Avatar billede oggy Nybegynder
28. september 2003 - 15:44 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Kan mit grafikkort overleve?

Hej

Kan mit GeForce 3 Ti 200 128DDR med standard køler overleve uden den ene vinge på køleren?
Det kan jo være det har en betydning...?

-Oggy
Avatar billede fromsej Praktikant
28. september 2003 - 15:47 #1
Lad være, det kan koste et stk. grafikkort.
Avatar billede oggy Nybegynder
28. september 2003 - 15:50 #2
Sikker?
Hvor fanden finder jeg en ny køler? Jeg har prøvet at lede... Men den skal jo passe... For selve køleren sidder skruet i køler profilen!
Avatar billede puffin Nybegynder
28. september 2003 - 15:51 #3
Tja, jeg kender et par personer, hvis grafikkort (igen GeForce 3 Ti 200) har overlevet at de har pillet blæseren af (og ikke sat en ny på), fordi den larmede :)

Dog vil jeg nok råde dig til at have en ordentlig blæser på, du er sikker på der virker.
Avatar billede oggy Nybegynder
28. september 2003 - 15:52 #4
jamen det er kun den ene vinge på selve køleren der er knækket af!
Selve køleren virker stadig? Det er jo bare om den ene vinge har en betydning for temperaturen...
Avatar billede puffin Nybegynder
28. september 2003 - 15:54 #5
Så tror jeg ikke det har den store betydning.

Prøv evt. at lade dit kabinet stå åbent, mens du belaster kortet ved et par timers gaming. Hvis computeren ikke bliver ustabil, hakker eller genstarter, så skulle der vel ikke være nogen problemer.
Avatar billede oggy Nybegynder
28. september 2003 - 15:56 #6
okay... prøver jeg...
Men det var ikke sådan at du kan anbefale mig et nyt grafikkort? omkring 1000kr...? For det jeg har nu (GeForce 3 Ti 200) er kun på 4X agp!
Avatar billede granhof Nybegynder
28. september 2003 - 15:56 #7
Jeg har det kort, og har lige solgt min køler desværre.. Men købt da en heatpipe fra zalman, mener den koster 260 kr, jeg har selv en.

Den er super cool og 100 % lydløs da det er en passiv køler, ret voldsom, men COOL
Avatar billede granhof Nybegynder
28. september 2003 - 15:58 #8
Hvad kan dit grafikkort da ikke klare ??? Mit har fungeret upåklageligt til alle de spil jeg har spillet
Avatar billede oggy Nybegynder
28. september 2003 - 15:59 #9
Det er fordi jeg er ved at købe ny computer (del for del)
og så når man har pengene så kan man vel godt investere i et nyt grafikkort...
men har ikke fundet nogle spil den ikke kan klare endnu!
Spiller heller ikke de sidst nye spil! Det gider jeg ikke at bruge penge på!
Avatar billede puffin Nybegynder
28. september 2003 - 16:05 #10
Ville nu ikke mene at du behøvedes at købe nyt grafikkort endnu, men hvis du vil have en til omkring 1000 kr, synes jeg du bør kigge på enten et GeForce FX5600 eller et Radeon 9600PRO, som fx:

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364887938 - 1400 kr.
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364578010 - 1100 kr.
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364697924 - 1100 kr.
Avatar billede oggy Nybegynder
28. september 2003 - 16:07 #11
Er der ikke GeForce FX5600 der larmer?! :S
Avatar billede granhof Nybegynder
28. september 2003 - 16:07 #12
tjae, kan godt se hvad du mener, men ville så hellere ofre lidt flere penge på noget andet, og så evt købe en nyt kort, når det ikke kan spille de spil du vil.. Men jeg tror nu der går et stykke tid endnu, før du ikke kan spille spil på edt
Avatar billede puffin Nybegynder
28. september 2003 - 16:07 #13
Avatar billede puffin Nybegynder
28. september 2003 - 16:08 #14
Enig med granhof. Jeg ville også vente til kortet ikke kan følge med længere, og så købe et bedre kort.

Mit Daytona GeForce FX 5600 larmer nu ikke, men ved ikke med andre mærker.
Avatar billede oggy Nybegynder
28. september 2003 - 16:12 #15
okay... nice nok...! Kigger lige i de forskellige gamer blade for at finde det rette grafikkort...
Avatar billede tkmbh Nybegynder
28. september 2003 - 16:14 #16
Hvor stor er køleren? Du kan sagtens finde en ny der kan tilpasses meget nemt.
Avatar billede oggy Nybegynder
28. september 2003 - 16:17 #17
#tkmbh

Det der er problemet er at køleren nærmest sidder "nede" i kølerprofilen! Ved ikke lige hvordan jeg skal forklare det...
Avatar billede oggy Nybegynder
28. september 2003 - 16:17 #18
Køleren er begyndt at larme lidt, men det kan jo være fordi den mangler den ene vinge...
Men kører indtil vidre stabilt! og er ikke varmt!
Avatar billede tkmbh Nybegynder
28. september 2003 - 17:00 #19
Jeg tror stadig godt du kan finde en der passer.
Hvor henne i landet bor du?
Avatar billede tkmbh Nybegynder
28. september 2003 - 17:03 #20
> puffin: Har du haft nogle problemer med dit Daytona kort? Jeg har læst på edbpriser at der er nogle der har og nogle der ikke har!
Jeg har selv haft et FX5200 fra denne producent som stod af.
Nu har jeg et fra POV, men overvejer et Daytona FX5600 som du har!
Avatar billede oggy Nybegynder
28. september 2003 - 17:03 #21
Silkeborg....
Kan ikke lige se hvad køleren hedder, for den snurrer rundt lige nu! LoL!
Avatar billede tkmbh Nybegynder
28. september 2003 - 17:06 #22
Ha ha. Du kan jo altid måle størrelsen på den og så tjekke i de forskellige butikker om de ikke har nogle ældre blæsere liggende. Jeg bor selv i Valby og lige ved siden af mig ligger en computer biks hvor han har en kasse med diverse blæsere til alt muligt.
Avatar billede oggy Nybegynder
28. september 2003 - 17:09 #23
Ja det kan jeg vel... Men det skal jo helst være en nyere form for køler.... Men kan da altid prøve, eller lige søge på producenten af den køler der sidder i!!!! Men den snurrer stadig rundt.... lol
Avatar billede tkmbh Nybegynder
28. september 2003 - 17:14 #24
LOL. Ja men jeg tror det slider meget på køleren da den nu trækker mere skævt på akslen så det kan godt være den vil larme mere og mere.
Men held og lykke.
Avatar billede tkmbh Nybegynder
28. september 2003 - 17:14 #25
Med at finde en ny og fortsat god weekend. :-)
Avatar billede granhof Nybegynder
28. september 2003 - 21:57 #26
Jeg mener det var en 40 mm der sad på min, og den kan du sagtens købe, og tilmed i papst (lydløs).. Eller gør som jeg har gjort og køb en heatpipe fra zalman, den er som sagt for nice, men ikke hvis du OC`er..

ps det er ikke noget problem at pille blæseren af køleprofilen..
Avatar billede oggy Nybegynder
21. maj 2004 - 09:28 #27
gg ! Satte en CPU køler på istedet med lidt hjælp fra nogle strips ;O