Avatar billede palamo Nybegynder
24. september 2003 - 14:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Læse fra txt fil

Hej.
Jeg har en side hvor man har mulighed for at indtaste tekst i et tekstarea og når man så trykker gem, bliver det man har skrevet gemt i en txt fil.
Problemet er at når man henter læser fra txt filen igen, læser den ikke alt det der kommer efter det første "Enter"

Når man skriver og trykker "enter" og gemmer, bliver det hele fint gemt og txt filen indeholder præcis det samme som er i textareat, men når man læser fra txt filen igen, læser den altså kun til det første "Enter".
Koden jeg bruger til at hente er:
<?
$fil = fopen("stillingsannoncer.txt", "r");
        $streng = fgets($fil, 4096);
            echo $streng; fclose($fil);
?>
Avatar billede odni Nybegynder
24. september 2003 - 14:23 #1
<?
$fil = fopen("stillingsannoncer.txt", "r");
        $streng = fgets($fil);
            echo $streng; fclose($fil);
?>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. september 2003 - 14:26 #2
<?
$fil = fopen("stillingsannoncer.txt", "r");
        $streng = fread($fil,filesize("stillingsannoncer.txt"));
            echo $streng; fclose($fil);
?>
Avatar billede palamo Nybegynder
24. september 2003 - 14:26 #3
Det hjalp desværre ikke...
Avatar billede palamo Nybegynder
24. september 2003 - 14:30 #4
eriks svar gjorde at den læste hele txt filen. Tak, men den skriver det stadig ud på skærmen i en lang smøre. Den viser det altså ikke med linieskift
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. september 2003 - 14:32 #5
echo nl2br($streng);
Avatar billede palamo Nybegynder
24. september 2003 - 14:40 #6
Det virkede. Tak.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. september 2003 - 14:42 #7
ok :)