Avatar billede chris... Nybegynder
24. september 2003 - 23:14 Der er 7 kommentarer

login script > ny side

jeg er kiks til php, og har brug for et login script..

<?
require ("config.php");
session_start();
if ((!$username) || (!$password)) {
echo '<form name=login method=post action="">
user:<input type=text name=username><br>
pass:<input type=text name=password><br>
<input type=submit value=login>
</form>';
}
else {
if ($username=="$uname")  {
session_register("username");
session_register("password");
echo "user is $uname, and password is $pword
<br> <a href=\?m=1\" >unreg</a>";
}
else echo "nope";
}
if ($m==1) {
session_unregister("username");
session_unregister("password");
}
?>

jeg vil gerne have at den skal smide mig hen på en side ligeså snart user og pass er godkendt i sessionen :?

hjælp mig da lige :)

/chrisitan
Avatar billede ztyxx Nybegynder
24. september 2003 - 23:15 #1
Avatar billede sukos Juniormester
24. september 2003 - 23:18 #2
Du skal submitte til de nsamme fil, og så tjekke om der er submittet, lave en header til ny fil eller filen selv og først derefter tjekke om en session er sat for at vise login.
Avatar billede chris... Nybegynder
24. september 2003 - 23:23 #3
jeg skal submitte til den samme fil ? hvor sætter jeg headeren ind?
Avatar billede sukos Juniormester
24. september 2003 - 23:39 #4
header skal du altid sætte før du laver noget som helst output til browseren.
Avatar billede sukos Juniormester
24. september 2003 - 23:50 #5
måske her kan hjælpe lidt, http://www.showsource.dk/artikler/vis_artikel.php?id=1054732856
men læs endelig ztyxx's link
Avatar billede kjetilh Nybegynder
25. september 2003 - 11:35 #6
alternativ bruk java script:
echo "<script>document.location.href='nyside.php';</script>";
Avatar billede chris... Nybegynder
25. september 2003 - 16:41 #7
men den skal vel først passe sessionen før jeg kan sætte en header, og det skal være på en ny side - som jeg henviser til ligeså snart sessionen er udført, hvordan gør jeg det? (kan vel ikke bare sætte headeren i dokumentet, for så henviser den jo bare med det samme?)