Avatar billede borntogetbusy Nybegynder
26. september 2003 - 22:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problemer med bærbar og StofaNet

Hey Eksperter
Jeg sidder med to computere: En stationær som køre Windows 98 og en nyere bærbar med XP-pro. Jeg har også en Stofanet forbindelse. Mit problem er at jeg kun kan komme på internettet når kabel modemet er sat til i den stationære. Sætter jeg kablet i min bærbare kan jeg ikke komme ind på Logon siden gennem IE6. Jeg har tændt og slukket for modemmet. Begge computere er sat op til automatisk konfig. også med IP, men alligevel er det kun den stationære der kan logge på.
Nogen der har en ide om hvad der kan være galt... ?
Avatar billede jpvj Nybegynder
26. september 2003 - 22:24 #1
Hvor mange IP numre har du?

Kunne forestille mig at du kun har 1. Når den stadionære går på, bliver IP nummeret "låst" til MAC nummeret på netkortet.

Prøv at tilslutte den stationære og gå ud i en kommandoprompt og skriv
ipconfig /release

Herefter skifter du netstikket til den bærbare, går ud i en kommandoprompt og skriver
ipconfig /renew

Hvis du ikke får tildelt et IP nummer (der ikke heder 169.___.___.___) så må vi lige arb. lidt videre...
Avatar billede borntogetbusy Nybegynder
26. september 2003 - 23:05 #2
Jeg har prøvet at skrive ipconfig /renew på den bærbare men den siger at der skete en fejl under fornyelse af grænsefladen Netværksbro. Der kan ikke oprettes forbindelse til DHCP-serveren. Anmodningen fik timeout.
Avatar billede squashguy Nybegynder
28. september 2003 - 20:05 #3
du siger du har tændt/slukket, er det ved standby knappen eller har du taget strømmen?
Avatar billede bjuhl Nybegynder
29. september 2003 - 09:29 #4
Du skal tage strømmen fra modemmet i en længere periode (5 min.) for at den nulstiller MAC adressen. Ellers vil modemmet afvise din bærbars netkort ved tilslutning.
Avatar billede sjmaden Nybegynder
02. oktober 2003 - 14:51 #5
nææ, det er hos stofanet at de blokker på mac-adressen. modemmet er en såkaldr bro-kobling dvs. den smider alt ukritisk videre begge veje.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
02. oktober 2003 - 15:40 #6
Ja, men du kan altid nulstille modemmet.

Hvis du har dynamisk IP hos stofa, binder modemmet sig til det netkort, den først har været i kontakt med. Indtil det er blevet nulstillet, så kan den binde sig til et nyt netkort(mac adr.)

Hvis man derimod har fast IP hos stofa, kan man selv logge ind på deres side og ændre hvilken mac adr. den skal binde sig til.(gratis)

Prøv at pille alle kabler fra modem. Så den ikke får en svag strøm fra antennekablet!
Avatar billede squashguy Nybegynder
02. oktober 2003 - 17:13 #7
sjmadem, hvis du har et certifikeret docsis kabelmodem, er dette ikke helt rigtigt. Det smider ikke bare alt videre. Modsat en almindelig bro, tillader det kun trafik fra mac adresser det kender; hvorfor kræver det en genstart af modemet, når nye computere skal på.
Avatar billede sjmaden Nybegynder
02. oktober 2003 - 17:53 #8
squashguy, du har sikkert ret, men de kabelmodemmer jeg kender tilhørrende stofanet og tdc, har alle virket som bro.
Har selv haft samme problem som denne thread, og løste det med en router.
Avatar billede borntogetbusy Nybegynder
17. oktober 2003 - 15:53 #9
Det hjalp at slukke for stik kontakten :) Sorry for ventetiden!