Avatar billede magnusejerlskov Nybegynder
27. september 2003 - 22:47 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

tilmelding via form til db dynamisk

det er et lidt newbie spørgsmål

jeg har en sider hvor jeg gerne ville have det sådan:

møde  dato sted ogsv.. [tilmeld] <---knap der submitter data i en form

møde  dato sted ogsv.. [tilmeld] <---knap

mit problem er at antallet af møder der skal postes på siden er dynamisk efter hvormange der er oprettet i DB

dvs. at jeg vi have det sådan at selv om der er to eller 10 skal man kunne "tilmelde" sig sig mødet ud for knappen

jeg har brugt "plain asp" til resten af min side og håber derfor der ikke kommer et svar i js eller vb

håber i kan hjælpe

venlighilsen
magnus
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
27. september 2003 - 22:50 #1
hvad skal den gøre ved tilmelding .. sende email .. er brugeren logget ind .. skal den gemme det i database ? eller et andet...
Avatar billede nmh Nybegynder
27. september 2003 - 23:06 #2
Har jeg forstået dig ret, så har du en database, hvor en række møder er defineret. Der skal skrives en side, hvor hvert møde er repræsenteret med en tilmeldingsknap. Brugerne (som vel skal være logget ind via en login-side) kan nu tilmelde sig nogle af møderne.

Det, at antallet af møder løbende ændres er ikke et problem. Du skriver jo blot siden ud fra hvor mange møder, der er i databasen (det er vel også der, du får informationer, om hvornår møderne finder sted). Når en bruger indsender sine tilmeldinger, skal du så igen benytte databasen, når du skal  indsamle data fra brugeren.
I databasen kan du jo slå op, hvor mange møder der kan være tale om, og hvad de forskellige knapper, der indsender data, hedder.
Avatar billede magnusejerlskov Nybegynder
27. september 2003 - 23:18 #3
tak for de hurtige svar nej de jeg manglede var hvordan jeg får fra db udtrækne ( møde dato sted )knyttet til den knap og så der kommer en ny knap for det næste møde dvs. at få knyttet html form og asp udtræk sammen

udtræk ----->[knap]  ..... der smidre vidre i en form

udtræk-------[knap]  ......smider vidre i en anden form

f.eks
    hest = "Select * FROM medlemmer"
Set rs = Conn.Execute(hest)

if rs.EOF or rs.BOF then
Response.Write "Der er ikke noget her  "
else

Do

Response.Write " møde"& rs("møde")-----> her skal der så komme den [knap] hvor man kan tilmelde sig

' Gå til næste Record i rs
  rs.MoveNext

' Fortsæt indtil rs er gennemløbet (EOF = End Of File)
Loop While Not rs.EOF

end if

det laver den så indtil rs.eof
Avatar billede magnusejerlskov Nybegynder
27. september 2003 - 23:31 #4
hmm det kan være jeg skriver sort eller noget er også lidt træt

:O)
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
27. september 2003 - 23:32 #5
der smider du bare et ID med på den .. det ID mødet har .. det kan du smide med som parameter ...

Response.Write "<input type=button onclick""document.location.href='moede.asp?moedeid="&rs("id")&"';"">"
Avatar billede magnusejerlskov Nybegynder
27. september 2003 - 23:48 #6
hvad gør jeg så hvis jeg gerne vi have formen ind i det

<form method="POST" action="Tjek.asp">
f.eks. Response.Write "<input type=submit"" value="moede" name="m1">"
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
28. september 2003 - 00:02 #7
er det nødvendigt med en form .. det burde være nok at smide det på som parameter ...
Avatar billede magnusejerlskov Nybegynder
28. september 2003 - 00:16 #8
ok nu er jeg med jeg kæmper bare lige med de der anførselstegn

Response.Write "<input type=submit""value=""tilmeld""name="&rs("DistributørNr")&"';""> <--- mangler nogle

tak for hjælpen btw jeg sender lige de der point når jeg finder ud af hvordan

hehe
man er jo lidt newbie i det her :P
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
28. september 2003 - 00:21 #9
Response.Write "<input type=""submit"" value=""tilmeld"" name="""&rs("DistributørNr")&""">"
Avatar billede magnusejerlskov Nybegynder
28. september 2003 - 00:25 #10
takker hvordan er det lige med de point ? har lige ledt efter det men fandt ikke rigtigt noget
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
28. september 2003 - 00:28 #11
nu skulle det gerne komme :)
Avatar billede magnusejerlskov Nybegynder
28. september 2003 - 00:30 #12
sådan
nu er den der
Avatar billede magnusejerlskov Nybegynder
28. september 2003 - 00:31 #13
tak for hjælpen det er rart der er nogle venligt sindede pogramører tilstede når man har brug for dem kl ged om natten :)
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
28. september 2003 - 00:39 #14
helt iorden .. du siger bare til :)