Avatar billede axe2 Nybegynder
22. september 2003 - 18:55 Der er 6 kommentarer

Problemer med SQL script

opgaven går ud på.
find gennemsnitslønnen for de personer, der bor i et postdistrikt, hvor s indgår

jeg har skrevet dette
SELECT person.navn FROM person where person.postnr = (SELECT postnummer.postnr FROM postnummer
where postnummer.postdistrikt LIKE '%s%') (SELECT postnummer.postdistrikt,postnummer.postnr FROM postnummer,person WHERE person.postnr = postnummer.postnr)

får følgende fejl:
erver: Msg 512, Level 16, State 1, Line 17
Subquery returned more than 1 value. This is not permitted when the subquery follows =, !=, <, <= , >, >= or when the subquery is used as an expression.

Hvad skal man gøre ??

AXe2
Avatar billede arne_v Ekspert
22. september 2003 - 18:59 #1
Prøv med:

SELECT person.navn FROM person,postnummer
WHERE person.postnr = postnummer.postnr FROM postnummer
AND postnummer.postdistrikt LIKE '%s%'
Avatar billede axe2 Nybegynder
22. september 2003 - 19:01 #2
Server: Msg 156, Level 15, State 1, Line 21
Incorrect syntax near the keyword 'FROM'.

fik den her
Avatar billede nielle Nybegynder
22. september 2003 - 19:05 #3
FROM er placeret forkert sted. Ret til:

SELECT person.navn FROM person,postnummer FROM postnummer WHERE person.postnr = postnummer.postnr AND postnummer.postdistrikt LIKE '%s%'
Avatar billede nielle Nybegynder
22. september 2003 - 19:06 #4
Sludder. Der er FOR mange FROM'er. Ret til:

SELECT person.navn FROM person,postnummer WHERE person.postnr = postnummer.postnr AND postnummer.postdistrikt LIKE '%s%'
Avatar billede arne_v Ekspert
22. september 2003 - 19:58 #5
Jeps.

Jeg fik ikke slettet nok.

En ganske almindelig select fra 2 tabeller med en join betingelse og
en normal where betingelse.
Avatar billede nielle Nybegynder
25. november 2007 - 18:08 #6
Lukketid?