Avatar billede johannesdm Nybegynder
20. september 2003 - 16:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Stofa og VPN

Jeg har en Stofaopkobling og har fået en Zywall 2W af arbejdet så jeg kan arbejde hjemmefra.
Men min Zywall får ikke nogen IP-adresse af Stofa. Jeg har spoffet mac-adressen som manualen siger man skal, men det hjælper ikke. NOgen forslag?

Mvh
JOhannes

PS. jeg ved godt at det er ulovligt at dele en stofa-forbindelse og det er IKKE det jeg har tænkt mig at gøre. Jeg skal blot have en VPN til jobbet.
Avatar billede kvik Nybegynder
21. september 2003 - 00:00 #1
Avatar billede mangor Nybegynder
22. september 2003 - 08:19 #2
Jeg har samme problem, og har talt med Stofa, som oplyste at deres forbindelser kun var til privat brug, og ikke virksomhedsopkobling. Så vis der er nogle der fået det til at virke, venter jeg med glæde.
Avatar billede mangor Nybegynder
24. september 2003 - 12:25 #3
Jeg har fået oplyst at Stofanet, at hvis man vælger en fast ip-adr. skulle det kunne lade sig gøre.
Avatar billede johannesdm Nybegynder
25. september 2003 - 08:40 #4
KOster det noget at få en fast IP hos Stofa? Er det i det hele taget muligt?
Avatar billede mangor Nybegynder
26. september 2003 - 10:46 #5
Har talt med Stofa kundeservice. De oplyste at man skal have flatrate, og derefter sætte idle time til 0, således at forbindelse til modemet ikke afbrydes.
Avatar billede johannesdm Nybegynder
26. september 2003 - 17:44 #6
Er flexrate det samme som flatrate eller er der tale om et andet produkt?
Avatar billede mangor Nybegynder
29. september 2003 - 08:03 #7
flexrate er et andet produkt, her betaler du efter forbrug. Flatrate er fast pris.
Avatar billede johannesdm Nybegynder
07. oktober 2003 - 23:50 #8
Jeg har fået det til at funge. Det kan godt lade sig gøre med flexrate, men man skal sætte sin Zywall til at køre 10/full duplex.