Avatar billede host4you.dk Nybegynder
24. september 2003 - 01:19 Der er 11 kommentarer

Søg efter *.xxx

Jeg er ved at ville lave et script der skal lede mit server igemmen og slette alle de filer den finder der heder *.lic men er der en fil der heder ok.lic så skal den ikke tage dem i denne mappe.

Er der en der kan hjælpe mig.
Avatar billede knudsenn Nybegynder
24. september 2003 - 01:22 #1
Hmm kan man det ..  *. så napper den da alt.. men der må da være noget not eller if..
Avatar billede host4you.dk Nybegynder
24. september 2003 - 01:32 #2
Har funde et script der kan næste det jeg søger.
Avatar billede martin_moth Mester
24. september 2003 - 09:16 #4
Avatar billede martin_moth Mester
24. september 2003 - 09:41 #5
Hvis du ikk emener script, men at du bare vil lave et almindeligt VB6-program, der sletter de filer du beskriver, kan jeg godt give dig et eksempel:

Du kan f.eks. bruge FSO (File Scripting Object)

1) Nyt Project
2) Project > References > MicroSoft Scripting Runtime
3) Kode:

Dim FSO As FileSystemObject
Dim MyFolder As Folder
Dim MyFile As File

Set FSO = New FileSystemObject
Set MyFolder = FSO.GetFolder("C:\")

For Each MyFile In MyFolder.Files
  If right(MyFile.Name,4) = ".lic" Then
    If left((MyFile.Name,4) <> "ok.lic" Then
      MyFile.Delete 'Kan ikke huske om .Delete virker - ellers Kill myfile.name
    End If
  End if
Next

Set MyFolder = Nothing
Set FSO = Nothing

Vil du søge alle undermapper igennem, kan du også gøre det, smartes ved en rekursiv procedure. Interesseret i det?
Avatar billede martin_moth Mester
24. september 2003 - 13:04 #6
Sorry - ret
  If left((MyFile.Name,4) <> "ok.lic" Then
til
  If MyFile.Name <> "ok.lic" Then
Avatar billede host4you.dk Nybegynder
24. september 2003 - 19:32 #7
Jeg kan ikke få dit script til at virke.
Avatar billede host4you.dk Nybegynder
24. september 2003 - 19:40 #8
som det skal
Avatar billede martin_moth Mester
25. september 2003 - 08:42 #9
Det er ikke et script!

Kan du blive enig med dig selv om du taler om VBScript eller om Visual Basic 6?
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2003 - 07:31 #10
Jeg taler kun om Visual Basic 6, jeg har fåde det til at virke dog ikke helt som jeg ønsker. mit problem er at den ikke gå i undermapper.
Avatar billede martin_moth Mester
26. september 2003 - 09:25 #11
Jeg citerer lige mig selv: "Vil du søge alle undermapper igennem, kan du også gøre det, smartes ved en rekursiv procedure. Interesseret i det?"

Her kan du se hvordan: www.eksperten.dk/spm/265166 :o)

NB: Husk, at script ikke er det samme som VB6 - script er noget der typisk bliver afviklet på en server, og bliver kompileret hver gang. Et VB-program bliver kompileret en gang, og virker derefter uden kompilering (en .exe-fil) - så det er altså to helt forskellige ting :o)