Avatar billede Slettet bruger
23. september 2003 - 15:55 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Connection til sql 2000

Jeg får følgende fejl når jeg prøver at oprette forbindelse til SQL 2000 trial version:

Microsoft OLE DB Provider for SQL Server (0x80040E4D)
Login failed for user 'Min-COM\IUSR_Min-COM'.
/Default.asp, line 5

Min forbindelse sker ved windows logon
Avatar billede blackthorne Nybegynder
23. september 2003 - 23:14 #1
Kan det passe at du har omdøb din computer til noget andet, end det den hed da du installeret SQL Serveren.

Fordi hvis man omdøber computeren så fungerer sql server ikke korrekt, da den vistnok gemmer computernavnet i system tabellerne.
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2003 - 08:28 #2
Næ det har jeg ikke..
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2003 - 09:24 #3
dette er min forbindelse:

set conn = server.createobject("adodb.connection")
conn.provider = "sqloledb"
conn.open "Database=mindb;Trusted_Connection=yes;Server=(local);"

men fejlen er den samme???

HJÆÆLP
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2003 - 09:55 #4
Flere points?
Avatar billede janus_007 Nybegynder
24. september 2003 - 12:15 #5
Har du lige inst. sql2000?
Har du oprettet bruger grupper?

Kan være....
Din bruger ('Min-COM\IUSR_Min-COM') eksisterer ikke længere i ads, eller (højst sandsynligt for dit vedkommende) har du inst. sqlserver med windows authentication (hvilket er godt), men husk også at oprette dig selv (i det her tilfælde gruppe) i logins i sqlserveren :O)
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2003 - 12:39 #6
OK men jeg kan kun finde noget der hedder users under min database. Hvor fnder jeg login?
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2003 - 12:41 #7
Ups har fundet logins hvor jeg er oprettet med domain\user. Server access = Permit. Med adgang til min egen database. Hvad kan det ellers være...?
Avatar billede janus_007 Nybegynder
24. september 2003 - 12:48 #8
under security -> logins, finder du fanebladet databaseaccess! Her skal du gerne have adgang til mindb !

Har du lige inst. sql2000?
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2003 - 13:07 #9
Der er flueben i Permit ud for mindb så det være rigtigt ik?
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2003 - 13:08 #10
Ja det er meget for nylig...et par uger siden måske. Jeg er nybegynder BIG TIME hvis det er det du mener :-)
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2003 - 13:09 #11
Jeg kan måske ikke helt forstå at når der bruges windows login så skriver den at User:('Min-COM\IUSR_Min-COM') ikke har adgang istedet for domain\user.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
24. september 2003 - 13:25 #12
Det er fordi du under installeringen har ikke har sat den til at bruge mixed authentication!. (lavere sikkerhed) - Men for at du ligesom kan komme igang, højreklik på selve serverikonet og vælg properties -> faneblad security , herunder authentication sætter du radio til SQL server and Windows !
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2003 - 13:27 #13
Ok det gav nu ingen forskel men skal der så ikke gøres noget mere? Jeg har fx ikke fået lov til at angive et password for min user.
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2003 - 13:28 #14
det ændrer vel også min måde at connecte på?
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2003 - 13:28 #15
altså i asp mener jeg
Avatar billede janus_007 Nybegynder
24. september 2003 - 13:34 #16
Jo hvis du kører med mixed authentication kan du bare bruge en conn string - du ved den med usr og pwd i :O)

Den anden metode med windows authentication er lidt mere besværlig (men at foretrække hvis der skal være en meget høj sikkerhed, kommer lidt an på om det er din egen server eller din udbyders og om firewallen blokerer for alle udefra på port 1433 osv.. blabla.....)

Okay... Gå ind under logins, opret en bruger med tilhørende password, giv ham rettigheder til den db og evt. med en korrekt rolle, men start bare som db_owner.

Herefter kan du lave en conn string i asp ala:
sConnString = "Provider=SQLOLEDB; Server=xxx.xxx.xxx.xxx; Address=xxx.xxx.xxx.xxx,1433; uid=test; pwd=nologin; database=myDB; Network=DBMSSOCN;"
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2003 - 13:37 #17
kan jeg sætte min server til Local og så udelade address. Sikkerhed er ikke vigtig nu....skal bare lige til at sætte mig ind i det
Avatar billede janus_007 Nybegynder
24. september 2003 - 13:38 #18
ja det vil jeg næsten formode du kan!
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2003 - 13:47 #19
Der opstod en Microsoft VBScript-kørselsfejl (0x800A01A8)
Et objekt er obligatorisk: 'Provider=SQLOLEDB; S'
/Default.asp, line 13
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2003 - 13:50 #20
Network=DBMSSOCN;"

Hvad er det?
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2003 - 14:23 #21
kan man ikke give ens sql server et andet navn end (local) da paranteserne ikke virker særlig smarte?
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2003 - 14:31 #22
Nu siger den nemlig følgende:

Microsoft OLE DB Provider for SQL Server (0x80004005)
[DBNETLIB][ConnectionOpen (Connect()).]Den angivne SQL-server blev ikke fundet.
/Default.asp, line 9
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2003 - 14:42 #23
har fundet ud af det...tak for hjælpen...øh svaret var at man altid skal benytte en ODBC forbindelsestype istedet for at teste med OLE DB
Avatar billede janus_007 Nybegynder
24. september 2003 - 14:43 #24
jojo men nu var det jo også bare et eksempel bare ligesom for at få dine tanker i den retning.

Du du skal bruge er en dsn-less connection. Husk også at inst. mdac 2.6 (7) vær opmærksom på du også har en sql driver (SQLOLEDB) på din maskine!

Som egen maskine, angiver du 127.0.0.1 (forudsat det er dit eget ipnr, test evt. ved at skrive dit maskinenavn i cmd (ping mitpcnavn)

Hvis alt glipper så tag et kig her: http://www.mp2kmag.com/articles.asp?ArticleID=48
Avatar billede janus_007 Nybegynder
24. september 2003 - 14:44 #25
Njaaa... Det er nu ikke helt rigtigt, men den kan bruges :O)

Kommer lidt an på hvilke drivere der er inst. jvf. mit svar lige før ;O)

Men godt du fandt ud af det!
Avatar billede janus_007 Nybegynder
24. september 2003 - 14:45 #26
Se denne her, den stødte jeg lige på - faktisk meget fed side (a keeper)

http://mavweb.net/asp-samples/database-connection-strings.asp
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2003 - 14:56 #27
Vi du svare på et spørgsmål mere?

Findes der en oversigt over hvad de forskellige felt typer a la char, binary osv betyder.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
24. september 2003 - 15:43 #28
Søg på Data Types i bol og kig under referencen Transact-SQL