Avatar billede thomas82 Nybegynder
25. september 2003 - 22:20 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at få TV-out til at virke.

Hej Eksperten!!!!
Jeg har lige fået et DVD drev til min computer og ønsker nu at kunne se DVD over fjernsynet. Jeg har købt en ledning som forbinder S-video fra mit grafikkort til scart stikket i mit fjernsyn. Men jeg kan ikke for TV-out til at virke så jeg kan se DVD fra computeren over TV. Hvad gør jeg???
Mit brugersystem er win98 og grafikkortet er et "NVIDIA GeForce4MX 440"
Avatar billede keysersoze Guru
25. september 2003 - 23:16 #1
først og fremmest skal du slå tv-out til - har du gjort det?

skrivebord -> højreklik -> egenskaber -> indstillinger -> avanceret -> skærme -> tænd for tv-skærm

?
Avatar billede the_baptizer Nybegynder
25. september 2003 - 23:45 #2
En meget nem måde at teste om du nu har fået de rigtige kabler og forbundet det som det skal, er ved at slukke PCen, slå TVet over på den kanal PCen er på (AV et eller andet) og så tænde computeren.

Så skulle du gerne se noget tekst på TVet mens PCen booter. Hvis der ikke kommer noget på TVet så er dit TVout defekt eller forbundet forkert.
Hvis du der imod ser noget men det forsvinder når computeren starter Windows, så er det et driver eller opsætning problem.
Avatar billede c-holst Novice
26. september 2003 - 11:17 #3
ok her kommer så den pædagigisk korekte guide, som burde sikre dig succes.
Du har installeret forbundet og genstartet.

vælg nu indstillinger>avanceret>geforce....faneblad>nview display>højreklik på tv>Select outputdevice>vælg pal b denmark>vælg composite vidio out>
som regel vælges der klon/clone

sig ok til tingene og vælg nu i vingemenuen
overlay controls>full screen device>i rullemenuen secondary display.
sig ok til det hele

en sidste ting
vælg nu indstillinger>avanceret>geforce....faneblad>nview display>højreklik på change resolution. det er kun her du må justere på tv opløsningen. ude i de almindelige indstillinger skal tv stå som 640*480!

prøv dette slavisk, og kom med en melding. har du rodet meget med det, kan det nemlig være du skal prøve noget andet først, men se nu om ikke min guide hjælper lidt på det.

du har har hentet den seneste driver her www.nvidia.com
Avatar billede frankmichellehansen Nybegynder
26. september 2003 - 11:19 #4
Jeg har det samme grafikkort du skal gå ud på skrivebordet og høreklik egenskaber instilinger advanceret fanen geforce og finde noget der heder nview så skulle der gerne stå standard klon ovs du skal vælge klon og klikke ok men du skal have tilsluttet kablet
Avatar billede c-holst Novice
26. september 2003 - 11:22 #5
ja, det er jo det jeg skriver
Avatar billede frankmichellehansen Nybegynder
26. september 2003 - 11:24 #6
du må sørme undskylde at jeg var 2 min langsomere end dig
Avatar billede magika Nybegynder
26. september 2003 - 11:36 #7
Hvis du ikke vil bruge den indbyggede nVidia metode, så tag et kig på TvTool (www.tvtool.de)
Avatar billede thomas82 Nybegynder
26. september 2003 - 21:06 #8
Tak for tippet det virkede!!! Men billedet på min tv skærm er ret uskarpt og viser kun en del af min computer skærm. Hvad kan man gøre ved det???
Avatar billede c-holst Novice
26. september 2003 - 21:58 #9
jeg vil ikke sige det når nu du har afvist mit svar, hvor i det elles står.

hvorfor afviser du mit svar, det løser 100% det plus alle andre problemer, når blot du har forbindelse?
Avatar billede frankmichellehansen Nybegynder
26. september 2003 - 22:33 #10
Der skal du også gå ind i egenskaber advanceret fanengeforce der skulle være noget med skærm opløsning    Eller højre klik på skrivebordet og instillinger så skulle der gerne være to skærme skærm et og skærm to skærm to er tv prøv at højreklik på skærmen der skulle også stå et eller andet hvis ikke så skriv igen
Avatar billede thomas82 Nybegynder
27. september 2003 - 00:16 #11
Hej igen!!! jeg har leget lidt med det og billedet er blevet lidt skarpere. men jeg har stadig problemet med at computerskærmen fylder mere end tv´et kan vise????
Avatar billede c-holst Novice
27. september 2003 - 07:19 #12
i de normale indstillinger for skærme, skal skærm nr 2(den der vises på dit tv stå i 600 X 480. så følger du sidste del af min guide. nemmere  får du det ikke det ikke.
Avatar billede c-holst Novice
27. september 2003 - 07:23 #13
640 X 480
Avatar billede thomas82 Nybegynder
27. september 2003 - 12:01 #14
Ok c-holst! nu jeg har fulgt din guide helt igennem, men TV skærmen viser stadig kun en del af mit skrivebord. Er det normalt? Og giver det nogen forskeld om man bruger en opløsning til TV´et på 640*480 eller 800*600??
Avatar billede c-holst Novice
27. september 2003 - 13:16 #15
ja det gør det. et normalt tv kan ikke rumme mere end de 640 X 480, men intert i driversoftwaren kan du så regulere opløsningen. Mystisk men rigtigt.

vender tilbage i morgen aften, du skal da have det til at virke helt ikke
Avatar billede thomas82 Nybegynder
27. september 2003 - 15:06 #16
OK tak for hjælpen!!
Avatar billede frankmichellehansen Nybegynder
27. september 2003 - 19:39 #17
min com skærm står på 1280*1024 og mit tv står på 640*480 prøv det