Avatar billede carlstar Nybegynder
25. september 2003 - 20:27 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvilket program skal jeg benytte

Kære alle eksperter.

Jeg skal hjælpe min mor, som er kunstner, og netop har fået en computer. Hun/vi skal bruge et program hvor man kartoteks-agtig, kan lægge alle kontakter (adresser, emails, navne etc) ind, samt i samme "database" at kunne registrere alle solgte malerier,  som vi vil tage digital-fotos af - således der kommer styr på alle salg osv.
Men hvilke program er smart OG ikke mindst (måske mere vigtigt) - brugervenligt.

Er der nogen der har nogle gode råd eller anbefalinger af programmer man kan benytte, som ikke er outlook eller access?

PÅ forhånd tak
Avatar billede arne_v Ekspert
25. september 2003 - 20:30 #1
Hvorfor ikke Access ?

Det lyder umiddelbart som det helt rigtige program til opgaven !
Avatar billede carlstar Nybegynder
25. september 2003 - 20:32 #2
Hmm.. can be.

Men jeg kan ikke lige umiddelbart finde ud af det, og det sted jeg har prøvet det, synes ikke det virkede særligt brugervenligt.
Men det kan være jeg tager fejl.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. september 2003 - 20:34 #3
Jeg tror ikke at du finder noget brugbart der er nemmere.
Avatar billede terry Ekspert
25. september 2003 - 20:38 #4
Access is just the jobe for this task

http://www.hedeskov.dk/
Avatar billede carlstar Nybegynder
25. september 2003 - 20:40 #5
men jeg har hørt om noget som filemaker pro,
er det noget jeg burde undersøge nærmere, eller mener I
at det er access der er sagen?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. september 2003 - 20:42 #6
Access
Avatar billede terry Ekspert
25. september 2003 - 20:42 #7
Avatar billede terry Ekspert
25. september 2003 - 20:44 #8
Access is regarded as one of the easiest database development applications to use. I have NEVER used Filemaker so I cant comment.
Avatar billede carlstar Nybegynder
25. september 2003 - 20:44 #9
okay.. terry, det er nogle kanon links du har skrevet.

Hvis der er mere af denne slags, gerne på dansk bare skriv det.

tak for hjælpen
Avatar billede terry Ekspert
25. september 2003 - 20:47 #10
selv tak