Avatar billede babafisk Nybegynder
23. september 2003 - 14:27 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Webspeed falder ud ved mange forbindelser

Jeg har for nylig fået webspeed fra TDC. Jeg har dog nogle problemer med det. Jeg har det problem at den lukker for forbindelsen, når der kommer for mange forbindelser!
Jeg har haft ringet til TDC der sagde at en firmwareopgradering kunne løse problemet. Jeg fik derefter TDC til at opdatere firmwaren til version 4.2.2 på mit Motorola 4200, og det hjalp da også lidt.
Der er dog desværre mange problemer med det, som TDC dog ikke kan hjælpe mig med.
Jeg har forsøgt at få dem til at opdatere til 4.2.5, den nyeste, men det siger de at de ikke kan.

Er der nogen der har haft et lignende problem om måske har fundet en løsning på det?
Avatar billede babafisk Nybegynder
23. september 2003 - 14:40 #1
Jeg mener selvfølgelig at der som standart er firmware 4.4.0 jeg har 4.4.2 og den nyeste er 4.4.5
Avatar billede squashguy Nybegynder
23. september 2003 - 14:47 #2
jeg sidder på et 4200 med firmware 4.0.9, og har aldrig oplevet samme problem som dig.
Avatar billede squashguy Nybegynder
23. september 2003 - 14:48 #3
hov 4100 skulle der have stået
Avatar billede squashguy Nybegynder
23. september 2003 - 14:50 #4
hvad har du af værdier på http://192.168.100.1/signal.html
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
23. september 2003 - 14:51 #5
hvilket netkort har du ?  -har oplevet det samme med et 3com gigabit netkort.. -problemet forsvandt da jeg skiftede til et gammelt realtek 8139d chipset.. -tak 3com...
Avatar billede squashguy Nybegynder
23. september 2003 - 14:52 #6
siger den noget om fejl i modemts log?
Avatar billede babafisk Nybegynder
23. september 2003 - 21:23 #7
Jeg får disse værdier på modemet:
Downstream  Value
Frequency 306000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 34 dB
QAM 64
Network Access Control Object ON
Power Level -9 dBmV
HFC MAC Address 00:08:0E:AA:18:0E

Jeg har et Intel Pro 1000/MT netkort

Håber det hjælper og nej der står ikke noget i modemets log
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
23. september 2003 - 22:24 #8
babafisk: "Jeg har et Intel Pro 1000/MT netkort"  er det et 1000mbit netkort?
Avatar billede babafisk Nybegynder
24. september 2003 - 08:07 #9
ja men jeg har sat det til at køre 10mbit efter råd fra webspeed support
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
24. september 2003 - 08:25 #10
det prøvede jeg også med samme problem.. -som sagt løste jeg det ved at smide et gammelt 10/100 kort i..
Avatar billede babafisk Nybegynder
24. september 2003 - 10:09 #11
Okay det akn jeg da lige prøve når jeg kommer hjem, men jeg ville jo gerne hvis der var en der havde en anden løsning, da jeg ikke rigtig gider at have 2 netkort i min computer
Avatar billede babafisk Nybegynder
24. september 2003 - 17:56 #12
Så har jeg prøvet det med et Accton Cheetah 10/100mbit netkort. Stadig det samme bortset fra at linien døde efter ca. 20 min hvor der normalt plejer at gå et døgns tid
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
24. september 2003 - 18:06 #13
hehe.. jamen så har du jo en fejlkilde mindre.
-hvor død er linjen?
Avatar billede babafisk Nybegynder
24. september 2003 - 20:43 #14
ca. 100% der er ingen former for hul igennem. Jeg kan få kontakt med kabelmodemet men så heller ikke længere
Avatar billede squashguy Nybegynder
24. september 2003 - 21:52 #15
kan du pinge når det sker?

modem, gateway, google ..
Avatar billede squashguy Nybegynder
24. september 2003 - 21:54 #16
er det p2p du sidder på? -ved for voldsom download kan det tvinge dit os i knæ..
Avatar billede squashguy Nybegynder
24. september 2003 - 21:55 #17
er problemet løst hvis du genstarter pcen?
Avatar billede babafisk Nybegynder
25. september 2003 - 08:04 #18
Jeg kan ikke pinge andet end kabelmodemet og min server. Ja jeg sidder på p2p men det er ikke OS'et der dør, går jeg ud fra idet genstart ikke hjælper
Avatar billede babafisk Nybegynder
28. september 2003 - 12:13 #19
Er der virkelig ikke nogen der har en løsning på dette problem?
Avatar billede wlanguy Nybegynder
30. september 2003 - 09:17 #20
Ikke dette problem, men måske en alternativ løsning: Med en zyxel wireless router (B2000) koblet på Motorola kabelmodem har jeg ikke haft problemer med webspeed udfald selv om vi er tre samtidige brugere.
På PC'erne har vi også zyxel nethort: B100 og B220.
Avatar billede babafisk Nybegynder
01. oktober 2003 - 08:20 #21
Det er ikke lige den type løsning jeg leder efter, idet jeg er en meget fattig studerende
Avatar billede mousemanly Nybegynder
11. oktober 2003 - 22:20 #22
Jeg har et SurfBoard 4200 med original firmware ( medmindre de opdatere i baggrunden), og en DI-804 + en miniswitch fra TrendNet. Vi har siddet 6 mennesker og spillet, surfet med 256/64 uden at miste forbindelsen. Jeg har et S/N lige og kun lige godt nok. Faktisk måtte jeg ved installationen efterspænde mine stelforbindelser i husets to TV-stik, for at der var signal nok ( sparede en tekniker besøg ). Så det er nok ikke signal styrken der giver problemer, for så ville jeg også have det her.
Avatar billede babafisk Nybegynder
28. oktober 2003 - 10:45 #23
Da jeg ikke har fået noget hjælp herfra, og problemet ser ud til at have løst sig selv lukker jeg spørgsmålet