Avatar billede claus84 Nybegynder
26. september 2003 - 08:44 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

prob med gf4 kort

Heysa her ude.. Ja ny bruger så ved ikke om det er det rigtige sted jeg skriver det her ind :)

Mit problem er at min skærm ikke vil tænde når jeg smider mig gf4 kort i min computer. Men vil godt når jeg bruger mit gamle TNT2 kort. Jeg har ellers haft kørt med mit gf4 kort i godt ov vel i et ½år men her i lørdags ville det ikke mere.
Jeg har haft tæstet det i en anden computer og der køre det helt fint. Nogen der har nogen ider på hvad der kan være galt ?
Avatar billede peet-49 Novice
26. september 2003 - 08:48 #1
Gå i bios, og load optimal settings.
Avatar billede claus84 Nybegynder
26. september 2003 - 08:50 #2
det har jeg prøvet. uden held har også prøvet at give agp porten 1.6v og 1.65v
Avatar billede peet-49 Novice
26. september 2003 - 08:56 #3
Har du prøvet, at reesette bios?
Avatar billede claus84 Nybegynder
26. september 2003 - 08:58 #4
ikke lige.. Men kan det være det som der gør at den ikke vil tænde for skærmen ?
Syntes ikke det lyder særligt logisk.. godt være det bare er mig !!
Avatar billede peet-49 Novice
26. september 2003 - 09:09 #5
Bios skal godkende dit grafikkort, der kan være sket noget med bios, der findes en del kort, der kun kører GF4 med en biosopdatering, men da dit jo har kørt, kan der kun være sket en fejl med bios eller bundkort, hvor gammelt er dit bundkort.
Avatar billede claus84 Nybegynder
26. september 2003 - 09:16 #6
bundkort er ca.3 mdr gammel og det her haft kørt helt fint i lang tid. Men så lørdag morgen da jeg tændte svinet var der forskellelige farver på skærmen og noget der lignede pixel fejl. Så jeg prøvede straks en anden skærm. Uden held og andet gfx kort uden held. Det hjalp først da jeg lade windows om.
Avatar billede peet-49 Novice
26. september 2003 - 09:21 #7
Gå i enhedshåndtering og fjern grafikkortet, genstart maskinen, du må kunne starte i fejlsikret entet i VGA tilstand, eller fejlsikret.
Avatar billede claus84 Nybegynder
28. september 2003 - 07:44 #8
har prøvet at flashe bundkortet / bios og ligge windows om uden noget held :(
Avatar billede c-holst Novice
28. september 2003 - 07:54 #9
kan hans bundkort være defekt.

giver den ingen beep codes fra sig http://www.backside.dk/beep.php
Avatar billede peet-49 Novice
28. september 2003 - 08:19 #10
AGP porten kan være defekt.
Avatar billede peet-49 Novice
28. september 2003 - 08:23 #11
Overse, hvad jeg lige skrev, når systemet kører med TNT2, er det ikke bundkortet, der er defekt. Det må være bundkortet, der ikke vil acceptere lige netop det GF4, du har sat i. Jeg er sikker på, at bundkortet understøtter GF4, men fra en anden producent. Der findes mange forskellige typer, og hardwaremæssig, er det somme tider svært, at få det hele til, at køre sammen.
Avatar billede claus84 Nybegynder
28. september 2003 - 09:06 #12
hm.. det mest mærkelige er bare at det har haft kørt fint ind til en dag hvor jeg ikke lukkede computeren ned rigtigt også næste dag ville det ikek virke.. :(
Avatar billede peet-49 Novice
28. september 2003 - 17:12 #13
Der må være sket et og andet med kortet, kan du ikke få det byttet?
Avatar billede claus84 Nybegynder
28. september 2003 - 17:24 #14
kan ikke se hvordan det kan være kortet når det virker fint i enden com,, havde det samme problem med et tidligere bundkort. Aopen "møg" kortet er snart de 2 års tid gammel så tror ikke lige at de vil have det tilbage igen.
Avatar billede peet-49 Novice
28. september 2003 - 17:30 #15
Så kan det kun være AGP porten på bundkortet, der er defekt.
Avatar billede claus84 Nybegynder
28. september 2003 - 17:44 #16
spørg sikkert dumt nu... men hvordan kan den være defeakt og stadig virker :)
Avatar billede peet-49 Novice
28. september 2003 - 18:18 #17
Det har noget, at gøre med spændingen grafikkortet skal have, der skal porten selv skifte.
Avatar billede c-holst Novice
01. december 2003 - 23:39 #18
har du fået det op at køre?

vi hører gerne hvordan det går med dit problem
Avatar billede claus84 Nybegynder
02. december 2003 - 08:26 #19
hvis den var kommet op og køre, skrev jeg det gerne her inde.. men det er den ikke så derfor vil jeg ikke give point til nogen endnu!!
Avatar billede peet-49 Novice
02. december 2003 - 08:30 #20
Har du en anden PSU at prøve med, det kan også være den, der ikke giver nok.
Avatar billede claus84 Nybegynder
02. december 2003 - 08:32 #21
jeg har haft prøvet med en 4xxWatt PSU et andet gf kort i min com "køre fint" bios update - reinstall af windows - 117 nvidia drivers - testet mit gf kort i andre pc'er "køre fint" uden nogen former for hjælp
Avatar billede peet-49 Novice
02. december 2003 - 08:57 #22
Har du prøvet en repair af windows?
Avatar billede claus84 Nybegynder
02. december 2003 - 08:59 #23
det kommer vel ud på et om det er en repair eller en ren install med en format af hele harddisken.
Avatar billede peet-49 Novice
02. december 2003 - 09:02 #24
Jeg nu og da måttet lave en ny partition for, at få skidtet til. at køre, der kan jo ligge meget skidt på C:
Avatar billede claus84 Nybegynder
02. december 2003 - 09:04 #25
når jeg formatere så er det alt... fjerne alle tidligere drev så den duger ikke :|

tror sku bare jeg sælge com'en til min hun skal alligevel ikke bruge mere end et TNT2 kort også køber noget nyt lort :)
Avatar billede peet-49 Novice
02. december 2003 - 09:14 #26
Har du ikke et andet drev, du kan copyere over på.
Avatar billede claus84 Nybegynder
02. december 2003 - 09:15 #27
har en 20 og en 80gb hd har intet vigtigt på den 20 som jeg har haft formateret
Avatar billede claus84 Nybegynder
02. december 2003 - 09:17 #28
men peet49 nu har du prøvet så meget med at hjælpe mig så jeg giver dig de point selv om problemet ikke er løst .. takker for hjælpen :)
Avatar billede peet-49 Novice
02. december 2003 - 09:18 #29
Så indstaller dog win. på det drev og se om ikke kortet virker.
Avatar billede peet-49 Novice
02. december 2003 - 09:19 #30
Takker for point.
Avatar billede claus84 Nybegynder
02. december 2003 - 09:21 #31
jeg har win installeret.. "XP" som jeg har haft fjernet og installeret igen.. for jo intet ud af at formatere, installere, formatere og installere :|
Avatar billede peet-49 Novice
02. december 2003 - 09:26 #32
Kan godt se problemet-det bliver vist svært, at finde ud, hvor hunden er begravet.
Avatar billede claus84 Nybegynder
02. december 2003 - 09:28 #33
nemlig.. men min mor kan bruge den så køber jeg nogen nyt :) efter jul