Avatar billede bengtsen Nybegynder
27. december 2000 - 21:48 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Upload scripts

Hej ... Jeg mangler et php script til at uploade hjemmesider med... Det skulle gerne kunne uploade ca. 20 filer af gangen...Jeg har altså MEGET brug for et... Men giver jo 200 ponits, hvis i kan give mig et jeg kan lide...
Avatar billede lp Nybegynder
27. december 2000 - 21:50 #1
20 filer ad gangen.........kan du ikke nøjes med 1 fil ad gangen, så kan du køre den 20 gange...
Avatar billede lp Nybegynder
27. december 2000 - 21:53 #2
forklar også lidt bedre hvordan det skal fungere, altså hvilke filtyper og hvilken servertype, unix eller windows...og bare filen ikke nogen tekst til og databaseindblanding.....??!?!?
Avatar billede zeropaq.dk Nybegynder
27. december 2000 - 21:56 #3
Hej..
Det er hos mig, han skal ha hostet hans side, så jeg ved nok mest om serveren osv.
Så du kan stille mig spørgsmål omkring server og lign.

/Zeropaq.dk
Avatar billede zeropaq.dk Nybegynder
27. december 2000 - 21:57 #4
LP.. serveren er UNIX, der må ikke være Microsoft Databaser, gerne MySQL!
Men MDB\'er understøttes ikke på UNIX-Servere..
Avatar billede lp Nybegynder
27. december 2000 - 21:59 #5
altså jeg kan snildt bakse en lille ting sammen som kan uploade én fil til en mappe...er det godt nok?
Avatar billede bengtsen Nybegynder
27. december 2000 - 22:00 #6
hMM.. D
Avatar billede bengtsen Nybegynder
27. december 2000 - 22:02 #7
hMM...Det skal helst kunne uploade mindst 5-10 .. Gerne højst en 50 filer af gangen... Hvis jeg nu har ca. 300 filer, så tager det sku da lang tid at uploade alle de filer..*GG*
Avatar billede lp Nybegynder
27. december 2000 - 22:03 #8
hmmmmm, jeg kigger lige på det.......du skal tænke på at det hele skal igennem browseren og dermed kan du risikere at skulle vente 10 min. på at den får overført det til serveren....
Avatar billede bengtsen Nybegynder
27. december 2000 - 22:08 #9
ok
Avatar billede lp Nybegynder
27. december 2000 - 22:08 #10
jeg gider dog ikke gå igang med det hvis du tager en andens svar imens jeg roder med det.....
Avatar billede bengtsen Nybegynder
27. december 2000 - 22:12 #11
Jamen, hvis lortet skal bruges, så for du pointsene...*S*
Avatar billede zeropaq.dk Nybegynder
27. december 2000 - 22:21 #12
LP... laver du det nu?
Avatar billede lp Nybegynder
27. december 2000 - 22:23 #13
tjahh, jeg roder lidt med det.....det driller bare en smule, jeg ved ikke helt hvad jeg får ud af det!
Avatar billede bengtsen Nybegynder
27. december 2000 - 22:28 #14
LP, Tak ... Endelig .. Jeg kunne nemlig ikke lave et selv, jeg prøvede, men det kiksede!
Avatar billede lp Nybegynder
27. december 2000 - 22:30 #15
glæd dig ikke for tidligt....nu skal jeg lige have det grundlæggende til at køre :-)
Avatar billede bengtsen Nybegynder
27. december 2000 - 22:33 #16
LP..  Vi ses... Snak med zeropaq.dk .. Han ved mere end mig! kontakt mig på k_bengtsen@ofir.dk eller på ICQ UIN# 93858426, ellers snakkes vi vel ved herinde en anden gang...Farveller!
Avatar billede lp Nybegynder
27. december 2000 - 22:37 #17
ok, hold øje med denne side, jeg har nok en lille første version som du kan bruge med 5 ad gangen klar om 3 min :-)
Avatar billede lp Nybegynder
27. december 2000 - 22:42 #18
denne side skal du bare kalde index.php og ligge den i en mappe kaldet fx upload - både mappe og fil skal være chmod\'et 777 og desuden kan jeg tilføje at jeg arbejder på at lave en version hvori man selv kan bestemme hvor mange filer man vil uploade:

<?
if ($file1_name == \"\" && $file2_name == \"\" && $file3_name == \"\" && $file4_name == \"\" && $file5_name == \"\") { $frontPage = \"true\"; }

if ($frontPage == \"true\") {
?>
<form enctype=\"multipart/form-data\" method=\"post\" action=\"<?echo $PHP_SELF;?>\">
<input type=\"file\" name=\"file1\">
<br>
<input type=\"file\" name=\"file2\">
<br>
<input type=\"file\" name=\"file3\">
<br>
<input type=\"file\" name=\"file4\">
<br>
<input type=\"file\" name=\"file5\">
<br>
<input type=\"submit\" value=\" UPLOAD \">
</form>
<?
}
else {
    if ($file1_name!=\"\") {
    copy(\"$file1\", \"$file1_name\");
    echo \"Filen <u>\".$file1_name.\"</u> blev gemt !<br>\\n\";
    }
    if ($file2_name!=\"\") {
    copy(\"$file2\", \"$file2_name\");
    echo \"Filen <u>\".$file2_name.\"</u> blev gemt !<br>\\n\";
    }
    if ($file3_name!=\"\") {
    copy(\"$file3\", \"$file3_name\");
    echo \"Filen <u>\".$file3_name.\"</u> blev gemt !<br>\\n\";
    }
    if ($file4_name!=\"\") {
    copy(\"$file4\", \"$file4_name\");
    echo \"Filen <u>\".$file4_name.\"</u> blev gemt !<br>\\n\";
    }
    if ($file5_name!=\"\") {
    copy(\"$file5\", \"$file5_name\");
    echo \"Filen <u>\".$file5_name.\"</u> blev gemt !<br>\\n\";
    }
?>
Avatar billede lp Nybegynder
27. december 2000 - 23:30 #19
her kommer den seje version - den skal hedde det samme og også være chmod 777....man kan godt sige at man vil uploade 12 filer og derefter kun vælge 10, sålænge man vælger filen i det første felt...

<?
set_time_limit(1200);
if ($noOfFiles == \"\") { $frontPage = \"true\"; }

if ($frontPage == \"true\") {
?>
<form enctype=\"multipart/form-data\" method=\"post\" action=\"<?echo $PHP_SELF;?>\">
Antal uploads:<input type=\"text\" name=\"noOfFiles\" size=\"2\" maxlength=\"2\">
<br>
<input type=\"submit\" value=\" START \">
</form>

<?
}
elseif ($noOfFiles != \"\" && $file1_name == \"\") {
?>
<form enctype=\"multipart/form-data\" method=\"post\" action=\"<?echo $PHP_SELF;?>\">
<input type=\"hidden\" name=\"noOfFiles\" value=\"<?echo $noOfFiles?>\">
<?
for ($i=0; $i < $noOfFiles; $i++) {
    $k = $i+1;
    echo \"Fil nr. \". $k .\"<br>\\n\";
    echo \"<input type=\\\"file\\\" name=\\\"file\".$k .\"\\\"><br>\\n\";
}
?>
<input type=\"submit\" value=\" UPLOAD \">
</form>
<?
}
elseif ($file1_name != \"\") {
    for ($i=0; $i < $noOfFiles; $i++) {
        $k = $i+1;
        $name = \"_name\";
        if (${file.$k.$name}) {
        copy(\"${file.$k}\", \"${file.$k.$name}\");
        echo \"Filen <u>\". ${file.$k.$name} .\"</u> blev gemt !<br>\\n\";
        }
    echo \"<br><center><a href=\\\"\".$PHP_SELF.\"?\\\">NYT UPLOAD</a></center>\";
}
?>

filen kan maks køre i 20 min. - men det skulle også være nok!
Avatar billede lp Nybegynder
28. december 2000 - 00:20 #20
kan jeg ikke få noget respons.....kan det bruges?
Avatar billede zeropaq.dk Nybegynder
28. december 2000 - 01:03 #21
Om det kan bruges? det er et virkelig flot arbejde :)

Takker totalt
Avatar billede lp Nybegynder
28. december 2000 - 01:11 #22
jaeehh, jeg er også lidt stolt :-)
Avatar billede zeropaq.dk Nybegynder
28. december 2000 - 01:12 #23
Men det kunne være HELT kanont, hvis du kunne udvide det med slet fil, og opret mappe...
Avatar billede lp Nybegynder
28. december 2000 - 01:14 #24
det kan jeg ikke, he he :-)

eller skal jeg sige, point, point...he he....desuden var det vel egentlig ikke dig som skulle bruge det, du hoster vel bare bengtsen?
Avatar billede zeropaq.dk Nybegynder
28. december 2000 - 01:20 #25
ja, det gør jeg, men vi snakker sammen tit...

og så er det fedt hvis han kan bruge et sådan system, og jeg kan jo også ha\' glæde af det..

jeg giver 150 extra points, hvis du kan lave \"slet\" og \"opret mappe\" funktioner :)
Avatar billede lp Nybegynder
28. december 2000 - 01:23 #26
hvordan skal det virke.....og desuden skal det udbydes som et spm for at det er korrekt efter \"eksperten lov\"....jeg vil gerne høre nøjagtig hvordan du vil have det så jeg ved hvordan jeg skal kode det.......
Avatar billede lojmann Nybegynder
28. december 2000 - 07:46 #27
Her er et script:

<html>
<head>
<title>File Upload</title>
</head>
<body>

<FORM ENCTYPE=\"multipart/form-data\" ACTION=\"upload.php\" METHOD=\"POST\">
<INPUT TYPE=\"hidden\" name=\"MAX_FILE_SIZE\" value=\"500\">
Send this file: <INPUT NAME=\"userfile\" TYPE=\"file\"><INPUT TYPE=\"submit\" VALUE=\"Send File\">
</FORM>

<?php
// Den midlertidige fil får filnavnet angivet i <input name=\"userfile\">
// Max_file_size angiver den maximale filstørrelse i bytes, bør tjekkes på serversiden.

if (isset($userfile)) {
    // Hvis fil blev uploaded, hvis information om midlertidig fil.
    print \"Temporary filename: $userfile<br>\\n\";
    print \"Original filename: $userfile_name<br>\\n\";
    print \"Filesize: $userfile_size<br>\\n\";
    print \"MIME type: $userfile_type<br>\\n\";

    // Den midlertidige fil gemmes.
    // Husk at biblioteket skal CHMOD\'es 777.
    if ($userfile <> \"none\") {
        if (!copy($userfile,\"upload/$userfile_name\")) {
            print \"File failed to upload\";
        } else {
            print \"File uploaded\";
        }

?>

</body>
</html>

1) Du kan kontrollere filstørrelsen i variablen $userfile_size

2) Biblioteket er i dette tilfælde /upload/. Dette kan selvfølgelig ændres eller sættes til en variabel. Husk at CHMOD\'e biblioteket.
Avatar billede lp Nybegynder
28. december 2000 - 11:18 #28
lojmann, hvorfor poster du et script som kan uploade én fil ad gangen når jeg har postet et script som kan uploade XXX antal filer ad gangen for mange timer siden?
Avatar billede zeropaq.dk Nybegynder
28. december 2000 - 11:23 #29
LP, er du villig til at lave det extra på for 150 points?
Avatar billede lojmann Nybegynder
28. december 2000 - 12:16 #30
lp -> Godt spg. :)
Avatar billede bengtsen Nybegynder
28. december 2000 - 12:45 #31
LP.. Nu har du fået pointsene... ik\' ?
Avatar billede zeropaq.dk Nybegynder
29. december 2000 - 12:21 #32
LP ??
Avatar billede lp Nybegynder
29. december 2000 - 13:42 #33
i am back....The Party er slut :-)
Avatar billede zeropaq.dk Nybegynder
29. december 2000 - 14:32 #34
LP > Er TP sluttet?