Avatar billede web-force.dk Nybegynder
20. september 2003 - 14:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Instillinger til at komme på nettet

Skal man bruge de samme GPRS indstillinger til Telmore som der bliver udgivet fra TDC?? Jeg har Telmore men kan ikke komme på nettet på min Ipaq, men har en kammerat som har TDC og kan godt komme på med min Ipaq. Håber der er nogen som har en løsning. Sig til hvis jeg ikke har forklaret mig ordentligt!

Lars :-)
Avatar billede hcichosz Praktikant
20. september 2003 - 15:07 #1
ja du skal
APN på telefonen skal dog ændres til internet den står til wap
GPRS-nummer til telefontyper.
TDC = Telmore i denne sammenhæng
Nokia: *99#  ved TDC
Siemens: *99***X# ved TDC -- X = CID nummer
SonyEricsson *98*X# ved TDC -- X = CID nummer

mvh HC
Avatar billede web-force.dk Nybegynder
20. september 2003 - 16:47 #2
hvad er det CID nummer så?? Jeg har det sat til "2"... Jeg har en Sony Ericsson T68i... Og jeg har ændret det til internet fra wap
Avatar billede terry Ekspert
20. september 2003 - 17:00 #3
web-force.dk>Du er ikke den eneste der har problemmer med at komme på nettet gennem Telmore!

Jeg har en Siemens S55 og Ipaq 3970 og har i over to måndere bikset med at komme på!
Hvilken telefon har du og din kammerat? Hvis det er samme model skulle der ikke være problemer med Telmore kontra TDC men det er der selvfølgelig ikke nogen garanti for hvis det ikke er samme model.

hcichosz, hvor kommer CID'en fra?

Jeg synes hjælpen er MEGET tyndt og
Avatar billede terry Ekspert
20. september 2003 - 17:05 #4
Jeg synes hjælpen vedr. dette emne er MEGET tyndt, og tit er informationerne ikke ens, f.eks har jeg ikke set før at man skal bruge en CID med en Siemens!

hcichosz, er det nødvendigt at ringe op fra telefonen, eller klare PDA'en det?
Avatar billede terry Ekspert
20. september 2003 - 17:06 #5
web-force.dk>Nu kan jeg se at du har en T68i, men hvad så med kammeraten?
Avatar billede hcichosz Praktikant
20. september 2003 - 19:01 #6
hej nej du skal ikke ringe op det gør PDA. CID nummert står nederst vis du går ind og rediger datakontoen på telefonen
bruger du Bluetooth skal du huske at pare den to enheder først
bruger du Infrarød skal du prøve at slå det til på telefonen
jeg bruger selv en T68I
på PDA'en vælger du ny isp connection giver den et navn vælger hvordan du vil connecte nummert der skal ringes til SonyEricsson *98*X# ved TDC
alle de andre ting skal du ikke røre ved.
sådan virker det her hos mig
håber du kan bruge det
mvh HC
Avatar billede hcichosz Praktikant
20. september 2003 - 19:20 #7
lige et ? bruger du Pocket Pc 2002 eller 2003 der er nemlig en forskel
Avatar billede hcichosz Praktikant
20. september 2003 - 19:25 #8
til terry
CID nummert fortæller telefonen vilken datakonto du vil bruge
hos mig er der 3 jeg bruger en til MMS den har CID = 1
                              gprs WAP den har CID = 2
                        gprs internet den har CID = 3
og lige hvordan det er med Siemens ved jeg ikke men vis det har interesse kan jeg da godt undesøge det
mvh HC
Avatar billede hcichosz Praktikant
20. september 2003 - 19:36 #9
til terry Siemens bruger ikke CID nummer
opkald nummer fra PDA og PC til Siemens telefon *99***1#
se link

http://www.tdcmobil.dk/portal/erhverv/selvbetjening/opsaetning_af_mobil/gprs_opsaetning/siemens_me45/index.jsp

mvh HC
Avatar billede hcichosz Praktikant
21. september 2003 - 09:22 #10
har i fået det til at virke ????
Avatar billede terry Ekspert
22. september 2003 - 08:19 #11