Avatar billede acixx Nybegynder
24. september 2003 - 15:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvad skal jeg bruge for at optage fra alm. kassettebånd til cd?

Vil gerne optage min gamle bånd over til cd. Ved godt kvaliteten ikke bliver så god, men så har jeg dem som backup. Håber i kan hjælpe mig.
Avatar billede eds Nybegynder
24. september 2003 - 15:22 #1
Vil du bare have lyden over ?
Avatar billede knudsenn Nybegynder
24. september 2003 - 15:25 #2
hmm der er jo windows media encoder... men man skal jo selv splitte alle sangene op ...    har også en masse bånd jeg skal ha spillt over...  meen findes der ikke noget smart istedet for at man hele tiden skal lave en nu ..  har omk 50 bånd og det er jo halv mange sange ,,,,  følger lige med her ,,
Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
24. september 2003 - 15:41 #3
Man kan med samme princip som at optage på en minidisk, bruge det med en Cd recorder. Kobler båndafspilleren til cd recorderen, sætter cd'en til at optage, og derefter trykker man på play på båndafspilleren.

Du kan også ligge dem ind på en pc, hvis du har et ordentlig lydkort. Det kan ikke anbefales at bruge mikrofon stikket. Efter at have indspilt båndene på pc'en, kan du brænde dem ned som en audio cd.

Det hele er jo afhængig af hvilket udstyr du har til rådighed.
Avatar billede hcma Novice
24. september 2003 - 18:54 #4
De fleste brænderprogrammer det indbygget.
F.eks.: Nero 5.5 og nyere - Easy CD & DVD Creator 5.x og nyere  o.s.v.
Avatar billede hcma Novice
24. september 2003 - 18:56 #5
men ellers kræver det bare et kabel fra dit Stereoanlæg's/Tape-afspiller's line-out til dit lydkorts line-in.
Avatar billede hesv Nybegynder
25. september 2003 - 12:02 #6
Phono Preamp Studio fra Terratec er en smart måde at optage fx kasettebånd og lp
http://sounden.terratec.net/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=23
Avatar billede hesv Nybegynder
25. september 2003 - 12:04 #7
Avatar billede acixx Nybegynder
07. november 2006 - 16:26 #8
yes sirs