Avatar billede puppetmaster Nybegynder
26. september 2003 - 09:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tilbagemelding ved brug af en sletteforspørgsel

I en database har jeg oprettet en sletteforspørgsel, som skal slette et jobnummer, som brugeren får lov til at indtaste. Problemet er bare, at som koden er nu, får brugeren INGEN meddelelser om det gik godt eller ej, eller om det pågældende arbejdsnummer blev fundet eller ej! :(

Kan man lave det på en anden måde? Gerne med en formular og et par tekstbokse, i hvilke man kan indtaste jobnumre. Jeg vil gerne tildele flere point hvis en sådan løsning kommer på banen.
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
26. september 2003 - 09:45 #1
SQL'en som ligger bag min DeleteQuery:

DELETE Employees.*, Employees.Employeenumber
FROM Employees
WHERE (((Employees.Employeenumber)=[Enter Employeenumber to delete]));
Avatar billede donhulk Nybegynder
26. september 2003 - 10:16 #2
<input type="submit" name="Slet" value="Slet" onclick="confirm_delete('Er du sikker på, at du vil slette dette job?')">

Du kan tildele tekstboxen værdien "idnummer" på jobbet og også slette den vej..
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
26. september 2003 - 11:05 #3
:(
Jeg har IKKE en formular som det er nu, kun en forespørgsel.
Kan man i en sletteforespørgsel vise brugeren om det er gået godt eller ej?
Avatar billede overchord Nybegynder
26. september 2003 - 12:03 #4
Du bliver nok noedt til enten at lave en forumlar eller koere en anden query som chekker at jobnummeret findes.
Avatar billede fynbohans Nybegynder
26. september 2003 - 14:37 #5
Hvis du bruger en formular og finder den post du vil slette her, behøver
du ingen meddelelser. Du har jo fundet posten!
Selve sletningen laver du nemmest med DoCmd.RunSql.
Sql-sætningen kopierer du fra forespørgsel (VisSQL).
Husk at sætte "" omkring SQL-sætningen og at bruge " _" ved
linjeskift (VBA-syntaks).
Avatar billede mugs Novice
26. september 2003 - 15:40 #6
Du kan ikke vise andre meddelelser i en forespørgsel end Access egen indbyggede. Men som fynbohans er inde på, kan du sagtens lave det i en formular. Det kræver blot lidt VBA-kode.

Jeg har ikke tid lige nu, men vil iaften gerne strikke et eksempel sammen hvis du er interesseret. Men kun hvis du er interesseret, så jeg ikke bruger min tid på noget nytteløst. Det betyder dog ikke, at du behøver at acceptere mit svar. I emllemtiden kan du lægge din e-mail.
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
30. september 2003 - 08:09 #7
Jeg vil benytte mig af fynbohans' forslag, det er det der kommer tættest på en brugbar løsning.