Avatar billede shaky Nybegynder
28. december 2000 - 20:17 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Spørgssmål ang. navigering på site

Hej jeg er lidt i vild rede for hvilken form for navigation jeg skal vælge, den skal kunne flg. en top-frame med hovde punkterne, en venstre-frame med under liggende menu punkter, den ene skal indeholde en del punkter, skal gerne laves med lidt grafik og under punkter med tekst, vælger man et nyt punkt i venstre-frame skal det punkt man tidligere har haft åbnet blive lukket kan det lade sig gøre?
Avatar billede tommyf Nybegynder
28. december 2000 - 20:26 #1
JEP
Avatar billede stigc Nybegynder
28. december 2000 - 20:27 #2
ja
Avatar billede tommyf Nybegynder
28. december 2000 - 20:30 #3
*HEHE* Ej han vil nok gerne se et eksempel... har ikke kunnet finde noget endnu, men her er en, synes jeg, pæn menu der kan det du beder om bare ikke lukke den man var inde på før:

<!-----------------------------------------------------------------------------------------
Script navn:      JavaScript Menu
Version:          1.0 beta

Implementeret af: Henrik Nielsen <henrik@script.dk>
Færdiggjort:      25/02/99 23:41

Beskrivelse:      Dette script kom til verden, da jeg en sen eftermiddag besluttede mig
                  for at lære objekt-orienteret JavaScript. Jeg har længe villet lave en
                  menu, så jeg valgte at slå de to ting sammen, og her ser i resultatet.

Information:      Dette er et af mange scripts der kan downloades gratis fra www.script.dk

Tak til:          Min studiegruppe - for idéen, motivation og test.
                  Script.dk - for at have rykket for færdiggørelsen af scriptet. Ellers
                  havde det stadig været inkomplet.

Kommentarer, idéer og lignende kan rettes til: henrik@script.dk
------------------------------------------------------------------------------------------->

<HTML><HEAD><TITLE>JavaScript Menu 1.0</TITLE><SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript1.2\"><!--
if (document.layers) NS4 = 1; else NS4 = 0; if (document.all) IE4 = 1; else IE4 = 0; function display(id, str) { if (NS4) { with (document[id].document) { open(); write(str); close(); } } else { document.all[id].innerHTML = str; } }; function repstr(_in,_rep) { out = \"\"; for(_c=0; _c<_rep; _c++) out = out + _in; return out }; function showtree(node,level,str,expand) { if ( node.childs() == 0 ) { str = str + repstr(\"&nbsp;\",level*4) + \"<A HREF=\\\"\" + node.url + \"\\\" TARGET=\" + menu_frame + \" onMouseOver=\\\"window.status=\'\" + node.text + \"\';return true\\\" onMouseOut=\\\"window.status=\'\';return true\\\">-\" + node.text + \"</A><BR>\"; } else { if ( expand == 0 ) { str = str + repstr(\"&nbsp;\",level*4) + \"<A HREF=\\\"java script:toggle(\'\" + node.name + \"\')\\\" onMouseOver=\\\"window.status=\'\" + node.text + \"\';return true\\\" onMouseOut=\\\"window.status=\'\';return true\\\">\" + node.text + \"</A><BR>\"; } if ( expand == 1 ) { str = str + repstr(\"&nbsp;\",level*4) + node.text + \"<BR>\"; } } if ( ( ( node.unfold == 1 ) || ( expand == 1 ) ) && ( node.childs() > 0 ) ) { for (node.movefirst() ; node.notlastchild() ; node.movenext() ) { str = showtree(node.getchild(),level + 1,str,expand); } } return str; }; function toggle(name) { node = findnode(MyNode,eval(name)); if ( node.unfold == 0 ) { node.unfold = 1; } else { node.unfold = 0; } updatemenu(); }; function updatemenu() { str = \'<P><A HREF=\"java script:showhelp()\">?</A>&nbsp;\'; display(\"menu\",showtree(MyNode,0,str,0) + \"</P>\"); }; function showhelp() { str = \'<P><A HREF=\"java script:updatemenu()\">!</A>&nbsp;<A HREF=\"java script:updatemenu()\">menu</A><BR><BR>Click in the menu, to view the submenu and links.</P>\'; display(\"menu\",str); }; function Node_childs() { return this.child.length; }; function Node_movefirst() { this.cchild = 0; }; function Node_movenext() { this.cchild++; }; function Node_notlastchild() { if ( this.cchild < this.childs() ) return 1; else return 0; }; function Node_getchild() { return this.child[this.cchild]; }; function Node(_text,_url) { this.text = _text; this.url = _url; this.unfold = 0; this.child = []; this.cchild = 0; this.childs = Node_childs; this.notlastchild = Node_notlastchild; this.movefirst = Node_movefirst; this.movenext = Node_movenext; this.getchild = Node_getchild; this.name = Math.random(); return this; }; function findnode(node,name) { if ( node.name == name ) return node; if ( node.childs() > 0 ) { for (node.movefirst(); node.notlastchild() ; node.movenext() ) { temp = findnode(node.getchild(),name); if ( temp != null ) return temp; } } return null; }

//-- RET HER FOR OPSÆTNING AF MENU --
var menu_title = \"JavaScript Menu\";
var menu_frame = \"main\";
var MyNode = new Node(\"menu\",\"\");
MyNode.child[0] = new Node(\"søgemaskiner\",\"\");
MyNode.child[0].child[0] = new Node(\"danske\",\"\");
MyNode.child[0].child[0].child[0] = new Node(\"jubii\",\"http://www.jubii.dk/\");
MyNode.child[0].child[0].child[1] = new Node(\"yahoo\",\"http://www.yahoo.dk/\");
MyNode.child[0].child[1] = new Node(\"internationale\",\"\");
MyNode.child[0].child[1].child[0] = new Node(\"altavista\",\"http://www.altavista.com/\");
MyNode.child[0].child[1].child[1] = new Node(\"yahoo\",\"http://www.yahoo.com/\");
MyNode.child[1] = new Node(\"e-mails\",\"\");
MyNode.child[1].child[0] = new Node(\"hotmail\",\"http://www.hotmail.com/\");
MyNode.child[2] = new Node(\"javascript\",\"\");
MyNode.child[2].child[0] = new Node(\"script.dk\",\"http://www.script.dk/\");

//--></SCRIPT><STYLE>

<!-- OPSÆTNING AF UDSEENDE -->
a {text-decoration: none; color: black;}
p {text-decoration: none; color: black;}
</STYLE></HEAD><BODY onLoad=\"if ( ( NS4 == 1 ) || ( IE4 == 1 ) ) setTimeout(\'updatemenu()\',1)\"><SCRIPT>document.write(menu_title);</SCRIPT><P><DIV ID=\"menu\" STYLE=\"position: absolute;\"><SCRIPT>if ( ( NS4 != 1 ) && ( IE4 != 1 ) ) document.write(showtree(MyNode,0,\'\',1))</SCRIPT><NOSCRIPT>Dette er en javascript menu. Din browser understøtter desværre ikke javascript</NOSCRIPT></DIV><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><br><hr><center>Downloaded from: <a href=\"http://www.script.dk\">Script.dk</a></center>
</BODY></HTML>
Avatar billede tommyf Nybegynder
28. december 2000 - 20:31 #4
Han accepterede sgu? *er et stort spørgsmålstegn* han ville ikke have hjælp til hvordan...
Avatar billede stigc Nybegynder
28. december 2000 - 20:39 #5
han sku\' jo bare have at vide om man ku\' Og det svarede vi jo på!
Avatar billede tommyf Nybegynder
28. december 2000 - 20:42 #6
Stigc>>> Du kopirede mit svar... jeg havde COPYRIGHT på det *ggg* Ved du hvor lang tid jeg havde brugt på det hva\'?
Avatar billede stigc Nybegynder
28. december 2000 - 20:44 #7
skal ikke ske igen! Næste gang svarer jeg nej!
Avatar billede tommyf Nybegynder
28. december 2000 - 21:42 #8
Okay, du siger \"Nej\" jeg siger \"Ja\" så er vi sikret at en af os får pointene ;-)