Avatar billede sion Nybegynder
20. september 2003 - 18:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Events ved ActiveExe

Ved ActiveX DLL'er er det muligt at lave et raiseevent kald, hvorved de programmer der har en reference til DLL'en kan modtage eventen.
Jeg er ved at lave et plugin framework, og ville gerne benytte mig en ActiveExe som main, der så skulle raise forskellige events som plugin'ene så reagerer på. Dog kan jeg ikke få plugin'ene til at modtage eventene fra main (de kaldes fra en klasse i main-programmet).
Kan dette ikke lade sig gøre med ActiveExe-filer, eller har jeg begået en brøler ?
-Sion
Avatar billede kedde65 Praktikant
21. september 2003 - 08:53 #1
Jo det kan skam sagtens lade sig gøre. I din EctiveX Exe der dimensionerer du blot din event som

public event EventNavn()

Når du i ActiveX Exe filen vil raise den kalder du blot

raiseEvent EventNavn()

Og når du vil fange den fra klienterne der bruger ActiveX Exen så skriver du blot.

private sub activeXNavn_EventNavn()

end sub

VH CK
Avatar billede sion Nybegynder
25. september 2003 - 21:03 #2
Undskyld den lange svartid kedde65 - jeg har haft ret travlt. Jeg har lavet min ActiveX Exe på samme måde som du skriver, men det var ikke mit problem. Jeg skal bruge flere referencer til den samme ActiveX Exe, men der må IKKE benyttes forskellige objekter (altså duer Dim Withevents ACTIVEEXE as New ACTIVEXCLASS) ikke da programmet så ikke vil sende events til alle der abonenterne. Men kan der laves flere referencer til samme DLL/ActiveX Exe uden at skulle oprette et nyt objekt ?
Avatar billede sion Nybegynder
09. november 2003 - 23:08 #3
Jeg har fundet løsningen på mit spørgsmål her: http://www.pscode.com/vb/scripts/ShowCode.asp?txtCodeId=49554&lngWId=1