Avatar billede howisch Nybegynder
29. september 2003 - 13:06 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

jdbc odbc blob

Kan man bruge "getBlob"-metoden til at hente en blob fra en MS SQL database via en JDBC-ODBC driver? Får en "UnsupportedOperationException" når jeg prøver.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. september 2003 - 13:09 #1
JDBC-ODBC bridgen er ikke specielt god.

Hvorfor henter du ikke den rigtige JDBC driver fra Microsoft ?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. september 2003 - 13:21 #3
class.forName("com.microsoft.jdbc.sqlserver.SQLServerDriver");
Connection con = DriverManager.getConnection("jdbc:microsoft:sqlserver://servernavn:1433;DatabaseName=databasenavn", "brugernavn", "password");

Både mssqlserver.jar og msbase.jar i classpath !
Avatar billede howisch Nybegynder
29. september 2003 - 14:26 #4
Mange tak for hjælpen.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. september 2003 - 14:47 #5
Det løste problemet ?

Hvad så med point ?
Avatar billede howisch Nybegynder
29. september 2003 - 16:18 #6
Ja det løste problemet. Nu er det i stedet databasen der brokker sig.

Er ny på eksperten.dk, så jeg ved ikke hvordan man giver point?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. september 2003 - 16:26 #7
Problemet var at jeg ikke lagde et svar.

Så du kunne ikke acceptere mit svar, fordi det ikke var der.

Og nu har du accepteret dit eget svar og så er dette spørgsmål lukket.

Men du kan oprette et nyt spørgsmål med titel "Point til arne_v" og
et link til dette spørgsmål.

Det er den måde man normalt gør det på.

Hvad er problemet med databasen ?
Avatar billede howisch Nybegynder
30. september 2003 - 12:11 #8
okay, det prøver jeg.

Den kommer med denne SQLexception: "Unsupported data conversion" når jeg skriver: Blob b = rs.getBlob(1);

rs er et ResultSet af en sql-sætning.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. september 2003 - 12:12 #9
Er feltet erklæret som BLOB i databasen ?
Avatar billede howisch Nybegynder
30. september 2003 - 12:16 #10
nej det er erklæret som et image. Man kan i SQL server, så vidt jeg ved, ikke erklære felter som BLOB.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. september 2003 - 12:27 #11
rs.getType kan give dig typen på kolonnen.

Mit gæt vil være at du skal bruge getBytes (eller måske getObject).
Avatar billede arne_v Ekspert
30. september 2003 - 12:30 #12
http://www.smotricz.com/kabutz/Issue047.html

antyder at det er getBinaryStream() !
Avatar billede howisch Nybegynder
30. september 2003 - 12:39 #13
Vi kan lægge et dokument ind i en tabel, men kan ikke få det "ud" igen.

Problemet er, at vi vil hive dataene ud og gemme dem i en doc-fil.

Kan godt bruge getObject, men kan ikke caste dette til en blob.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. september 2003 - 12:41 #14
Prøv med getBinaryStream og "kopier" fra den til en FileOutputStream.
Avatar billede howisch Nybegynder
30. september 2003 - 13:11 #15
1000 tak for hjælpen, nu virker det bare super. Lige som vi vil have det. :O)