Avatar billede gonzzo Nybegynder
27. december 2000 - 20:20 Der er 45 kommentarer og
1 løsning

online på siden ??

Glædelig jul allesammen!!

ved du hvor jeg kan finde et system som viser hvormange der er online på mit site + en oversigt ovber hvormange der er på hver side.... ??

Eks.
Jeg har følgende sider
forside.php
a.php
b.php
c.php
d.php

på forside.php vil jeg gerne have vist hvor mange der er online i alt...
på side a vil jeg gerne have vist hvor mange der er netop på denne side
osv........
Avatar billede lp Nybegynder
27. december 2000 - 20:26 #1
Avatar billede lp Nybegynder
27. december 2000 - 20:28 #2
hmm, virker vist ikke for godt......her er en som jeg fandt her på eksperten, den bruger mysql database:

<?php
/*
CREATE TABLE userlog (
  id2 int(11) DEFAULT \'0\' NOT NULL auto_increment,
  ID char(255),
  IP char(255),
  NAME char(255),
  COUNT char(255),
  DATE char(255),
  PRIMARY KEY (id2)
);
*/
$database=  \"database\";
$table=  \"userlog\";
$sqlhost=  \"localhost\";
$sqluser=  \"password\";
$sqlpass=  \"username\";

mysql_connect($sqlhost,$sqluser,$sqlpass) OR DIE(  \"Couldn\'t connect to MySQL server!\");
mysql_select_db($database) OR DIE(  \"Couldn\'t select database!\");

$IP=$REMOTE_ADDR;
$HOST= gethostbyaddr($IP);
$time= explode(  \" \", microtime());

$userusec= (double)$time[0];
$usersec= (double)$time[1];

$deleteuser= mysql_query(  \"delete from userlog where DATE < $usersec -300\");
$userlog= mysql_fetch_row(MYSQL_QUERY(  \"SELECT * FROM userlog where IP like \'$IP\'\"));

if($userlog == false)
{
$ok= @mysql_query(  \"insert INTO userlog (ID,IP,NAME,DATE) VALUES(\'$User_Id\',\'$IP\',\'$HOST\',\'$usersec\')\")or die(  \"Unable to query
db!\");
}
$resultlogtab  = mysql_query(  \"SELECT Count(*) as total FROM userlog\");
$numberlogtab  = mysql_fetch_array($resultlogtab);
print  \"<p align=\"center\"><font color=\"#FFFFFF\">$numberlogtab[total] User online!</font></p>\";
?>

tjek ellers:

http://www.eksperten.dk/find.phtml?q=online%20php

som giver dig en del resultater, der er helt sikkert en du kan bruge...
Avatar billede senj Nybegynder
27. december 2000 - 20:53 #3
Kig forbi nedenstående link - der er nogle forskellige måder at gøre det på!

http://www.phpbuilder.com/search/?sort=Score&method=and&config=forum&restrict=&exclude=&words=count+online+users
Avatar billede senj Nybegynder
27. december 2000 - 20:54 #4
Husk at få hele stien med! Hvorfor fucker den op!
Avatar billede jd Nybegynder
27. december 2000 - 21:39 #5
senj-> Hvis det sidste er et spm., så er det fordi ekspertens regular expressions (dem der laver urls til links) ikke er optimale...
Avatar billede iss Novice
27. december 2000 - 22:57 #6
Jeg har sammen med en god ven lavet en som ud over kan vise brugere on-line, kan vise hvor lang tid man har været online, hvornår man sidst har været aktiv, hvor man var aktiv og ens rigtige IP ikke evt proxy IP. Den kan ses her:

http://www.scaninvestor.com/HTML/DK/UsersOnline.phtml

Du kan få den i e-mail...
Avatar billede gonzzo Nybegynder
27. december 2000 - 23:15 #7
iss >>

det vil jeg meget gerne!!

gonzzo@writeme.com

når jeg har det er pointene dine!!
Avatar billede christian-s Nybegynder
27. december 2000 - 23:19 #8
iss:
kan vi ikke få koden at se her på eksperten.dk ?
Avatar billede iss Novice
28. december 2000 - 00:13 #9
christian-s -> Det er en bunke.... Jeg har ikke lavet \"manual\"... Spørg gonzzo om han vil...
Avatar billede christian-s Nybegynder
28. december 2000 - 00:15 #10
ok.. helt i orden :-)
Avatar billede jelle Nybegynder
28. december 2000 - 00:54 #11
jeg vil også gerne have en:

mads@ellesgaard.dk
Avatar billede milo Nybegynder
28. december 2000 - 10:37 #12
også mig:

mmweb@ofir.dk
Avatar billede jd Nybegynder
28. december 2000 - 18:30 #13
og en kopi til mig :)

jonas@delfs.dk
Avatar billede zhatten Nybegynder
28. december 2000 - 18:38 #14
så kan jeg vil fortsætte ;)

zhatten@hotmail.com
Avatar billede wetdog Nybegynder
28. december 2000 - 22:24 #15
er det for sent ellers :

wetdog@wetdog.dk
Avatar billede zhatten Nybegynder
28. december 2000 - 22:28 #16
iss :

Nu så jeg tilfældigt lige ind på scripet igen :) men nu var der 2 menubjælker, den ene var med en ip og min var så den anden, vil det sige at hvis der kommer 10 der inde på samme tid kan man se alle 10 ?

- Zhatten
Avatar billede zhatten Nybegynder
28. december 2000 - 22:29 #17
wetdog er det dig som sidder på worldonline ?

- Zhatten
Avatar billede wetdog Nybegynder
28. december 2000 - 23:09 #18
yep
Avatar billede zhatten Nybegynder
28. december 2000 - 23:14 #19
hæhæ vi var inde på den der script side på samme tid der kl. 22:30 :) det var mig den anden hvis du lå mærke til at der var 1 til.

Det er sku et meget fedt script :)

- Zhatten
Avatar billede emileej Nybegynder
29. december 2000 - 11:00 #20
Ville det ikke være smart, at uploade koderne i en zip fil, og så skrive url\'en her. Så kunne alle downloade den der?

Ellers vil jeg også have koden :) Jeg er:

johansen_emil@hotmail.com

E-)mil
Avatar billede iss Novice
29. december 2000 - 14:28 #21
Nu må jeg jo nok bøje mig..... Jeg ligge godt nok med feber og det hele lige nu, men jeg lover at lave en manual og lægger det til download.

zhatten-> Jep, det er rigtigt... nu har den kun været oppe på 7 men ellers ja:) Prøv på en hverdag der plejer at være 1-2 på konstant...

gonzzo-> Hvad med nogle point?
Avatar billede gonzzo Nybegynder
30. december 2000 - 18:48 #22
iss >>

det ser ud til at fungere perfekt...

du får alle pointene...

Jeg vil prøve så hurtig så muligt at pakke det hele sammen i en fil og putte den op til download...

Jeg smider linket til den her!!
Avatar billede emileej Nybegynder
30. december 2000 - 19:48 #23
Cool! Såddan skal det være...
:)

E-)mil
Avatar billede iss Novice
30. december 2000 - 21:12 #24
Her er den så med en temp manual osv... en masse er lavet om og er ikke fuldt testet, men download test og meld tilbage så vil jeg rette den til....

http://www.scaninvestor.com/PHPsource/Download/UsersOnline.zip
Avatar billede zhatten Nybegynder
30. december 2000 - 22:50 #25
iss, jeg kan ikke få det til at virke :(
Min UsersOnline.inc ser sådan her ud :

<?

    // Time out i min
    $TimeOut = \"3\";

    //CSS class name for even number row
    $TDBG1 = \"TDBG1\";

    //CSS class name for odd number row
    $TDBG2 = \"TDBG2\";

    // Physical location of domain
    $DomainPath = \"/usr/local/www/whitehatdk/www/zhatten/user/AddUsersOnline.inc\";

    // MySQL server name
    $MySQLserver = \"localhost\";

    // MySQL user name
    $MySQLusername = \"zhatten\";

    // MySQL password
    $MySQLpassword = \"password\";

    // MySQL database name
    $MySQLdatabase = \"zhatten\";

    // MySQL database table name. Remember must be the same as in UsersOnline.sql
    $MySQLtable = \"UsersOnline\";

?>

Når jeg åbner filen UsersOnline.phrml

Så står der bare :

\">
Users Online

Entry marked with * is you:
Users Online on all pages:
Users Online on this page:

- Zhatten

Avatar billede iss Novice
31. december 2000 - 01:20 #26
Zhatten ->
$DomainPath er en sti ikke en fil, altså til roden af dit domain. Mit bud er:
\"usr/local/www/whitehatdk/\"

Men det burde ikke gøre det... Prøv at fjern alle @\'erne foran mysql functioneren, så kan du se om de laver fejl.
Avatar billede iss Novice
31. december 2000 - 01:22 #27
Ups...

\"/usr/local/www/whitehatdk/\"
Avatar billede zhatten Nybegynder
01. januar 2001 - 19:32 #28
Jeg har nu fjernet alle @ i alle .inc filerne.
Den skriver bare det samme som før.

Kan det være fordi filen jeg åbner hedder UsersOnline.phrml ?

Det hed den fil man skulle åbne som du har lavet er det en fejl eller ?

- Zhatten
Avatar billede zhatten Nybegynder
01. januar 2001 - 19:44 #29
Nogen af jer andre der kan få det til at funke ? og har i rette i den får at få den til det ?

- Zhatten
Avatar billede iss Novice
02. januar 2001 - 00:28 #30
Sorry deb skal hedde phtml.... den er nu rettet...
Avatar billede zhatten Nybegynder
02. januar 2001 - 01:45 #31
iss :

Nu har jeg ændret phrml til phtml men nu for jeg en parse error. På linie 19 som er et linieskift altså <br> det forstår jeg ikke hvorfor det sker ? det sker både på whitehat og trab, hvis jeg sletter linine skiftet er det bare det som er på linine 19 som er fejlen :(

- Zhatten
Avatar billede iss Novice
02. januar 2001 - 01:50 #32
Linie 19 i hvilken fil?
Avatar billede iss Novice
02. januar 2001 - 02:37 #33
Der er ny version oppe, der er testet....
Avatar billede zhatten Nybegynder
02. januar 2001 - 17:07 #34
iss :

Er den nye version den der kan dowloads på :

http://www.scaninvestor.com/PHPsource/Download/UsersOnline.zip  ?

Fordi der hedder den stadig væk phrml

- Zhatten
Avatar billede iss Novice
02. januar 2001 - 17:13 #35
zhatten -> Hmmm køre du med proxy? Jeg får den rigtige her når jeg trykker på linket....
Avatar billede zhatten Nybegynder
02. januar 2001 - 17:24 #36
Sådan !!! Nu fik jeg også den rigtige tester den lige :)

- Zhatten
Avatar billede zhatten Nybegynder
02. januar 2001 - 17:32 #37
Når jeg kører, UsersOnline.phtml for jeg flg. fejl :

Warning: fopen(\"usr/local/www/whitehatdk/www/zhatten/\",\"rb\") - No such file or directory in /usr/local/www/whitehatdk/www/zhatten/user/URL-Title.inc on line 7

Could not load file.

- Zhatten
Avatar billede iss Novice
02. januar 2001 - 17:34 #38
\"/usr/local/www/whitehatdk/\"  Som sagt før....
Avatar billede zhatten Nybegynder
02. januar 2001 - 17:46 #39
Nu har jeg rettet det til :

\"/usr/local/www/whitehatdk/\"

Men nu for jeg bare en helt hvis side :(

Hvis det kommer til at virke for du 20 points for din hjælp.

- Zhaten
Avatar billede iss Novice
02. januar 2001 - 17:48 #40
Giv mig et URL til der du har uploadet.... Så kan jeg selv se hvad du får ud....
Avatar billede zhatten Nybegynder
02. januar 2001 - 17:51 #41
Min server er hos www.whitehat.dk
og du kan se det på http://www.whitehat.dk/zhatten/user/UsersOnline.phtml

- Zhatten
Avatar billede iss Novice
02. januar 2001 - 17:54 #42
Har du MySQL adgang? Svar i e-mail tak.... webmaster@scaninvestor.com
Avatar billede zhatten Nybegynder
02. januar 2001 - 18:27 #43
iss :

Den mail du sendte til mig var tom kan du ikke sende den igen ?

- Zhatten
Avatar billede mrcorex Nybegynder
13. januar 2001 - 15:18 #44
iss>Er det for sent at få en kopi?

corexexp@get2net.dk

/CoRex
Avatar billede mrcorex Nybegynder
13. januar 2001 - 17:09 #46
Super. TAAAAAAAAAK!

/CoRex