Avatar billede saxtus Nybegynder
22. september 2003 - 18:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

E-mail sender

Jeg er i gang med at lave noget profilopretning med godkendelse af profilen enten ved hjælp af en kode eller et link som kommer til brugeren i en mail. Jeg kan bare ikke lige få det til at virke efter jeg valgte at udbygge det med link. Håber at der er en der kan hjlæpe mig

$password3=(md5($password2));
mt_srand((double)microtime() * 1000000);
$number = mt_rand(100000000,999999999);
$query ="insert into kunde (brugernavn,navn,adresse,post,byen,mail,password1,gkode) values ('$brugernavn','$navn','$adresse','$post','$by','$mail','$password3','$number')";
mysql_query($query) or die (mysql_error());
echo "du er nu opretet som profil og vil få tilsendt en mail med dit kunde nr og dit password!";

$result = mysql_query("select * from kunde where mail='$mail'") or die (mysql_error());
while ($row = mysql_fetch_array($result))
{
  $emne = "Oprettelse af profil på Kalundhobbyen.dk";
  $body = "\nDin profil er nu blevet oprettet\n" ;
  $body = "Brugernavn: " .$row['kundenr']."\n" ;
  $body = "Password  : " .$password2."\n" ;
  $body = "Akativeringskode " .$number. "\n\n\n" ;
  $body = "Aktivering kan også ske via dette link\n" ;
  $body = ""<a target="main" href="brugernavn.php?brugernavn=".$brugernavn."&password=".$password3."&gkode=".$number.">"Godkend profil her"</a>\n" ;

  mail("$mail", $emne, $body, "Reply-to:mail@kalundhobbyen.dk") ;
  echo "<br><br>Email sendt"; } mysql_free_result($result);?>
Avatar billede sumokadet Nybegynder
22. september 2003 - 18:54 #1
Kan ikke rigtigt tage stilling til om resten af koden er forkert eller korrekt, men stumplede ihvertfald over, at du får et problem med indholdet af dine mails, fordi du bliver ved med at overskrive $body med noget nyt og ikke gemme det gamle.

Istedet skal du hver gang der står $body = "bla bla"; skrive $body .= "bla bla"; for så 'appender' (altså lægger du noget til) strengen hele tiden. Altså:

  $body = "\nDin profil er nu blevet oprettet\n" ;
  $body .= "Brugernavn: " .$row['kundenr']."\n" ;
  $body .= "Password  : " .$password2."\n" ;
  $body .= "Akativeringskode " .$number. "\n\n\n" ;
  $body .= "Aktivering kan også ske via dette link\n" ;
  $body .= ""<a target="main" href="brugernavn.php?brugernavn=".$brugernavn."&password=".$password3."&gkode=".$number.">"Godkend profil her"</a>\n" ;

Husk den første skal være uden punktum, da den jo bare er tom.

Håber det kan bruges...?
Avatar billede saxtus Nybegynder
22. september 2003 - 19:01 #2
nå nu virker det meste, men jeg kan stadig ikke få det der link til at virke, men det var også mest det jeg var usikker på!
Avatar billede saxtus Nybegynder
22. september 2003 - 19:41 #3
nå nu er jeg selv kommet lidt videre, men hvordan får jeg sendt <a href.....> så det kommer til at virke som et link??
Avatar billede saxtus Nybegynder
23. september 2003 - 09:13 #4
det hjalp at sætte 100 point på højkant i stedet