Avatar billede mr_mudderkode Nybegynder
26. september 2003 - 13:32 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Style på en disabled knap?

Jeg har lavet style om på mine knapper. Problemet er når jeg har behov for at disable en knap, så kan jeg ikke bestemme tekstfarven. Det bliver altid den samme dumme grå, og det ser ikke så fedt ud som knappen ellers er lavet.

Er der ikke mulighed for at overdefinere det? Altså tekstfarven på en disabled button.
Avatar billede apophisda Nybegynder
26. september 2003 - 13:35 #1
Jeg lytter lige med på denne her...
Avatar billede exp Juniormester
26. september 2003 - 13:36 #2
Avatar billede apophisda Nybegynder
26. september 2003 - 13:42 #3
Ok... Det vil jeg huske til næste gang!
Avatar billede exp Juniormester
26. september 2003 - 13:47 #4
apophisda (nick: mr. svært-at-stave-til) >>
:-)

mr_mudderkode >>
Du kunne evt lave en speciel class til det, og så sætte den dynamisk vha enten php/asp eller javascript
Avatar billede mr_mudderkode Nybegynder
26. september 2003 - 13:55 #5
exp >> Ikke forstået? Jeg har lavet en speciel klasse til det. Mit problem er så at den har dette specielle layout OG samtidig bliver disabled. Så ser den ikke så fed ud. Jeg vil gerne være i stand til at bestemme fontfarven på knappen i disabled mode, men jeg kender ikke de fornødne attributter der skal sættes, eller om det overhovedet kan lade sig gøre.
Avatar billede exp Juniormester
26. september 2003 - 13:56 #6
Prøv at sætte readonly istedet for disabled
Avatar billede skovenborg Nybegynder
27. september 2003 - 19:44 #7
<style type="text/css">
INPUT {background:#0f0;}
INPUT[disabled] {background:#f00;}
</style>
Avatar billede skovenborg Nybegynder
27. september 2003 - 19:46 #8
men det virker bare ikke i Internet Explorer (generelt har denne browser en dårlig understøttelse af CSS)
Avatar billede exp Juniormester
27. september 2003 - 19:51 #9
skovenborg >>
Nej da, hvad snakker du om ;-)
Avatar billede skovenborg Nybegynder
27. september 2003 - 19:54 #10
exp>> Der er bare flere forskellige CSS-ting og sager som Internet Explorer ikke understøtter, men som rent faktisk er med i css-standarden. (Det kan dog godt være der rigtigt skulle stå mere end blot disabled).
Avatar billede skovenborg Nybegynder
27. september 2003 - 19:55 #11
Avatar billede exp Juniormester
27. september 2003 - 20:07 #12
skovenborg >>
Skrev det med ironi i... fingrene?!? Derfor blinke-smiley ;-)

Jeg ved godt at IE understøtter css som vinden blæser, arbejder EN DEL med css :-)
Avatar billede skovenborg Nybegynder
27. september 2003 - 20:12 #13
exp>>
*GG* - den smiley havde jeg ikke lige set ;-)
Men nu kan jeg godt se ironien i det

Nå, men for at være seriøs, så bliver man vel nød til at lave en speciel class som du også siger.
Avatar billede exp Juniormester
27. september 2003 - 20:29 #14
:-)
Avatar billede mr_mudderkode Nybegynder
29. september 2003 - 13:38 #15
Jeg har ikke fundet frem til noget der virker som det skal...

Smid et svar begge to.
Avatar billede exp Juniormester
29. september 2003 - 14:47 #16
exp
Avatar billede skovenborg Nybegynder
29. september 2003 - 16:48 #17
øhm, okay ;-)

tror lige exp også skal svare rigtigt først.
Avatar billede exp Juniormester
29. september 2003 - 17:32 #18
DOH!