Avatar billede hook Nybegynder
29. september 2003 - 10:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

dokumentere netværk

Jeg skal dokumentere et firmanetværk.
Findes der nogen standarter til dette / hvor kan jeg læse om det.
Hook
Avatar billede majsmarken Nybegynder
29. september 2003 - 13:46 #1
... med på en lytter... har/vil få samme problem/opgave...
Avatar billede hell_keeper Nybegynder
29. september 2003 - 14:02 #2
Cisco har en masse gode fif, men skriv lige lidt mere om opgaven
Avatar billede hook Nybegynder
30. september 2003 - 07:45 #3
Er i en virksomhed hvor vi har et teknisk og et administrativt netværk. Geografisk dækker netværket et stort område i både kobber og lysleder.
Krydsfelter og skabe til switch's m.m deles af begge netværker. Jeg vil have mærket det tekniske netværk op således at når jeg åbner et skab kan jeg hurtigt danne mig et overblik over hvilke switch's der er "tekniske" og hvor de befinder sig i forhold til et kendt udgangspunkt ( eks. første stjernepunkt).
Eks:
                              2 - switch (1.1.2)
                  switch (1.1) 4
                /            5
                2 - switch (1.2)
Stjernepunkt(1) 3

Hvis der findes en vedtaget måde at dokumentere netværk på er der jo ingen grund til at jeg opfinder et nyt system og det er sådan set det mit spørgsmål går på.
Avatar billede hook Nybegynder
30. september 2003 - 07:47 #4
Tegningen skred lidt håber i kan tyde den :)
Avatar billede hook Nybegynder
24. februar 2004 - 13:16 #5
slut