Avatar billede zach Nybegynder
28. december 2000 - 21:35 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

OnChange virker ikke

Jeg har et problem med at få Onchange til at virke sammen med følgende kode:

<script LANGUAGE=\"LiveScript\">
<!--
function calc (form)
{
form.test.value = form.test1.value+form.test2.value
}
//-->
</script>

Den bliver så kaldt med eksempelvis følgende:

<input type=\"text\" name=\"test1\" size=\"6\" OnChange=\"calc()\">

Den giver en fejl der hedder test er ikke et objekt. Jeg har set det fungere andre steder, men de har allesammen en slags \"calc\" knap og det er den jeg gerne vil undgå, kan jeg det og i så fald hvordan ?

Avatar billede jumper Nybegynder
28. december 2000 - 21:37 #1
Funktionen vil gerne have et form objekt som argument:

<input type=\"text\" name=\"test1\" size=\"6\" OnChange=\"calc(this.form)\">

/Thor
Avatar billede zach Nybegynder
28. december 2000 - 21:45 #2
Det ser faktisk ud til at virke, men nu lægger den tallene sammen som om det var 2 tekst strenge, altså 2+3 bliver 23 og det er ikke så godt, hvordan undgår man det ?
Avatar billede andyholt2 Nybegynder
28. december 2000 - 21:50 #3
Prøv med

form.test.value = eval(form.test1.value)+ eval(form.test2.value)

Avatar billede jumper Nybegynder
28. december 2000 - 21:52 #4
Det er fordi de to values er strenge. Konverter dem til tal:

form.test.value = parseInt(form.test1.value) + parseInt(form.test2.value);

/Thor
Avatar billede stigc Nybegynder
28. december 2000 - 21:52 #5
form.test.value = parseint(form.test1.value)+parseint(form.test2.value)