Avatar billede 2400nv Nybegynder
28. september 2003 - 23:31 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til hjemmeside

Hej
Jeg vil godt lave en hjemmeside. Er der nogen, der kender nogle gode hjemmeside, hvor man kan hente noget kode til sin hjemmeside?

Gerne nogle script, som man kan indsætte på sin egen side.

Jeg leder efter en pæn form, som jeg kan opbygge min hjemmeside efter. Gerne noget stilrent med noget sidemenu.

Udover formen til hjemmesiden, skal jeg bl.a. bruge: en dagbog, en formmail, pop-up, printvenlige sider og lidt andet godt.

Kan man på nogen måde lave hjemmesiden sådan, at man f.eks. uploader en side til sin dagbog, hvorefter den indgår sammen med dagbøger?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
28. september 2003 - 23:48 #1
På nedenstående sider kan du finde hjælp og eksempler på nogle af de ting du efterlyser

www.script.dk
www.netcoders.dk
www.webcafe.dk
www.html.dk
Avatar billede 2400nv Nybegynder
28. september 2003 - 23:59 #2
Hvis jeg laver selve hjemmesiden, kan man så hente f.eks. ens dagbog fra en database? Her tænker jeg på at hjemmesiden bliver opdateret, når man har lagt dagens dagbog ind i databasen (eller en mappe). Kan man det og er det svært?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. september 2003 - 23:59 #3
"pop-up"? drop det lort.. :)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
29. september 2003 - 00:03 #4
http://www.webcafe.dk/artikler/php/phpmysqlgaestebog/

Her kan du finde en artikel der beskriver hvordan man laver en gæstebog, og det er jo egentlig lidt det samme du skal bruge til din dagbog. Det hele er lagt op på en mysql database og det hele er så godt beskrevet at det ikek skulle være noget problem.
Avatar billede 2400nv Nybegynder
29. september 2003 - 00:11 #5
Det skal ikke være reklame pop-up (for det er noget lort), men bare en pop-up på noget man ønsker at udskrive. F.eks. en madopskrift eller hvad det nu kunne være.
Avatar billede 2400nv Nybegynder
29. september 2003 - 14:51 #6
Nu skal jeg vel start med en ting ad gangen. De forskellige script, skal vel være samme sprog, eller hvad?

Kan man lave selve formen til hjemmeside, og så tilføje databasen på et senere tidspunkt?

Jeg skal vel starte med hovedsiden, og så bygge hjemmesiden op omkring den.

Ellers findes der nogle professionelle skabeloner som indeholder det, jeg skal bruge (en færdig hjemmeside, som man selv retter til)?
Avatar billede 2400nv Nybegynder
30. september 2003 - 15:47 #7
Hjælp mig lige lidt igang :-)
Avatar billede 2400nv Nybegynder
01. oktober 2003 - 20:18 #8
Jeg har fundet ud af, hvordan hovedsiden skal se ud.

Design - Gratis design - Mistarium
http://www.dkscripts.tk

Jeg mangler dog ligt hjælp til at komme videre!
Avatar billede 2400nv Nybegynder
02. oktober 2003 - 23:07 #9
Jeg lukker dette spørgsmål og har oprettet et nyt:
http://www.eksperten.dk/spm/408954
Avatar billede 2400nv Nybegynder
02. oktober 2003 - 23:07 #10
Lukker
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
02. oktober 2003 - 23:20 #11
Er der nogen grund til at flytte spørgsmålet ?
Avatar billede 2400nv Nybegynder
02. oktober 2003 - 23:29 #12
Jeg har fire kommentar i trak uden svar. Jeg synes, at jeg mangler lidt hjælp, så derfor lukker jeg dette her spørgsmål, og håber der er nogle flere som ser det nye spørgsmål.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
02. oktober 2003 - 23:43 #13
Helt reelt må du ikke gøre det, da der skal gå over en uge fra oprettelses dato inden du må oprette et lign. spørgsmål og jeg har da også svaret og kan ikke se hvorfor du ikke kan burge det
Avatar billede 2400nv Nybegynder
02. oktober 2003 - 23:49 #14
Det vidste jeg ikke, at man ikke måtte oprette et nyt spørgsmål. Sorry :-) Men nu når jeg har gjort det, så håber jeg at du vil være med til at guide mig igennem processen.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
02. oktober 2003 - 23:53 #15
http://www.eksperten.dk/regler.phtml
§2.1.11

Den bedste hjælp jeg kan give dig er at du skal læse den artikel som jeg linker til, den giver en rigtig god beskrivelse af hvordan du laver noget af det du gerne vil.