Avatar billede holsted Nybegynder
29. september 2003 - 16:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bevægelse af billedsekvens

Jeg har en række billeder der skal placeres i rækkefølge, så de udgør en slags filmstribe. Denne filmstribe skal så bevæge sig langsomt over skærmen, indtil musen føres hen over filmstriben, hvor den så skal stoppe. Det skal så være muligt at klikke på et billed, som så vises i et pop-up vindue.

Jeg vil gerne have at filmstriben looper, dvs. når alle billederne er vist, starter den forfra med billede et.

Hvordan løser jeg dette??
Avatar billede pyroman Nybegynder
29. september 2003 - 21:06 #1
Lav et MC med alle dine billeder der ligger efter hinanden. Lav så en knap kun med hit-felt i samme størrelse som dine billeder og lav et instance af den over hvert billede i layeret over billederne.
På knapperne sætter du så følgende kode:

on(release){
  getURL("stiTilPågældendeBillede", "_blank");
}

Smid dette MC ind i et andet MC så det ligger dobbelt efter hinanden.Dette MC skal såud i _root, så dets _x er 0 og med instancenavnet "pictures". Følgende kode i første frame i tidslinien:

speed = 5;
this.onEnterFrame = function(){
  if(!pictures.hitTest(_xmouse, _ymouse, false){
    //Følgende 2 koder vælges for den ønskede bevægelsesretning
    //pictures._x -= speed;
    //pictures._x += speed;
    if(pictures._x > 0){
      pictures._x = Stage.width-pictures.width;
    }else if(pictures._x < Stage.width-pictures.width){
      pictures._x = 0;
    }

/Filip
Avatar billede holsted Nybegynder
30. september 2003 - 10:02 #2
Tak pyroman det virker jo fint, jeg acceptere dit svar, men jeg oprette lige et nyt spørgsmål, da jeg kunne godt tænke mig at loopet ikke hopper tilbage, men køre blødt, ligesom i en ring.
Avatar billede holsted Nybegynder
30. september 2003 - 10:03 #3
Er det måden at gøre det på?
Avatar billede pyroman Nybegynder
30. september 2003 - 14:24 #4
Øh undskyld jeg havde lavet en fejl i koden. Denne virker lidt bedre :)

speed = 4;
this.onEnterFrame = function() {
    if (!pictures.hitTest(_xmouse, _ymouse, false)) {
        //Følgende 2 koder vælges for den ønskede bevægelsesretning
        //pictures._x += speed;
        //pictures._x -= speed;
        if (pictures._x>1) {
            pictures._x = Stage.width-pictures._width;
        }else if (pictures._x<550-pictures._width) {
            pictures._x = 550-pictures._width/2;
        }
};
Avatar billede holsted Nybegynder
30. september 2003 - 15:00 #5
nej den anden koder virker bedre, denne her laver noget sjovt når den kommer til enden af billedrækken , den looper meget hurtigt.

Har du fået dine points? Ellers sig mig lige hvordan man gør