Avatar billede magnust Nybegynder
28. december 2000 - 19:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Akrobati i Acrobat!

Det er muligt at editere i et bitmap- eller et vektorbillede fra Acrobat. Acrobat åbner enten Photoshop eller Illustrator, og når man så genmmer fra et af disse 2 programmer opdateres PDFén automatisk, eller næsten...
-For hvilken plugin skal bruges for at det kan lade sig gøre, og hvor skal filen placeres. Svaret skal helst dække både PC & Mac.
Avatar billede dr_gamma Nybegynder
29. december 2000 - 16:03 #1
Kan du speificere lidt nærmere?
-både illu & PS kan exportere/importere filer til .pdf -og åbne dem uden større vanskeligheder.

sååeeh, hvad skal du?
Avatar billede kenneth_jakel Nybegynder
30. december 2000 - 02:16 #2
hej magnust
Med photoshop kan du åbne pdf\'en, editerer alt det du vil (her taler vi selvfølgelig bitmap), og så vælger du file>save a copy , og gemmer som pdf.

taler vi vektor-grafik er det med illustrator, men det samme procedure:
file>open
vælg fil
editerer det du vil
vælge file>save a copy
gemme som pdf

Så er den klaret....

Jeg har prøvet på PC, med PS 5.5 og illus. 8.0 - jeg ved ikke om ældre versioner kan håndterer funktionen, men jeg vil tro det. Ligeledes vil jeg tro at samme prodcedure fungerer på en mac.

godt nytår.
mvh Kenneth
Avatar billede magnust Nybegynder
02. januar 2001 - 18:50 #3
Jeg skal egentlig bare vide hvor pluginén skal ligge h.h.v på PC & Mac for at proceduren kan lade sig gøre.
Avatar billede kenneth_jakel Nybegynder
03. januar 2001 - 18:13 #4
Mig bekendt skulle det ikke være nødvendigt med et plugin for at åbne/gemme i pdf. Men det kan selvfølgelig være fordi jeg kører med en nyere version??

Men ellers når man skal installere plug-ins til photoshop eller illustrator, skal de ligge i programmets mappe, i det dir der hedder \"plug-ins\"
i mit tilfælde på PC er det i
c:/programmer/adobe/illustrator 9.0/plug-ins/
og i
c:/programmer/adobe/photoshop 6.0/plug-ins/

...kenneth
Avatar billede kenneth_jakel Nybegynder
04. januar 2001 - 21:29 #5
.....idet jeg har opdateret!