Avatar billede specialty Nybegynder
27. december 2000 - 21:51 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kabel mellem PC og TV!

Hej Eksperter...

Jeg har lige købt et kabel i Computer City der skal gå fra TV-OUT på mit ATI PRO grafikkort til mit lidt ældre TV. Men på TV\'et vises det i SORT/HVID. Jeg hved derfor ikke om det er kablet der er noget galt med eller mit grafikkort kun har en SORT/HVID output.

Er der ikke nogen der har et forslag så jeg kan komme til at blive i farver på TV\'et??? andet kabel???

Jeg fik anbefalet kablet af en af Computer City\'s medarbejdere!

På kablet står der...
Grafikkort med SVHS udgang til TV med Scart indgang + lyd

Ser frem til en masse svar...

På forhånd tak.

/Specialty...
Avatar billede hr._larsen Nybegynder
27. december 2000 - 22:03 #1
Har du købt et s-vhs kabel eller et normalt?
Avatar billede klas Juniormester
27. december 2000 - 22:07 #2
Hvorfor helvede har eksperten ikke gemt det svar jeg skrev før?

Har du prøvet at skifte til en anden kanal . . Jeg har flere forskellige kanaler på mit tv - En af dem viser kun sort/hvid når jeg sætter computeren til  . . Den jeg bruger nu hedder SVHS
Avatar billede klas Juniormester
27. december 2000 - 22:09 #3
Hallo spasser ! hvor svært kan det være at satte at man kun må oprette et spørgsmål i een kategori !
Avatar billede specialty Nybegynder
27. december 2000 - 22:20 #4
Jeg har kun EXT1 og EXT2... og det er et SVHS kabel... og som sagt er det et gammelt fjernsyn... Hvad nu vis jeg kører det gennem en video først???

Jeg oprettede to spørgsmål pga. at jeg ikke helt viste hvilken gruppe det her spørgsmål egnede sig til...
Avatar billede liquid Nybegynder
27. december 2000 - 22:30 #5
et gammelt fjernsyn kan ikke modtage SuperVHS (svhs)-signaler. lige som med dvd på et gammelt TV. NYT TV mit svar...
Avatar billede tordenskjold Nybegynder
27. december 2000 - 22:48 #6
Hvilken spørgsmål bliver der skrevet på ???????
Avatar billede specialty Nybegynder
27. december 2000 - 22:50 #7
Det er så bare lidt underligt at man kan se det i SORT/HVID... Ville det kunne løses med et andet kabel??? et kabel som ikke bruger SVHS???
Avatar billede tordenskjold Nybegynder
27. december 2000 - 22:54 #8
Hmmm jeg tror nærmere du skal kigge på dit grafikkort om det ikke er et driverproblem.
Avatar billede oxford Nybegynder
27. december 2000 - 23:16 #9
Jeg har også et ATI PRO grafikkort, og et gammelt B&O TV der er 15 år gammelt.
Det virker fint med at afspille dvd i farver, og
kablet er et almindeligt phonokabel både til lyd og billed. Det kører så ind i et scartstik med tv in and out.
Prøv at køre det igennem videoen.
Hvis det ikke hjælper så må du nok bare købe et nyt tv.
Avatar billede hr._larsen Nybegynder
27. december 2000 - 23:18 #10
Du skal bruge et composite-kabel. Jeg prøvede engang at overføre et fjernsyn fra fjernsynet til min computer via et s-vhs kabel. Det kom også kun ud i sort/hvis på min computerskærm, selvom der var en supervhs udgang på, og super-vhs indgang på min videokort. Så skiftede jeg til et normal composite, det virkede. Så prøv det....
Avatar billede souledge Nybegynder
27. december 2000 - 23:24 #11
*mumler noget om indstille ATI kortet til at \"Outputte\" i PAL-signal og ikke NTSC-signal*
Avatar billede mozedennis Nybegynder
28. december 2000 - 00:03 #12
hvis du har et dvd drev så prøv at afspille en
film i PAL.
og se om det virker.
Avatar billede msmows Nybegynder
28. december 2000 - 00:06 #13
Du skal ikke stille samme spørgsmål to gange.
>>>klas du har sikkert svaret samme sted som jeg

http://www.eksperten.dk/spm/40392
Avatar billede specialty Nybegynder
02. januar 2001 - 11:24 #14
Jeg har byttet kablet til et combosite og nu virker! Tak for hjælpen!

Og for det andet oprettede jeg to spørgsmål pga. jeg ikke vidste hvilket emne dette spørgsmål egnede sig til!!!!!!!!

klas:>>>  satte er ikke et gyldigt ord i retskrivning ordbogen i den sammenhæng du bruger det... :)