Avatar billede KingMedia Novice
19. september 2003 - 15:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Omformattering af text i XSL ?

Jeg har følgende...

<certinfo>
  <cert><a href="http://www.domain.dk/?doc=100">View doc 100</a></cert>
  <cert><a href="http://www.domain.dk/?doc=250">View doc 250</a></cert>
  <cert><a href="http://www.domain.dk/?doc=500">View doc 500</a></cert>
</certinfo>

(der kan komme flere <cert></cert> )

Er det på nogen måde muligt at ændre selve teksten ..  f.eks..

"View Doc 100"

til

"Vis dokument 100"

Via XSL ? ..
/Mads
Avatar billede KingMedia Novice
19. september 2003 - 15:41 #1
Altså det er kun ..

"View doc"  der skal ændres...

tallet skal jo føres med over til ændringen ..
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2003 - 21:35 #2
Yep - f.eks.:

<xsl:template match="cert">
  <a href="{a/@href}">
      <xsl:choose>
        <xsl:when test="starts-with(a, 'View doc ')"><xsl:value-of select="concat('Vis dokument ', substring-after(a, 'View doc '))" /></xsl:when>
        <xsl:otherwise><xsl:value-of select="a" /></xsl:otherwise>
      </xsl:choose>
  </a>
</xsl:template>

/CS
Avatar billede KingMedia Novice
19. september 2003 - 21:58 #3
nu er jeg ond..  men ..

hvad hvis det tal står midt i det hele ? ...

ex..

"DL 100 doc cert" ?

/Mads
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2003 - 22:32 #4
- som du måske kan udrede, er strengmanipulation mulig i XSLT - så svaret er stadig "Ja" - med forudsæting af at du rent faktisk kender til de udgaver du kan rende ind i, så du kan skrive en <xsl:when> der fanger dem.

Du kan bruge:
starts-with()
contains()
substring-before()
substring-after()

Alle tager to argumenter - den "Node" der testes, og strengen der testes på. Saml det hele med "concat(s1, s2, s3 ... sn)"

/CS
Avatar billede KingMedia Novice
20. september 2003 - 12:36 #5
Lækkerier..
Det vil jeg kigge på
tusind tusind tak for hjælpen :o)

/Mads