Avatar billede cyberstar Nybegynder
19. september 2003 - 13:17 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Min computer fryser og genstarter

Jeg har det problem at min computer enten fryser ved opstart, eller mens den er i brug, eller at den bare genstarter.

mit første gæt var en software fejl, så skiftede harddisken... uden forbedring!
mit andet gæt var før høj en temperatur ved cpu'en, men den fryser og genstarter stadig ved 22 grader!

Nogen dar har et bud på hvordan jeg kan få den til at virke ordentligt, eller må jeg bare købe en ny?
(Har prøvet at formatere og geninstallere windows!)
Avatar billede arlet Juniormester
19. september 2003 - 13:19 #1
Avatar billede ird Praktikant
19. september 2003 - 13:20 #2
Avatar billede htmlkongen Novice
20. september 2003 - 20:54 #3
Det kan også være forkert driver til grafik kort. Det var det med min efter jeg har genindstalleret
Avatar billede ird Praktikant
23. september 2003 - 07:41 #4
halloooo
Avatar billede cyberstar Nybegynder
24. september 2003 - 08:55 #5
Har prøvet det med rammene, og det hjalp ikke... det er heller ikke mit grafikkort...
jeg er ret sikker på at det må være noget hardware, da den nogen gange fryser inden den overhovedet når til windows.
det er sket et par gange at den frøs allerede på vej ind i bios!
Avatar billede ird Praktikant
24. september 2003 - 09:52 #6
Står der noget om konflikt i enheds.
Avatar billede ird Praktikant
24. september 2003 - 19:05 #7
Sig mig forsvandt du helt??
Avatar billede ird Praktikant
25. september 2003 - 14:54 #8
Feedback ville da være dejligt så man ved om man løste dit problem!!
Avatar billede ird Praktikant
25. september 2003 - 14:54 #9
skal man smide et svar
Avatar billede cyberstar Nybegynder
26. september 2003 - 12:20 #10
nej, der står ikke noget om konflikt...
den viser nogen gange noget med en "fejl ved initaliseringen (eller noget i den stil) med configmg, genstart computeren" eller "windows beskyttelsesfejl, genstart computeren" eller andre fejlmældinger, men de virker ret tilfældige, giver ikke nogen mening og det er ikke de samme hver gang... ellers plejer den bare at stoppe med det den var i gang med, vel at mærke, før den overhovedet når til windows... den begyndte på det med min anden harddisk, (som ellers fungerede normalt) men selvom jeg skiftede harddisk blev det ikke bedre...
Avatar billede ird Praktikant
26. september 2003 - 12:23 #11
jeg ville hvis jeg var dig køre en repair på dit system
Avatar billede ird Praktikant
28. september 2003 - 11:10 #12
Fik du det fixet
Avatar billede ird Praktikant
04. oktober 2003 - 08:10 #13
Mon du fik tid til at give lidt feedback herinde snart???
Avatar billede ird Praktikant
13. oktober 2003 - 09:16 #14
Fik du løst problemet for glæder mig til feedback for at høre hvordan det gik!
Avatar billede victor-1 Nybegynder
19. oktober 2003 - 01:03 #15
Hej "ird" - "cyberstar" er en af de brugere jeg tidligere har været på nakken af, på grund af gamle ÅBNE spørgsmål.
Du husker det sikkert - jeg fik en skideballe af en bruger ved navn "lrd" ;o) fordi jeg dengang troede, at man kunne få folk til at lukke deres gamle sprgsm. blot ved at minde dem om det.

Jeg er siden blevet klogere - tror f.eks. aldrig at denne bruger får gjort noget ved det.

/victor-1
Avatar billede ird Praktikant
21. oktober 2003 - 15:03 #16
Kunne du ikke finde tid til at lukke her eller give feedback en dag i nærmest fremtid!!
Avatar billede cyberstar Nybegynder
24. oktober 2003 - 12:43 #17
sorry at jeg ikke har været her inde længe, men har lidt svært ved at komme på nettet!
"Victor-1" Vil lige sige til mit forsvar at jeg har lukket alle mine gamle spørgsmål...!
til "Ird"... jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med at "køre en repair på systemet"...? gider du uddybe det?
(hvis du mener en komando, så har jeg prøvet, hvis du mener sende til reperation, så koster det mere end at købe nye dele!)
Avatar billede ird Praktikant
24. oktober 2003 - 13:29 #18
Nej jeg mener en repair af did system!

http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair
Avatar billede cyberstar Nybegynder
24. oktober 2003 - 14:02 #19
Det kan jeg ikke, for jeg bruger Windows 98 SE eller Windows ME... kommer an på hvilken cd jeg har i nærheden når jeg geninstallerer... kører i øjeblikket med 98... selvom jeg har prøvet at geninstallere windows, og skiftet harddisken, så har det ikke hjulpet!...
Avatar billede victor-1 Nybegynder
25. oktober 2003 - 02:18 #20
Tak for responds.
Prøv at installere Windows oven i den du har installeret, selvfølgelig med den korekte cd-rom. Opdater derefter på Microsoft Update.
Ellers kan problemet være manglende bundkortdrivere, eller simpelthen forkerte drivere.
Installer de nyeste drivere til al din hardware. Brug evt. nedenstående program til at finde ud af hvilken hardware du har.
http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32

/victor-1
Avatar billede cyberstar Nybegynder
29. oktober 2003 - 15:36 #21
Okey, det prøver jeg... hvis jeg kan få computeren til at holde sig i live længe nok :-(
Jeg forstår bare ikke hvordan det kan være windows der er problemet, når den også går ned inden den når til windows... (en af de gange jeg geninstallerede frøs den under installationen)...?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
29. oktober 2003 - 15:58 #22
Hvad er det for noget grej der sidder i den ?
Prøv at installere aida32 som fortæller dig det og skriv så her hvad den består af !
Avatar billede ird Praktikant
01. november 2003 - 14:52 #23
Kunne du ikke komme med lidt feedback eller en afslutning her. Ville være dejligt at vide om problemet blev løst eller andet!!
Avatar billede victor-1 Nybegynder
01. november 2003 - 16:36 #24
Yep - det ville bare være skønt :o)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
24. november 2003 - 18:04 #25
Hej "cyberstar" - virker din pc endnu ?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
30. december 2003 - 15:22 #26
Avatar billede ird Praktikant
15. april 2004 - 14:03 #27
mon ikke her snart kommer lidt feedback omkring problemet eller evt en afslutning!
Avatar billede victor-1 Nybegynder
15. april 2004 - 14:17 #28
Gider ikke spilde mere krudt på den bruger.
"syberstar" - se venligst bort fra mit svar.

/victor-1
Avatar billede ird Praktikant
15. april 2004 - 14:18 #29
Avatar billede cyberstar Nybegynder
13. april 2006 - 17:10 #30
sorry, for at jeg aldrig fik lukket dette spørgsmål... fandt ud af at bundkortet var røget, så kom til at virke igen, efter et nytbundkort, nye ram, og en ny processor...
og endnu engang undskyld til jer, som havde så meget tålmodighed med mig! og takfor hjælpen! :-)
vh cyber