Avatar billede mariolink Nybegynder
22. september 2003 - 21:18 Der er 7 kommentarer

Autologin til min side

Hej der:D

Jeg vil godt have et autologin script...
det jeg har er kun login...

kode:
<?session_start();?>
<html>
<head>
<title></title>
</head>

<body>
<?if ($navn && $kode) {
      include("inc/mysql.php");
$select_login = mysql_query("SELECT * FROM snyd_admin WHERE navn='$navn'") or die(mysql_error());

$row_login = mysql_fetch_array($select_login);
echo"
      <table border=\"0\" width=\"798\" cellspacing=\"00\" cellpadding=\"0\">
        <tr>
          <td width=\"163\" bgcolor=\"#636376\" valign=\"top\">"; include("logmenu.php"); echo"</td>
          <td width=\"5\" bgcolor=\"#737388\" class=\"5\">&nbsp;</td>
          <td width=\"632\" bgcolor=\"#737388\" valign=\"top\">";
} else {
//hvis man ik er logget ind kommer denne menu(menu.php)
echo" <table border=\"0\" width=\"798\" cellspacing=\"00\" cellpadding=\"0\">
        <tr>
          <td width=\"163\" bgcolor=\"#636376\" valign=\"top\">"; include("../include/menu.php"); echo"</td>
          <td width=\"5\" bgcolor=\"#737388\" class=\"5\">&nbsp;</td>
          <td width=\"632\" bgcolor=\"#737388\" valign=\"top\">";
}?><?
include("inc/mysql.php");

if ($navn && $kode) {
echo "Du er logget ind så du bliver automatisk sendt til forsiden om <a id=\"sek\">5</a>";
echo
?>
<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="5;URL=index.php">
<script LANGUAGE="JavaScript">
var tal = '5';
function ned(){
tal--;
document.getElementById('sek').innerHTML = tal;
setTimeout("ned()",1000);
}
setTimeout("ned()",1000);
</script><?
;
} else {
  if ($name) {

$select_login = mysql_query("SELECT * FROM snyd_admin WHERE (navn='$name')") or die(mysql_error());

$row_login = mysql_fetch_array($select_login);

$id = $row_login[id];

if ($password != $row_login[kode]) {

print "Forkert brugernavn eller password!";

} else {

$navn = $name;
$kode = $password;

        @session_register('navn');

        @session_register('kode');

print "<font size=\"4\"><b><center>Vent venligst... Du bliver logget ind!";

flush();

print "<meta http-equiv=\"refresh\" content=\"3;url=index.php\">";

exit;

}

  } else {

?><form method="POST" action="<? $_SERVER[PHP_SELF]; ?>">
  Username: <input type="text" name="name" value"<?$_COOKIE['navn'];?>" size="20"><br />
  Password: <input type="password" name="password" value"<?$_COOKIE['kode'];?>" size="20"><br />
  <input type="submit" value="Login" name="B1"><br />
  <a href="forgot.php" target="_blank">Glemt dit password? Så tryk her!</a><br>
<a href="opret_user.php">Er du ik medlem så bliv det her!</a>
</form>
<?  } }  ?>
</body>
</html>

Jeg vil godt have et auto login script og så den tjekker om man har valgt autologin!
Avatar billede mariolink Nybegynder
22. september 2003 - 21:27 #1
Jeg har prøvet noget men det virkede ik
Avatar billede rzj Nybegynder
22. september 2003 - 21:35 #2
<?session_start();?>
<html>
<head>
<title></title>
</head>

<body>
<?if ($navn && $kode) {
      include("inc/mysql.php");
$select_login = mysql_query("SELECT * FROM snyd_admin WHERE navn='$navn'") or die(mysql_error());

$row_login = mysql_fetch_array($select_login);
echo"
      <table border=\"0\" width=\"798\" cellspacing=\"00\" cellpadding=\"0\">
        <tr>
          <td width=\"163\" bgcolor=\"#636376\" valign=\"top\">"; include("logmenu.php"); echo"</td>
          <td width=\"5\" bgcolor=\"#737388\" class=\"5\">&nbsp;</td>
          <td width=\"632\" bgcolor=\"#737388\" valign=\"top\">";
} else {
//hvis man ik er logget ind kommer denne menu(menu.php)
echo" <table border=\"0\" width=\"798\" cellspacing=\"00\" cellpadding=\"0\">
        <tr>
          <td width=\"163\" bgcolor=\"#636376\" valign=\"top\">"; include("../include/menu.php"); echo"</td>
          <td width=\"5\" bgcolor=\"#737388\" class=\"5\">&nbsp;</td>
          <td width=\"632\" bgcolor=\"#737388\" valign=\"top\">";
}?><?
include("inc/mysql.php");

if ($navn && $kode) {
echo "Du er logget ind så du bliver automatisk sendt til forsiden om <a id=\"sek\">5</a>";
echo
?>
<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="5;URL=index.php">
<script LANGUAGE="JavaScript">
var tal = '5';
function ned(){
tal--;
document.getElementById('sek').innerHTML = tal;
setTimeout("ned()",1000);
}
setTimeout("ned()",1000);
</script><?
;
} else {
  if ($name) {

$select_login = mysql_query("SELECT * FROM snyd_admin WHERE (navn='$name')") or die(mysql_error());

$row_login = mysql_fetch_array($select_login);

$id = $row_login[id];

if ($password != $row_login[kode]) {

print "Forkert brugernavn eller password!";

} else {

$navn = $name;
$kode = $password;

        @session_register('navn');

        @session_register('kode');
// HER HAR JEG TIlFØJET
if(isset($_POST['auto']) && $_POST['auto'] == "yes"){
$value = $name;
setcookie ("", $value,time()+(3600*(24*365)); // udløber efter 1 år

}

print "<font size=\"4\"><b><center>Vent venligst... Du bliver logget ind!";

flush();

print "<meta http-equiv=\"refresh\" content=\"3;url=index.php\">";

exit;

}

  } else {

?><form method="POST" action="<? $_SERVER[PHP_SELF]; ?>">
  Username: <input type="text" name="name" value"<?$_COOKIE['navn'];?>" size="20"><br />
  Password: <input type="password" name="password" value"<?$_COOKIE['kode'];?>" size="20"><br />
Ønsker autologin:<br />
<input type="radio" name="auto" value="yes"><br />
  <input type="submit" value="Login" name="B1"><br />
  <a href="forgot.php" target="_blank">Glemt dit password? Så tryk her!</a><br>
<a href="opret_user.php">Er du ik medlem så bliv det her!</a>
</form>
<?  } }  ?>
</body>
</html>

Så mangler du bare tilføje et tjek om der er sat en cookie...
/raz
Avatar billede rzj Nybegynder
22. september 2003 - 21:37 #3
nå, ja og så skal setcookie lige have et navn:
setcookie ("autoCookie" $value, time()+(3600*(24*365)); // udløber efter 1 år
Avatar billede mariolink Nybegynder
22. september 2003 - 21:54 #4
den kommer med denne error :
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /web/www/frac/users/nfun/community/autologin.php:8) in /web/www/frac/users/nfun/community/autologin.php on line 74
Avatar billede iphase Nybegynder
22. september 2003 - 22:08 #5
du kan bruge output bufferen til at omgå den fejl. eller sørge for at der ikek bliver skrevet noget somhelst output før du sætter din cookie
Avatar billede mariolink Nybegynder
22. september 2003 - 22:17 #6
godt har fundet ud af det....
Men hvordan gør jeg sådan at den viser på andre sider at det er autologin???
Avatar billede iphase Nybegynder
22. september 2003 - 22:47 #7
Det må du altså lige formulere meget bedre.

men hvis jeg forstår det rigtigt. så kan du gemme en variabel i en session når brugeren logger ind, og så checke på den variabel på alle de sider der kræver autologin.