Avatar billede sandfeld Novice
24. september 2003 - 17:00 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Headset uden lyd

Hejsa eksperter.

Jeg har netop købt et "Labtec headset".
Jeg har imidlertid problemer med, at jeg kun får lyd i højre øre. Forhandleren mener at forklaringen kan være, at de forskellige programmer som er afhængig af lyd konflikter med hinanden eller at et af mine programmer kan være indstillet til kun at afspille lyd i højre side.

Jeg har undersøgt mine programmer som benytter sig af lyde, men jeg har ikke kunnet finde nogen umiddelbare fejljusteringer.

Jeg håber, at der er nogen som har et løsningsforslag, fordi det er egentlig lidt træls kun at have lyd i det ene øre.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
24. september 2003 - 17:01 #1
Prøvet headsættet i en anden computer eller walkman eller lign
Avatar billede sandfeld Novice
24. september 2003 - 17:04 #2
Forhandleren har testet det og siger at det virker fint.
Det virker også fint i mit stereoanlæg - men her er jo heller ikke så forfærdelig mange andre programmer, som kan konflikte :-)))
Avatar billede perj Nybegynder
24. september 2003 - 17:04 #3
Tjek lige en ekstra gang om du har trykket stikket ordentlig i bund. Ellers dobbeltklik på din ht. i proceslinie og tjek efter der.
Avatar billede sandfeld Novice
24. september 2003 - 17:06 #4
Stikket er trykket helt i bund - Det troede jeg nemlig også lige var problemet
Dobbeltklik på min "ht"???
Avatar billede perj Nybegynder
24. september 2003 - 17:06 #5
Tøjhaler ;-)
Avatar billede hmortensen Nybegynder
24. september 2003 - 17:06 #6
Højtaler
Avatar billede hmortensen Nybegynder
24. september 2003 - 17:07 #7
Tøj med haler ? Det kører for dig
Avatar billede sandfeld Novice
24. september 2003 - 17:08 #8
Hvis du mener at jeg skal tjekke "afspilningspanelet" - Så er alle de forskellige indstillinger reguleret til "center" Så det er heller ikke her problemet ligger.
Avatar billede perj Nybegynder
24. september 2003 - 17:10 #9
Ja, det var det jeg mente.
>>hindu_skp. Og så hedder det faktisk højttaler.
Avatar billede sandfeld Novice
24. september 2003 - 17:14 #10
Findes der mon en mulighed for at nulstille eventuelle "konflikter" i regedit eller er der mon andre muligheder?

- Det som sagt bare lidt underligt at det virker i mit anlæg og hos forhandleren. Problemet skyldes altså IKKE en løs forbindelse.
Avatar billede sandfeld Novice
24. september 2003 - 17:18 #11
Jeg er villig til at sætte 50 point ekstra på højkant, hvis der er en som kan komme med en holdbar løsning.
Avatar billede knudsenn Nybegynder
24. september 2003 - 17:19 #12
HAK LORTET I DIT STEREOANLÆG OG TEST
Avatar billede knudsenn Nybegynder
24. september 2003 - 17:20 #13
hmm kan det ikke være jack stikket i compen ???  eller fungerer den med andre enheder ?
Avatar billede sandfeld Novice
24. september 2003 - 17:22 #14
Velkommen til knudsenn - Prøv lige at de øvrige kommentarer - Jeg har testet "LORTET" i anlægget med et positivt resultat
Avatar billede perj Nybegynder
24. september 2003 - 17:23 #15
>>knudsenn. Med det sprog, er det også bedst du selv besvarer dine kommentarer.
Avatar billede sandfeld Novice
24. september 2003 - 17:26 #16
Der er noget som godt kunne tyde på at der muligvis er en løs forbindelse i jackstikket i lydkortet. Hvis det er her som problemet ligger - Kan jeg mon så selv reparere dette?
Avatar billede knudsenn Nybegynder
24. september 2003 - 17:34 #17
Oki    så snakker jeg da dansk så ... hvis du nu sætter er par fine højtalere til din computer virker det så ? ellers er det jo nok som alle de andre flinke mennesker mener det fine stik i den dejlige computer der er noget galt med ( altså galt som i en flink mening )  var det barnerumpe blødt nok ?
24. september 2003 - 18:07 #18
Det kan også være at lydkortet, og dermed stikkene sidder for langt inde i kabinettet til at nå.
Avatar billede beastdog Nybegynder
25. september 2003 - 13:06 #19
har du tændt strømmen ordenlig.... stikkene sider ordenligt i..... lydkortet er instaleret ordenligt og passer til høre bøfferne.... :)
Avatar billede nasp Nybegynder
01. oktober 2003 - 22:09 #20
Er du sikker på du har sat headsettet i det rigtige stik og ik at du har sat den i det stik som er til et headset med kun en højtaler prøv at byt lidt om på stikkende og se om det virker :)
Avatar billede sandfeld Novice
02. oktober 2003 - 16:22 #21
Hejsa nasp!

Jeg vil gerne give dig pointene plus de 50 bonuspoint, hvis du måske kan give mig et fornuftigt svar på nedenstående.

TUSIND TAK FOR HJÆLPEN. Det var lige før at jeg havde sendt mit lydkort ind til forhandleren og klaget over at der var fejl på.

Jeg har fået at vide at jeg skulle benytte det "orange stik" på mit lydkort for at bruge headsettet. Det er det stik som hedder "digital out".

Nu har jeg fulgt dit forslag og byttet rundt på stikkene. Jeg har sat stikket over i grøn og her får jeg fuldstændig perfekt lyd i begge sider.

Hvis jeg derimod bruger det "orange stik", så får jeg kun lyd i den ene side, når stikket er trykket helt i bund. Hvis jeg så prøver at trække stikket halvt ud, så skifter lyden til den anden side i headsettet. Skyldes dette fænomen mon ikke at der er en løs forbindelse i headsettet?

En anden ting når headsettet fungerer fint med grøn stik, hvad skal man da bruge " orange digital out" til - det stik som jeg har fået at vide, at jeg skulle benytte?
Avatar billede sandfeld Novice
02. oktober 2003 - 16:33 #22
Hej nasp!

jf andet sidste afsnit ovenfor - Jeg mener ikke "løs forbindelse i headsettet" men i stedet skulle spørgsmålet være - Skyldes dette fænomen mon ikke at der er en løs forbindelse i stikket på lydkortet?
Avatar billede perj Nybegynder
02. oktober 2003 - 16:41 #23
Godt man har et mono-headset med kun en ørevarmer ;-)
Avatar billede nasp Nybegynder
02. oktober 2003 - 17:37 #24
det er ikke en løs forbindelse i dit headset aller lydkort det er fordi du bruger den orange som jo er til en mono-headset hvor der er en højtaler og en microfon og fordi lyden skfiter side når den ikke er sat helt er er fordi den har forbindelse til det forkerte ben så det stil du altså skal bruge til dit headset at grøn :) fordi du har fået at vide at du skulle bruge grøn var nok fordi de ik vidst det var et stereo-headset
Avatar billede sandfeld Novice
02. oktober 2003 - 18:04 #25
Hejsa nasp!

Hermed får du så dine velfortjente 30 point og som lovet 50 bonuspoint oven i hatten - Endnu engang tusind tak for hjælpen.

Faktisk synes jeg allerede, at jeg havde prøvet det grønne stik, så jeg ved ikke lige hvad jeg har gjort forkert!?!?! Det vigtigste er dog, at det virker som det skal nu.