Avatar billede thezub Nybegynder
23. september 2003 - 09:17 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

VBscript der sender en mail med vedhæftet fil ?

Hej

Vi er på mit arbejde, på amatør basis, ved at programmere noget VBscript, der skal indsamle nogle informationer fra alle vores brugere's pc'ere.

Dette virker også ganske godt, den henter serienummer, ip o.s.v og gemmer dem i c:\txt.txt

Men vi kan ikke finde ud af hvordan vi får scriptet til automatisk, når den har samlet informationerne sammen, så at sende dem til test@test.dk og vedhæfte c:\txt.txt

Er der en der kan hjælpe med det ?
Avatar billede medions Nybegynder
23. september 2003 - 09:42 #1
Det kan du heller ikke gøre eftersom VBScript ikke er serversided!

En mulighed i kunne gøre er at lave et shared drev, hvor i i lagde alle jeres txt.txt filer (i kunne jo halde dem for initialer.txt) hvor efter i så kunne se dem!

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
23. september 2003 - 10:06 #2
Fx.:

    Dim fso, file, stream
    Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
        Set file = fso.OpenTextFile("\\sharednavn\initialer.txt", 2)
            file.WriteLine "Her indsætter i så variablerne med info om brugeren!"
            file.Close
            Set stream = Nothing
        Set file = Nothing
    Set fso = Nothing

//>Rune
Avatar billede thezub Nybegynder
23. september 2003 - 10:26 #3
Det kan vi også. Tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2003 - 12:09 #4
medions> Hvilken del af spørgsmålet er det helt præcist man ikke kan?

thezub> Hvordan kører i scriptet? Køres det f.eks. som en login/out script, sat op via group policies?

På datalogisk institut, århus, har vi både windows og *nix maskiner. Vi logger hvornår de forskellige brugere logger ind og ud, samt nedlukning og opstart af maskiner. Vi samler oplysningerne på *nix-siden. Jeg har skrevet et vbscript som som generer en login/logout mail med brugerinfo, som mailes til en bestemt konto. De mails der kommer til denne konto bliver så parset af et perl-script på *nix siden.

Jeg er overbevist om at man godt kan sende attachments med, så sig til hvis du vil vide hvordan man gør!
Avatar billede medions Nybegynder
23. september 2003 - 12:34 #5
jjust> Det er sendning af  mails som jeg ikke vil mene man kan som sådan! -I øvrigt ville min løsning være langt lettere og simplere!

//>Rune
Avatar billede thezub Nybegynder
23. september 2003 - 12:45 #6
jjust> det er meningen at scriptet skal køre i et login script, der hvor det er muligt, men på externe institutioner som børnehaver m.v. der sender vi filen ud til dem, og så skal de bare dobbeltklikke på den...
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2003 - 16:17 #7
medions> Jeg mener ikke at man ud fra ovenstående spørgsmål kan vurdere hvilken løsning der er bedst. Det afhænger i høj grad af hvad den faktiske problemstilling er. Min pointe var bare, at det godt kan lade sig gøre at sende mails via vbscript :)
Avatar billede medions Nybegynder
23. september 2003 - 19:39 #8
jjust> Hør nu her, hvad er lettest, sikkrest og hurtigst? -at sende direkte igennem netværket eller at maile det til en SMTP server, og så derefter modtage den, gemme filen på disken og så kigge den?

Jeg vil mene at min løsning er den bedste udfra hvad han skulle bruge den til!

//>Rune
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2003 - 20:11 #9
medions> Jeg argumenterer ikke imod at den løsning som du foreslår er lettest, sikrest og hurtigst. Jeg har bare svært ved at forstå, hvordan du kan se at den er en løsning til det problem der bliver beskrevet ud fra spørgsmålet, som rent faktisk går på at sende mails via. vbscript!

Det der rent faktisk bliver spurgt om er hvordan man "efter" at have fået indsamlet oplysningerne, kan maile dem til "test@test.dk".

Hvordan bliver din løsning en "bedre" løsning på det problem?