Avatar billede dydna Nybegynder
26. september 2003 - 21:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

127.0.0.1 i stedet for localhost

Kort og godt:

Hvordan får man mulighed for at skrive 127.0.0.1 i stedet for localhost som adresse på den lokale server?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
26. september 2003 - 21:30 #1
man skriver det bare ?
den svarer altid på 127.0.0.1, men ik altid på localhost. det afhænger af opsætning.

hvad er problemet her
Avatar billede dydna Nybegynder
26. september 2003 - 21:32 #2
At den beder om brugernavn/adgangskode når jeg skriver 127.0.0.1  :-/
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. september 2003 - 21:44 #3
Det kunne tyde på at derer noget galt med din IP stac. 127.0.0.1 er en såkaldt loopback ip adresse, hvis du prøver at pinge den fra den lokale maskine og den timer out, er det oftest fordi din IP stack er død.

Prøv at pinge 127.0.0.1 og hvis den timer out, så afinstaller dit netkort og geninstaller det, (i første omgang kan du afinstallere din IP protokol og geninstallere den)
Avatar billede no-stress Nybegynder
30. september 2003 - 10:18 #4
Jeg har svært ved at se hvordan IP stacken kan være død hvis den promter ham for user/pass

det er nok nærmere noget med permissions. uden at jeg kan sige dig præcis hvad det er der er galt.
Avatar billede dynablast Nybegynder
07. oktober 2003 - 11:04 #5
Det gør IIS/iE nogle gange.
Du skal bare lade være med at skrive noget i Bruger/Pass, men bare trykke OK.
Så virker det.
Jeg tror nærmere at det er en iE 6.0 fejl. Min gør det lidt efter behov nemlig.
Avatar billede dydna Nybegynder
18. maj 2004 - 09:54 #6
Lukker spørgsmålet