr_Kilde = Split(Kilde, "country:      ")
Land = Left(Arr_Kilde(1), 2)

Arr_Kilde = Split(Kilde, "address:      ")
Arr_Adresse = Split(Arr_Kilde(3), " ")
Bynavn = Replace(Replace(Replace(Arr_Adresse(1), "oe", "ø"), "ae", "æ"), "aa", "å")

Arr_Kilde = Split(Kilde, "<u>origin</u>")
Arr_ISP = Split(Arr_Kilde(UBound(Arr_Kilde) - 1), "descr:        ")
ISP = Arr_ISP(UBound(Arr_ISP))

Response.Write "<b>IP:</b> " & IP & "<br>"
Response.Write "<b>Platform:</b> " & Platform & "<br>"
Response.Write "<b>Browser:</b> " & Browser & "<br>"
Response.Write "<b>ISP:</b> <font style='text-transform:capitalize;'>" & ISP & "</font><br>"
Response.Write "<b>By:</b> <font style='text-transform:capitalize;'>" & Bynavn & "</font><br>"
Response.Write "<b>Land:</b> <font style='text-transform:uppercase;'>" & Land & "</font>"

Set oServerXMLHTTPRequest = Nothing
%>
Avatar billede netro Nybegynder
01. oktober 2003 - 03:25 #17
Demoen ligger i øvrigt stadig her, hvis nogen ønsker at teste.
http://www.opfinderen.dk/info.asp