Avatar billede borntogetbusy Nybegynder
22. september 2003 - 13:03 Der er 5 kommentarer

Oprette forbindelse til WLAN

Hej eksperter

Jeg har netop anskaffet mig et 3COM OfficeConnect 11Mbps Wireless LAN PC Card for at få min bærbare til at logge på et trådløst netværk på min skole. Jeg køre XP pro. og den siger at der er et trådløst netværk til rådighed men når jeg trykker på opret forbindelse sker der intet. Jeg har ikke ændret i opsætningen da jeg ikke ved noget om det. Det er lykkedes mig en par enkelte gange at logge på netværket men forbindelsen røg selvom jeg sad 5 meter fra et access point med antennen pegene lige mod det. Håber I kan komme med et par kloge ord..... IT supporteren på min skole er ikke til at få fat på.......
Avatar billede nmh Nybegynder
22. september 2003 - 13:46 #1
Du skal nok sætte dit trådløse netkort så det svarer til skolens opsætning.
SSID navnet skal du have at vide.
(nogle trådløse kort finder det dog selv)
Hvis der benyttes kryptering, er det også noget du skal have at vide på skolen.
Yderligere kan der være problemer mht til at  komme i forbindelse med skolens server. Domæne adgang: Så skal din maskine meldes ind i domænet, men hvis du har et brugernavn og en adgangskode, skulle det kunne lade sig gøre at få forbindelse med serveren alligevel.
Avatar billede nmh Nybegynder
22. september 2003 - 13:48 #2
Der plejer at være et program med de trådløse netkort, så man kan se, om man har kontakt med et trådløst net.
Avatar billede borntogetbusy Nybegynder
13. oktober 2003 - 11:14 #3
Jeg kan godt se at jeg har forbindelse med et trådløst netværk, men jeg kan ikke oprette forbindelse. Det er underligt for de andre i min klasse har ingen problemer og jeg fatter ikke hvad det kan være.... det skulle næsten virke helt af sig selv, altså uden password og alt det der.
Avatar billede nmh Nybegynder
13. oktober 2003 - 11:19 #4
Har du sat din maskine op til at modtage en IP-adresse m.m. automatisk?
Avatar billede borntogetbusy Nybegynder
17. oktober 2003 - 15:56 #5
Ja det hele kører automatisk. Jeg har læst på 3Com's hjemmeside at netkortet ikke understøtter Windows XP? Jeg er ved at være godt træt af det kort...