Avatar billede fuzzy2 Nybegynder
25. september 2003 - 21:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Centrér et <div> layer på 848x364 pixels i alle opløsninger

Jeg har en side hvor jeg skal bruge et div-layer til tekst, midt på siden. Dette layer skal altså være centréret lige meget om brugeren har en opløsning på 1024x786 eller f.eks. 1600x1200, dette layer skal fylde præcis 848 x 364 pixels, altså bliver det en firkant der skal centeres! Det hele skal også være CSS og XHTML 1.1 kompatibelt!

Jeg har begyndt på et dokument der ser sådan her ud:

|--KODE START--|

<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.1//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml11/DTD/xhtml11.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="da">
<head>
<title>Untitled Document</title>
</head>
<body>

<!-- Dette layer skal centeres, men det stykke kode der står i 'style' skal laves om eller også skal der en ekstern class CSS på -->
<div id="mainpage" style="position:absolute; left:80px; top:142px; width:848px; height:364px; z-index:1; visibility: visible; overflow: auto;">  <p>&nbsp;</p>
</div>

</body>
</html>

|-- KODE SLUT --|

...jeg håber dette er muligt, og at der er nogen der kan hjælpe!

Med venlig hilsen
Troels (FuZZy2)
Avatar billede swuppe Nybegynder
25. september 2003 - 21:31 #1
<div id="mainpage" style="position:absolute; left:50%; top:50%; margin-left: -424px; margin-height:-182px; width:848px; height:364px; z-index:1; visibility: visible; overflow: auto;">  <p>&nbsp;</p>
</div>
Avatar billede schaefner Juniormester
25. september 2003 - 21:33 #2
<div id="mainpage" style="position:absolute; left:80px; top:142px; width:848px; height:364px; z-index:1; visibility: visible; overflow: auto; margin: auto">
<p>&nbsp;</p>
</div>
Avatar billede fuzzy2 Nybegynder
25. september 2003 - 21:49 #3
swuppe: det virker ikke helt, den ligger i midten, men næsten helt nede i bunden af siden! Hvordan får jeg den til at ligge præcis i midten af både højde og bredde?

schaefner: dette eks. virker overhoved ikke! Sry.

Mvh Troels (FuZZy2)
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2003 - 21:50 #4
Måske:

<div style="position: absolute; left: 50%;">
<div id="mainpage" style="position: absolute; left: -424px; width: 848px; height:364px; z-index:1; visibility: visible; overflow: auto;">
<p></p>
</div>
Avatar billede swuppe Nybegynder
25. september 2003 - 21:53 #5
hehe my bad, margin-height skal selvfølgelig være margin-top !o)
Avatar billede fuzzy2 Nybegynder
25. september 2003 - 21:55 #6
swuppe: ja, fandt selv ud af det i mellemtiden! TAK! Det virker... Du får mine point!

Mvh Troels (FuZZy2)
Avatar billede swuppe Nybegynder
25. september 2003 - 22:10 #7
takker!