Avatar billede koldstar Nybegynder
19. september 2003 - 12:37 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

få right mouse button til at gøre det samme som venstre

hej alle
jeg har et grid med nogle data. når jeg klikker på venstre museknap i et felt markerer jeg cellen. når jeg klikker med højre sker der intet. hvordan får jeg den til at opføre sig ligesom venstre museknap?
Avatar billede sys64738 Nybegynder
19. september 2003 - 20:35 #1
Private Sub(DataGrid1_MouseDown(ByVal Sender As System.Object,ByVal e As System.Windows.Forms.MouseEventArgs)

If e.Button = MouseButtons.Right Then
      ...
End If
Avatar billede koldstar Nybegynder
20. september 2003 - 17:02 #2
ja, jeg er godt klar over hvordan jeg "fanger" hvilken knape der er trykket på... det er hvad der skal stå imellem jeg ikke ved hvordan skal se ud...

if e.Button = MouseButtons.Right Then
      'lav et fake-venstreklik...
End If
Avatar billede sys64738 Nybegynder
20. september 2003 - 17:29 #3
Så har du vel også et handle for et venstre-klik ?

if e.Button = MouseButtons.Left Then
      'lav et et eller andet...
End If

if e.Button = MouseButtons.Right Then
      'lav det samme som venstreklik...
End If
Avatar billede koldstar Nybegynder
20. september 2003 - 17:55 #4
:o)

Hvis man sætter griddet ind på en form uden at skrive noget kode overhovedet... Så sker der det at når man klikker på en celle bliver den highlighted.... men kun hvis man klikker på venstre knappen. Det vil jeg gerne have den til også at gøre med højre knap......
Avatar billede stenner Nybegynder
22. september 2003 - 11:17 #5
Nedenstående duer fint med mine 3 museknapper:

Private Sub DataGrid1_Click(ByVal sender As Object, _
    ByVal e As ystem.EventArgs) Handles DataGrid1.Click
        MsgBox("klik")
End Sub
Avatar billede sys64738 Nybegynder
22. september 2003 - 11:45 #6
Okay! Denne her highlighter en hel row ad gangen ligemeget hvilken knap du trykker på! ;-)

    Private Sub onDataGridMouseUp(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.Windows.Forms.MouseEventArgs) Handles grdFind.MouseUp
        Dim pt = New Point(e.X, e.Y)
        Dim hit As DataGrid.HitTestInfo = grdFind.HitTest(pt)
        'MsgBox("hello2")
        If hit.Type = Windows.Forms.DataGrid.HitTestType.Cell Then
            grdFind.CurrentCell = New DataGridCell(hit.Row, hit.Column)
            grdFind.Select(hit.Row)
        End If
    End Sub
Avatar billede koldstar Nybegynder
22. september 2003 - 18:12 #7
tak, det prøver jeg lige...
Avatar billede koldstar Nybegynder
23. september 2003 - 11:19 #8
hej igen..
jeg bruger en component der hedder ultragrid fra www.infragistics.com..

den har desværre ikke typen hittestinfo eller metode hittest...
mouseupsub'en ser sådan ud:

Private Sub UltraGrid1_MouseUp(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Windows.Forms.MouseEventArgs) Handles UltraGrid1.MouseUp

kan jeg gøre noget andet??