Avatar billede krismort Nybegynder
29. december 2000 - 17:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan virker Wavein/Waveout?

Hej

Er der nogen der ved hvordan Api opkaldene Wavein & WaveOut fungerer. Jeg kunne godt tænke mig at finde ud af den eksakte produre for at hente data gennem microphonen ind i en buffer og fra denne buffer ud i gennem højtaleren.
Kan det desuden lade sig gøre at gemme denne buffer i en variablel?
Avatar billede xafion Nybegynder
29. december 2000 - 18:38 #2
Hvad i helvede har det der med noget som helst at gøre, Mads Holme?

Manden spørger efter DirectX Api calls eller sådan noget.

Yo Krismort>
Søg på \"DirectX\" \"Recording Wave\" \"Wave in out\" eller sådan noget.
Prøv ellers VBExplorer.com
De har en masse af den slags.

Ellers tjek www.vbapi.com ud. Eller hvad med www.msn.com

Jeg ved godt at dette ikke er et direkte svar. Men jeg poster den nu aligevel som en.

By the way. 250 point er lige lovlig meget.
Avatar billede xafion Nybegynder
29. december 2000 - 18:38 #3
PS. Hvis det ikke hjælper vil jeg gerne yde personlig support :)
Avatar billede krismort Nybegynder
29. december 2000 - 18:53 #4
hej xafion

Jeg vil helst begå mig uden om directX fordi jeg skal bruge det til et senere datalogi projekt. I datalogi kan jeg ikke aflevere et projekt som indeholder API opkald fra en API som skolen ikke har liggende, desværre.
-
Jeg har allerede søgt både vbcode, vbexplorer m.m. uden held. Det eneste jeg har fundet er koden til et program som kan tage lyd ind(ikke ud). Dette program lå i mellemtiden på en side for Fast Foueur Transform.
-
Jeg er yderst taknemmelig for at du vil yde personlig support og de 250 points er dine fuldt fortjent hvis du kan hjælpe mig!
-
Kristian Out

Avatar billede xafion Nybegynder
29. december 2000 - 19:04 #5
:)

ICQ: 83297796 / 83 29 77 96
E-mail: The_German_Spy@Hotmail.com

Jeg er off idag - Girlfreund. På imorgen.
Kan sikkert hjælpe dig der :)
(og måske vice versa? :)
Avatar billede joern Nybegynder
29. december 2000 - 20:40 #6
Hej Krismort.

Jeg har helt tilbage fra VB3 en stump kode der kan afspille lyd fra en fil i wav-format.

Direkte i en form:
  Dim lyd as string; y as integer

  wflags% = snd_async And snd_nodefault
  lyd = app.Path & \"\\filnavn.wav\"      \'eller hvor lyden nu ligger
  Y = sndPlaySound(lyd, wflags%)

Den kan måske bringes til at fungere med en lyd der ligger i en variabel.  Men der er den der 64 kB grænse for variable.
Det er vel heller ikke så galt at skrive lyden til en midlertidig fil.

Endelig er der jo kontrollen: Microsoft Multimedia.  Den kan både optage og afspille.  Den medfølger VB i Enterprise udgaverne.

Med venlig hilsen    Jørn

Avatar billede krismort Nybegynder
14. januar 2001 - 21:31 #8
j