Avatar billede cs_player Nybegynder
28. september 2003 - 18:51 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

hvordan ligger jeg asp op på min hjemme side

hej alle eksperter hvordan ligger jeg asp op på min side
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
28. september 2003 - 18:58 #1
serverne skal understøtte det... og så smider du dem bare op normalt .. så har serveren selv styr på at alt der hedder .asp skal køres..
Avatar billede goose Nybegynder
28. september 2003 - 18:58 #2
øhh ikke sikker på jeg helt forstår dit spørgsmål, men min første bud vil da være at du oploader dem til din server .....

/Goose
Avatar billede antikat Nybegynder
28. september 2003 - 19:03 #3
Avatar billede cs_player Nybegynder
28. september 2003 - 19:05 #4
jeg mener op på indexen eller selve siden ikke serveren
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
28. september 2003 - 19:06 #5
du laver bare dine ASP filer

f.eks. en fil der hedder default.asp med:
<%=now()%>

og så uploader du den ..
Avatar billede cs_player Nybegynder
28. september 2003 - 19:08 #6
hvad? hvordan laver jeg et link til den
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
28. september 2003 - 19:12 #7
som du laver til alle andre links

<a href="default.asp">link titel</a>
Avatar billede goose Nybegynder
28. september 2003 - 19:15 #8
Jeg tror du ville få meget ud af at læse lidt mere om ASp her:
http://www.html.dk/tutorials/asp/

/Goose
Avatar billede cs_player Nybegynder
28. september 2003 - 19:15 #9
så kommer der bare tekst
Avatar billede cs_player Nybegynder
28. september 2003 - 19:20 #10
ja nu har jeg hurtigt kigget emnerne igennem på www.html.dk/tutorials/asp/ men jeg kan ikke finde hvordan man ligger det op på hjemmeside og IKKE serveren
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
28. september 2003 - 19:38 #11
hvis der bare kommer koden/tekst til syne så har du sikkert ik ASP understøttelse på serveren ... skift server eller undersøg om den har PHP og så brug evt. det.
Avatar billede antikat Nybegynder
28. september 2003 - 22:16 #12
Hvor har du din hjemmeside til at ligge ?

når vi siger ligge op på server er det fordi din hjemmeside ligger på en server, som du logger på via FTP eller en upload funktion, hos dem som din hjemmeside ligger ved! Det er ligesom når du uploader HTML filer til en hjemmeside..

Har du før lavet en side i html ?
Avatar billede mikker Nybegynder
30. september 2003 - 16:50 #13
cs player>> ASP = Active SERVER Pages. Koden afvikles altså på serveren, men det kræver at serveren er i stand til at oversætte koden (<%=now()%>). Derfor kan du ikke bare lave en ASP side derhjemme og åbne den i din browser. Det kræver at du har installeret en server på din egen maskine, såsom IIS...

- Mikker
Avatar billede cs_player Nybegynder
01. oktober 2003 - 12:14 #14
jeg har fri serverplads og min side er ikke oppe. og jeg VED godt hvordan man ligger det op på serveren men ike på selve siden på min PC
Avatar billede mikker Nybegynder
01. oktober 2003 - 12:22 #15
Nu bliver det svært at gennemskue hvad det egentlig er du vil :o(

Hvis du tager en normal .htm side og indsætter noget kode mellem <% & %> og derefter omdøber siden til .asp og uploader den til en server der understøtter asp vil du kunne se resultatet. Det kræver naturligvis at du selv er i stand til at fatte hvad der foregår. Hvis du derimod vil se siden lokalt, har jeg allerede ovenfor beskrevet hvad der kræves.
Kom med noget asp kode du gerne vil have til at virke, så skal jeg gerne hjælpe, men det her med at famle i blinde uden egentlige informationer gider jeg ikke mere.

- Mikker
Avatar billede antikat Nybegynder
01. oktober 2003 - 19:41 #16
Hvis det er for at du kan teste om en .asp fil virker, skal du have en server der understøtter asp... du kan ikke teste det på din lokale pc uden af starte en server op ligesom mikker fortæller. ellers kan du oploade din fil test.asp til din server plads, og åben den i den browser www.friserverplads.dk/ditbruger/test.asp - her vil jeg forslå at du prøver at følge http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion3.asp
Avatar billede antikat Nybegynder
01. oktober 2003 - 19:43 #17
hvordan du starter en server på din lokale pc :-)
Avatar billede mikker Nybegynder
01. oktober 2003 - 20:50 #18
Jeg ville gerne, men jeg kan desværre ikke finde endnu en formulering af hvad jeg skrev tidligere...

cs_player>> Hvad med at få lukket dette spørgsmål ?
Avatar billede antikat Nybegynder
01. oktober 2003 - 21:35 #19
sorry min fejl hvis glemte lige at smide linket med:

http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion2.asp <- hvordan du starter en server på din lokale pc :-)
Avatar billede cs_player Nybegynder
02. oktober 2003 - 17:07 #20
i må sq undskylde jeg er lidt fat dum en gang imellem, jeg forstår ser ikke . chaten består af flere .asp filer så jeg fater ikke hel det der står på http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion3.asp
Avatar billede antikat Nybegynder
02. oktober 2003 - 17:53 #21
hmm nå så det er altsår et chat system som du har fundet på nettet du vil have op på din side... de fleste gange når man finder noget færdigt på nette skal der rettes noget i opsætningen, af det. evt i config.asp altsår oplysninger om din server og hvor chatten ligger på server. Og om den skal have adgang til en database mysql eller en Access...  hvis det er tilfældet vil jeg anbefale du lære lidt om asp inden du kaster dig ud i det..

hvor har du fundet chatten hende ?
og hvilke fejl får du når du prøver at åbne cahtte... index.asp når den ligger på din server
Avatar billede cs_player Nybegynder
11. oktober 2003 - 08:20 #22
http://activedeveloper.dk/Default.asp her downloadede jeg den. her kan du se readme filen ASP chatter
===========

Lad være med at rette i den opsatte ASP-kode. Nøjes med at tilrette
HTML-koderne i chat_header.asp, chat.asp, chat_read.asp og chat_write.asp

Chatten rydder selv op, da teksten kortes op til at indeholde maximalt
36 linier, når en ny bruger logger sig på. Det er altså ikke nødvendigt
at ændre indholdet i tekstfilen. Nedkortning sker automatisk.

LICENS
------
Denne software er freeware og kan frit distribueres, sålænge alle filer
inkluderes:
- default.asp - rammesæt/startfil
- chat.asp - rammesæt/samlefil
- chat_header.asp - hovedet på siden
- chat.txt - indeholder af den gengivne tekst
- chat_read.asp - læser teksten i chat.txt
- chat_write.asp - skrive tekst til chat.txt
- readme.txt - denne fil

INSTALLATION
- Denne software kræver ASP understøttelse på serveren.
- ASP chatteren bør installeres i sit eget bibliotek.

Med venlig hilsen
Steen Andersen
http://www.nytid.dk/helpdesk
steen@nytid.dk

Vejle 17.03.00
Avatar billede antikat Nybegynder
11. oktober 2003 - 19:12 #23
hvad sker der så når du åbner default.asp ?
og har du sat chat.txt til chmod 777 - ellers kan andre sider(chat_write.asp) ikke få adgang til at gemme i filen!
Avatar billede cs_player Nybegynder
14. oktober 2003 - 10:56 #24
hvad skal jeg åbne den i og hvordan gør man alt det andet
Avatar billede antikat Nybegynder
15. oktober 2003 - 15:49 #25
www.friserverplads.dk/dinbruger/chatten/default.asp <- hvad sker der når du åbner den ???
Avatar billede cs_player Nybegynder
23. oktober 2003 - 18:26 #26
The page cannot be displayed
There is a problem with the page you are trying to reach and it cannot be displayed.

--------------------------------------------------------------------------------

Please try the following:

Click the Refresh button, or try again later.

Open the thecspage.friserverplads.dk home page, and then look for links to the information you want.
HTTP 500.100 - Internal Server Error - ASP error
Apache/1.3.28 (Unix) Sun-ONE-ASP/4.0.0 PHP/4.3.3

--------------------------------------------------------------------------------

Technical Information (for support personnel)

Error Type:
Sun ONE ASP VBScript runtime (0x800A0035)
File not found
/chat2/chat_read.asp, line 13

Browser Type:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 1.0.3705; .NET CLR 1.1.4322)

Page:
GET /chat2/chat_read.asp

Time:
Thursday, October 23, 2003, 6:26:13 PM

More information:
Sun ONE Active Server Pages Support

det sker
Avatar billede antikat Nybegynder
23. oktober 2003 - 19:14 #27
Vil stadig forslå dig at sætte dig noget mere ind i html og ASP... og indtil du har gjordt det kan du finde en chat som er hosted på en anden side.. mener http://hostedstuff.com har sådan noget ellers prøv at kigge under "webmaster" i menuen ude til venstre på http://www.gratis-ting.dk

kan ikke rigtig hjælpe dig mere her !

/Daniel
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
01. november 2003 - 19:22 #28
tid til at lukke spørgsmålet ?
Avatar billede cs_player Nybegynder
06. november 2003 - 18:48 #29
ja det er