Avatar billede rene_nissen Nybegynder
24. september 2003 - 10:40 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Makro i Word, skal hente data fra excel.

Hej.
Jeg skal bruge en makro i word, som skal hente data i et excel regneark. Jeg forventede egenligt at jeg bare kunne bruge følgende syntax:
minStr = Excel.Application.Workbooks("Test.xls").Worksheets("Ark1").Range("A1").Value
Jeg har tilføjet reference til Excel, så det er ikke det der er problemet. Jeg får forslag fra VBA-editoren indtil Worksheets, herefter er der ikke flere forslag. Hvordan pokker får jeg at i den enkelte excel celle. Jeg har iøvrigt også prøvet med Cells og Text, dog med samme resultat.
Avatar billede rad Nybegynder
24. september 2003 - 13:02 #1
Har du husket at "Binde" til Excel? Du kan både foretage early og late binding. Prøv at se her: http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/office97/html/usingautomation.asp
Avatar billede rene_nissen Nybegynder
24. september 2003 - 15:12 #2
Havde faktisk fået det til at virke, men der er nu meget nyttig information i din reference. Derfor får du points. Tak for hjælpen