Avatar billede dhgpower Nybegynder
22. september 2003 - 19:36 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

Update string giver fejl

Hvor er fejlen i denne string:

strQ = "Update bureau set "
strQ = strQ & "brugernavn    = '" & request("brugernavn")     & "', "
strQ = strQ & "password        = '" & request("password")     & "', "
strQ = strQ & "bureaunavn    = '" & request("bureaunavn")     & "', "
strQ = strQ & "bureaubeskriv    = '" & request("bureaubeskriv") & "', "
strQ = strQ & "branche        = '" & request("branche")     & "', "
strQ = strQ & "landsdel        = '" & request("landsdel")     & "', "
strQ = strQ & "adresse        = '" & request("adresse")     & "', "
strQ = strQ & "postnr        = '" & request("postnr")     & "', "
strQ = strQ & "telefon        =  " & request("telefon")     & ",  "
strQ = strQ & "email        = '" & request("email")     & "', "
strQ = strQ & "www        = '" & request("www")         & "', "
strQ = strQ & "pris        = '" & request("pris")         & "', "
' strQ = strQ & "ring        = '" & request("ring")         & "', "
strQ = strQ & "kontaktperson    = '" & request("kontaktperson") & "', "
strQ = strQ & "kontaktnummer    =  " & request("kontaktnummer") & "  "
strQ = strQ & " Where id     =  " & strID                    & "  "
Conn.Execute(strQ)

HJÆLP!
Avatar billede eagleeye Praktikant
22. september 2003 - 19:38 #1
Hvilken fejl får du?
Avatar billede medions Nybegynder
22. september 2003 - 19:39 #2
strQ = "Update bureau set "
strQ = strQ & "[brugernavn]    = '" & request("brugernavn")    & "', "
strQ = strQ & "[password]        = '" & request("password")    & "', "
strQ = strQ & "bureaunavn    = '" & request("bureaunavn")    & "', "
strQ = strQ & "bureaubeskriv    = '" & request("bureaubeskriv") & "', "
strQ = strQ & "branche        = '" & request("branche")    & "', "
strQ = strQ & "landsdel        = '" & request("landsdel")    & "', "
strQ = strQ & "adresse        = '" & request("adresse")    & "', "
strQ = strQ & "postnr        = '" & request("postnr")    & "', "
strQ = strQ & "telefon        =  " & request("telefon")    & ",  "
strQ = strQ & "[email]        = '" & request("email")    & "', "
strQ = strQ & "[www]        = '" & request("www")        & "', "
strQ = strQ & "[pris] = '" & request("pris")        & "', "
' strQ = strQ & "ring = '" & request("ring")        & "', "
strQ = strQ & "kontaktperson = '" & request("kontaktperson") & "', "
strQ = strQ & "kontaktnummer =  " & request("kontaktnummer") & "  "
strQ = strQ & " Where id =  " & strID                    & "  "
Conn.Execute(strQ)

//>Rune
Avatar billede duniop Nybegynder
22. september 2003 - 19:39 #3
strQ = "Update bureau set "
strQ = strQ & "brugernavn    = '" & request("brugernavn")    & "', "
strQ = strQ & "password        = '" & request("password")    & "', "
strQ = strQ & "bureaunavn    = '" & request("bureaunavn")    & "', "
strQ = strQ & "bureaubeskriv    = '" & request("bureaubeskriv") & "', "
strQ = strQ & "branche        = '" & request("branche")    & "', "
strQ = strQ & "landsdel        = '" & request("landsdel")    & "', "
strQ = strQ & "adresse        = '" & request("adresse")    & "', "
strQ = strQ & "postnr        = '" & request("postnr")    & "', "
strQ = strQ & "telefon        =  " & request("telefon")    & ",  "
strQ = strQ & "email        = '" & request("email")    & "', "
strQ = strQ & "www        = '" & request("www")        & "', "
strQ = strQ & "pris        = '" & request("pris")        & "', "
strQ = strQ & "ring        = '" & request("ring")        & "', "
strQ = strQ & "kontaktperson    = '" & request("kontaktperson") & "', "
strQ = strQ & "kontaktnummer    =  " & request("kontaktnummer") & "  "
strQ = strQ & " Where id    =  " & strID                    & "  "
Conn.Execute(strQ)

så burde den at være fikset
Avatar billede medions Nybegynder
22. september 2003 - 19:40 #4
Evt. sådan her:

strQ = "Update bureau set "
strQ = strQ & "[brugernavn] = '" & request("brugernavn")    & "', "
strQ = strQ & "[password] = '" & request("password")    & "', "
strQ = strQ & "bureaunavn = '" & request("bureaunavn")    & "', "
strQ = strQ & "bureaubeskriv = '" & request("bureaubeskriv") & "', "
strQ = strQ & "branche = '" & request("branche")    & "', "
strQ = strQ & "landsdel = '" & request("landsdel")    & "', "
strQ = strQ & "adresse = '" & request("adresse")    & "', "
strQ = strQ & "postnr = '" & request("postnr")    & "', "
strQ = strQ & "telefon =  " & request("telefon")    & ",  "
strQ = strQ & "[email] = '" & request("email")    & "', "
strQ = strQ & "[www] = '" & request("www")        & "', "
strQ = strQ & "[pris] = '" & request("pris")        & "', "
' strQ = strQ & "ring = '" & request("ring")        & "', "
strQ = strQ & "kontaktperson = '" & request("kontaktperson") & "', "
strQ = strQ & "kontaktnummer =  " & request("kontaktnummer") & "  "
strQ = strQ & " Where id =  " & strID                    & "  "
Conn.Execute(strQ)

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
22. september 2003 - 19:40 #5
Det kan oxo være du ikke har skriverettigheder til din database!

http://activedeveloper.dk/aspdigital/kapitel2/updateable_query.asp

//>Rune
Avatar billede duniop Nybegynder
22. september 2003 - 19:40 #6
Lille fejl:

her er den rigtige:

strQ = "Update bureau set "
strQ = strQ & "[brugernavn]    = '" & request("brugernavn")    & "', "
strQ = strQ & "[password]        = '" & request("password")    & "', "
strQ = strQ & "bureaunavn    = '" & request("bureaunavn")    & "', "
strQ = strQ & "bureaubeskriv    = '" & request("bureaubeskriv") & "', "
strQ = strQ & "branche        = '" & request("branche")    & "', "
strQ = strQ & "landsdel        = '" & request("landsdel")    & "', "
strQ = strQ & "adresse        = '" & request("adresse")    & "', "
strQ = strQ & "postnr        = '" & request("postnr")    & "', "
strQ = strQ & "telefon        =  " & request("telefon")    & ",  "
strQ = strQ & "[email]        = '" & request("email")    & "', "
strQ = strQ & "[www]        = '" & request("www")        & "', "
strQ = strQ & "[pris] = '" & request("pris")        & "', "
' strQ = strQ & "ring = '" & request("ring")        & "', "
strQ = strQ & "kontaktperson = '" & request("kontaktperson") & "', "
strQ = strQ & "kontaktnummer =  " & request("kontaktnummer") & "  "
strQ = strQ & " Where id =  " & strID                    & "  "
Conn.Execute(strQ)

_Duniop_
Avatar billede dhgpower Nybegynder
22. september 2003 - 19:41 #7
medions > nu får jeg fejlen:
ADODB.Recordset (0x800A0CC1)
Elementet kan ikke findes i den samling, der svarer til det anmodede navn eller ordenstal.
Avatar billede dhgpower Nybegynder
22. september 2003 - 19:42 #8
duniop > samme fejl
Avatar billede medions Nybegynder
22. september 2003 - 19:43 #9
Du har stavet et felt forkert!

//>Rune
Avatar billede dhgpower Nybegynder
22. september 2003 - 19:44 #10
medions > hallo fik altså først den fejl efter jeg kopierede den string ind ud gav mig... såh før fik jeg en syntaks fejl i UPDATE stringen skrev den.
Avatar billede dhgpower Nybegynder
22. september 2003 - 19:46 #11
Før skrev den nemlig: Microsoft JET Database Engine (0x80040E14)
Der er en syntaksfejl i UPDATE-sætningen.

Og jeg har rettigheder fordi kan godt bruge alle mulige andre funktioner i databasen. Så som at oprette poster i tabellen
Avatar billede eagleeye Praktikant
22. september 2003 - 19:47 #12
Er det i samme linje de to forskellige fejl kom?
Avatar billede medions Nybegynder
22. september 2003 - 19:48 #13
dhgpower> Vil du hjælpes eller ej???
Den fejl kan jo godt opstå efter den anden fejl er fjernet!

Det som jeg har rettet vil IKKE påvirke om det er stavet forkert eller ej! -Grunden til jeg har sat [ og ] omkring er at password og username er reseveret ord i Access! -Jeg går ud fra du bruger Access Database!?

//>Rune
Avatar billede dhgpower Nybegynder
22. september 2003 - 19:51 #14
eagleeye > ???

medions >> hmm, okai men forstår jeg ikke fordi har ik rørt ve noget...
Avatar billede dhgpower Nybegynder
22. september 2003 - 19:52 #15
joh bruger access database...
Avatar billede eagleeye Praktikant
22. september 2003 - 19:55 #16
Komme de 2 forkellige fejl koder i samme linje nummer?
Avatar billede medions Nybegynder
22. september 2003 - 19:55 #17
Prøv lige at tjekke den igennem felt for felt! -der kan ikke være andet i vejen nemlig!

Du kan oxo prøve sådan her:

strQ = "Update bureau set "
strQ = strQ & "[brugernavn] = '" & request("brugernavn")    & "', "
strQ = strQ & "[password] = '" & request("password")    & "', "
strQ = strQ & "bureaunavn = '" & request("bureaunavn")    & "', "
strQ = strQ & "bureaubeskriv = '" & request("bureaubeskriv") & "', "
strQ = strQ & "branche = '" & request("branche")    & "', "
strQ = strQ & "landsdel = '" & request("landsdel")    & "', "
strQ = strQ & "adresse = '" & request("adresse")    & "', "
strQ = strQ & "postnr = '" & request("postnr")    & "', "
strQ = strQ & "telefon = " & request("telefon")    & ","
strQ = strQ & "[email] = '" & request("email")    & "', "
strQ = strQ & "[www] = '" & request("www")        & "', "
strQ = strQ & "[pris] = '" & request("pris")        & "', "
' strQ = strQ & "ring = '" & request("ring")        & "', "
strQ = strQ & "kontaktperson = '" & request("kontaktperson") & "', "
strQ = strQ & "kontaktnummer = " & request("kontaktnummer") & "  "
strQ = strQ & " Where [id] = " & strID                    & "  "
Conn.Execute(strQ)

//>Rune
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. september 2003 - 19:56 #18
husk altid at bruge Option Explicit i toppen af dokumentet, og husk altid at definiere dine variabler.. så undgår du stavefejl.
Avatar billede dhgpower Nybegynder
22. september 2003 - 19:57 #19
eagleeye > hmm nej den her kommer i linie 131 den anden i 49 så vidt jeg husker.. hmm wired - tjekker sq lige
Avatar billede dhgpower Nybegynder
22. september 2003 - 19:58 #20
Arrh i er så kloge :D

Havde jo lavet en ny fejl i min datahentning... Takker medions og eagleeye  !
Avatar billede eagleeye Praktikant
22. september 2003 - 20:02 #21
Skal jeg svare?
denne
ADODB.Recordset (0x800A0CC1)
Elementet kan ikke findes i den samling, der svarer til det anmodede navn eller ordenstal.

Kommer hvis man udskriver en kolonne fra et recordset som kolonnen ikke er valgt via SELECT'en.

SQL = "SELECT ID FROM tabel"
og man så skriv response.write rs("navn") så kommer den fejl.
Så din SQL skulle virke fint nu, eller`?
Avatar billede dhgpower Nybegynder
22. september 2003 - 20:11 #22
Takker for hjælpen :)
Avatar billede dhgpower Nybegynder
22. september 2003 - 20:16 #23
Forresten hvordan bruger man en checkbox og laver korrekt string til et "Ja/Nej" fejl i access tabellen??
Avatar billede eagleeye Praktikant
22. september 2003 - 20:33 #24
Den skal gemmes som True/1 for Ja og False/0 for Nej. Feltet Ja/Nej svare til et tal felt altså uden ' omkring.

OG det nødvendig at lave en ifsætning da en checkbox overføre det som står i value på den hvis der er kryds i den..

if Request.Form("checkbox_navn") <> "" then
  valgt = true
else
  valgt = false
end if