Avatar billede finnjuul Nybegynder
24. september 2003 - 21:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

TomTom 2 danmarkskort opdatering

Er der mon nogen der kan fortælle mig hvordan man får opdateret sit kort over danmark til tomtom 2 navigation, Hvad koster det, og hvor tit opgraderer de kortene. jeg har lige købt kortet sammen med en ipaq h 2210 helt nyt og så er der flere gader som mangler.
Hilsen Finn
Avatar billede benny.dk Nybegynder
24. september 2003 - 23:03 #1
version 2 er den nyeste. Du skal nok regne med ca et år før der kommer nye kort og så er det betaling ved kasse 1 for den nye version af tomtom inkl nye kort:-(
Avatar billede leifleif Nybegynder
25. september 2003 - 09:00 #2
Måske kunne vi sammen finde frem til en haj, der kunne lægge de ændringer ind, som vi andre finder efterhånden og beskriver.
Min egen adresse er heller ikke med - surt :-(
På den anden side er det kun ved ganske specielle lejligheder, at det udgør et problem - for mig.

mvh/leif b.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
25. september 2003 - 09:04 #3
Jeg tror ikke lige i kan finde en haj der kan ændre kortne i tomtom

Kortne fra tomtom er ikke Open source de er kompilet og derfor kan INTET prgram åbne dem og se kildekoderne til dem

Så vi kan ikke andet end at vente på at tomtom for lavet nye kort.

Jeg har ikke haft problemmer med veje den ikke kunne finde kun med manglende hus nr. og der kan man jo bare få tomtom til at finde vejen og så selv kigge efter nr.

MC
Avatar billede benny.dk Nybegynder
25. september 2003 - 17:32 #4
Jeg har p.t. kun haft problemer med rundkørsler som ikek er med... Og det er til at lave med.

Jeg tror heller ikek det kan lade sig gøre at få ændret i kortene selv.

Det er mig bekendt kommunerne/amterne/vejdirektoratet som meddeler ændringer til Kort og Matrikel Styrelsen (kms.dk) hvor teleatlas køber kortdataene og laver kort som tomtom så køber og udgiver.
Avatar billede ffn Nybegynder
25. september 2003 - 20:02 #5
som de andre nævner er vers. 2 den nyeste, men jeg kan dog anbefale at updatere til TomTom Navigator 2.24 with GPS driver 2.08

det kan du gøre gratis her:
http://www.tomtom.com/support/ce/support/download_navigator2.php?Language=1
Avatar billede basilmus Nybegynder
29. september 2003 - 15:55 #6
Jeg har også oplevet at jeg ikke kunne finde gaden fordi den starter med Ø,Å eller Æ, men hvis man feks skriver O istedetfor Ø så kom gaden fint frem.