Avatar billede pduizer Nybegynder
07. september 1999 - 13:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Reference til objekt

Er det muligt i et objekts event, at referere til objektet selv, uden at skrive navnet på objektet.

Dette kunne være meget nyttigt i det tilfælde, at man skal lave nogle menupunkter, hvor et klik vil kalde en procedure, hvor et af parametrene er af en bestemt type...

Send svar til

paul@post5.tele.dk
Avatar billede Slettet bruger
07. september 1999 - 14:08 #1
du kan referere object selv ved at skrive

me

Avatar billede pduizer Nybegynder
07. september 1999 - 21:18 #2
Jordans svar duer ikke, da man med brug af "me" referer til formen selv og ikke objektet!
Avatar billede skovlunde Nybegynder
07. september 1999 - 22:15 #3
Me refererer til den aktive klasse, hvilket kan være en Form men ikke nødvendigvis er en form. 'Me' er det samme som 'this' pointeren i C++. Så ja, brug Me hvis du er i den klasse du har dine events i, men hvis events'ene er implementeret i et anden objekt kan du ikke bruge Me. Kig i stedet på 'With' i VB hjælpefilen...
Avatar billede Slettet bruger
08. september 1999 - 08:20 #4
Måske skal du uddybe spørgsmålet lidt
Avatar billede januskh Nybegynder
05. november 1999 - 08:20 #5
Hmm... det er bare ikke altid at ME.ETELLERANDET virker.. nogle gange bliver du nødt til at 'dimme' sig selv.

Eks: cTestklasse.cls

Dim cTest as cTestklasse
Set cTest = new cTestklasse

' lav dine kald her

cTest.ETELLERANDET

Set cTest = Nohting