Avatar billede gargantua Nybegynder
28. september 2003 - 22:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Råd om uddannelse søges

Jeg har mistet mit nuværende job i sundhedssektoren og skal omskoles pga dårlig ryg. Jeg kunne godt tænke mig at arbejde med IT i stedet, da jeg har fiflet med computere siden teen-årene.
Kan I gi' et praj om hvilke IT-uddannelser der kan anbefales? Max. 3 år. Bor i København. Kunne godt tænke mig at arbejde med systemadmin/udvikling og webdesign.
Er de uddannelser Niels Brock udbyder gode?

Ja, jeg véd godt IT-branchen er hårdt ramt af arbejdsløshed, men man skal vel helst arbejde med det man har evner indenfor.
Alle råd påskønnes,

Venlig hilsen
Jens
Avatar billede janemil Nybegynder
28. september 2003 - 22:57 #1
Mærsk har nogle gange nogle "lærepladser" på deres college.
De har jeg Mærsk medical afdelingen - måske kunne du høre der.

Datanom er ok synes jeg og så er den hurtigt overstået, hvis du har erhverserfaring. Tror ikke du skal regne med at blive programmør, men projektleder og den slags har man gode chancer for som datanom.
Avatar billede gargantua Nybegynder
28. september 2003 - 23:04 #2
Vil prøve at kigge hos Maersk Medical. Du siger datanom er ok, hvad med datamatiker? Hvad er forskellen egentlig på de to uddannelser?

Jens
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2003 - 23:06 #3
hvis du ønsker at blive programmør kunne datalogi på københavns universitet måske være en vej.

mvh.
Questis
Avatar billede anjamunck Nybegynder
28. september 2003 - 23:06 #4
Kære Gargantua,
Skal det være et sammenhængende job eller kunne en certificering inden for f.eks. Microsoft Windows 2003 MCSE være interessant?
Det ned at IT branchen er hårdt ramt - ja det er rigtigt. Men så skal det vel også snart vende :-) Hvis nu vi alle tror på det så kan det være forbrugerne tør købe lidt mere, virksomhederne tør investere noget mere og ansætter nogle flere.
Under alle omstændighed så held og lykke fremover med at få dit nye drømme job

Smil fra

Anja
www.kursusplanen.dk
Avatar billede janemil Nybegynder
28. september 2003 - 23:09 #5
Jeg er næsten færdig med datanom. Jeg vil sige afhængig af fag (jeg har rådgivning og projektledelse), så er den mere rettet på bløde ting. Men der er sikkert mange der ikke giver mig ret.

Jeg har kun 3 datamatiker fag, men synes de var mere nørdet.

Generelt er eleverne på datanom voksne og på datamatiker lidt yngre. Derfor synes jeg stemningen er bedre på datanom, hvis man selv er lidt oppe i årene.
Avatar billede gargantua Nybegynder
29. september 2003 - 13:02 #6
Til Janemil:
Jeg er 33, så må I vel selv bestemme om jeg er oppe i årene:-)
Datanom ell datamatiker kunne begge være løsninger for mig. Men hvilkn uddannelse foretrækker firmaerne? Det er jo spørgsmålet?

Til: Anjamunck
Har været inde og kigge på jeres side. Jeg tror jeg skal starte med en sammenhængende udd. og så evt senere blive certificeret på nogle af de okmråder I tilbyder. Tak for info, jeres side er føjet til mine favoritter.

Hilsen
Jens
Avatar billede janemil Nybegynder
29. september 2003 - 13:33 #7
De er ingen af de 2 som giver sikkert job. Jeg tror at datanom'er har bedre chancer, men det fordi de har mere erfaring.

Når man starter på et hold ved man næsten allerede hvem der får job. Hvis du ikke kan noget - så får du ikke job. Lav evt en masse privat. Nogle fede websites osv.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
04. oktober 2003 - 16:04 #8
anjamunck, du deaktiveres hermed foreløbig fordi du åbenbart ikke forstår de mails du har fået tilsendt indtil videre.

/J/co
Avatar billede theprofessor Nybegynder
08. oktober 2003 - 18:35 #9
der er 2 ny udd. på universitetsniveau med sundhed og elektronik/IT--men du skal rege med mindst 6 år!!

Hvad kan du nå i 3 år?
datamatiker
datamekaniker
systemadministrator

Du kan klar datanom i 3 år hvis du har datamatiker i forvejen...ellers er der kun korte udd., "flaskehalskurser", certificering, m.fl.
Kommer også an på om du selv vil betale for en privat udd. eller "kun" vil deltage i SU/AF betalt kurser....

se evtl:
so.org
@ventures.dk